|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ekstremt trøtt
|
![]() Helsekost og opplysning om produkterForrige uke kjøpte jeg noen tabletter på helsekosten som skulle regulere magen. Jeg spurte om hva som fungerte og ble anbefalt dette merke. Jeg fikk ikke noe opplysning om hva det inneholdt og at enkelte ikke burde bruke dette.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterVel, nå er magnesium et helt vanlig mineral som finnes i alle multivitaminer og svært svært få reagerer på dette, så jeg skjønner godt at selger ikke opplyser alle kunder om dette. Det er kundens plikt å opplyse om at han/hun har plager som bør tas hyensyn til, mener jeg, om det ikke er produkter som kan være svært farlige brukt sammen med feks. andre medisiner.
![]() |
#3 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterOxytarm.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterOxytarm ja. Nå ligger giftgrensen på magnesium på nærmere 30.000 mg (men bør selvsagt ikke tas i enorme mengder over tid), så noen overdosering er det ikke fare for her, men om du reagerer pga. blodtrykket så skal du jo ikke ha det i deg. Jeg synes allikevel du selv burde sagt fra om blodtykket ditt, for det er sjelden folk reagerer slik på magnesium, og det kan ikke kreves at en helsekostselger eller en farmasøyt for den saks skyld, skal spørre alle kundene ut om alle slags sykdommer i tilfelle de kan reagere på helt vanlige vitaminer og mineraler.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 26-06-07 kl 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterPå apoteket hadde de garantert opplyst om dette. Jeg har heller ikke snakket om noen giftgrense, men blodtrykksfall er en vanlig bivirkning ved tilskudd av magnesium. Ikke noe problem for folk som har høyt blodtrykk, men litt dumt for de som har lavt.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterTror du de hadde det? Jeg har handlet mye på apoteket men aldri fått opplyst noe om det jeg kjøper, selv om det er produkter det er MER vanlig å reagere på enn "uskyldig" magnesium. Det kommer vel an på hvilket apotek det er, like mye som det kommer an på hvilken helsekost det er. Jeg kunne fint solgt Oxy Tarm uten å nevne dette med blodtrykket, fordi jeg trodde magnesium stabiliserte blodtrykket (jeg har jo hørt magnesium bli brukt mot både høyt og lavt blodtrykk). Men solgte jeg feks. E-vitaminer eller annet blodfortynnende til eldre mennesker, spurte jeg som regel om de brukte Marevan eller andre blodfortynnende legemidler først.
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterDet varierer nok veldig, men jeg har god erfaring med de apoteka jeg "vanker"(
![]() |
#8 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkter
Forskjellen er vel at de som jobber i apotek har en utdanning som gjør dem egnet til å jobbe der. I helsekosten kan hvem som helst jobbe, man trenger ingen utdanning overhodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Jeg vet det, og jeg er sterkt imot det. Life er veldig flinke på yrkes-kurs og korte utdanninger innenfor faget, så vi ble oppdaterte hele tiden. Men det er for ille at ei ungjente kan stå bak disken med tyggis i kjeften og ikke ane at magnesium er et mineral eller hva tranebær er godt for. Når det er sagt skal man ikke gre alle under en kam, jeg har ofte fått mye bedre hjelp på helsekostbutikker enn det jeg har fått på apotek.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterSynes også det høres veldig merkelig ut at du har reagert på magnesium. Som Iset sier er det et helt vanlig mineral. |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
Kjempe trist. Men som Iset sier, kompetanser varierer dessverre fra kjede til kjede og butikk til butikk. |
![]() |
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterBivirkninger
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterJa, vi er alle ulike. Jeg tror det heller er unntaket enn regelen når noen reagerer slik på magnesium, men det er jo ikke rart at noen gjør det, synes jeg. Men er det helt vanlig magnesium som er i Oxy Tarm da? Trodde de hadde bearbeidet det på noe vis? *google*
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterDette er produkt info om Oxy-tarm hentet fra Sunkost sin side : Oxy Tarm Oxy Tarm(tm) øker tarmaktiviteten, og fjerner gammel og hard avføring. Tablettene fører til en normalisering av bakteriefloraen, de gjør at candida-sopp mistrives og gir en generell tarmrensende effekt. Oxy Tarm(tm) kan med fordel brukes under slankekur. De symptomene du forklarer trøtt synes jeg høres mere ut som følger av utrensing enn at du reagerer på magnesium. Skallebank og trett blir man ofte ved en utresning. Og dette produktet har en utrensende effekt. |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterMere info om produktet: |
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterJeg tenkte faktisk også på utrenskingsymptomer. Husker en kunde som kom tilbake med en flaske Vita Biosa, hun hadde fått kviser og hodepine og alle slags ekle symptomer av den. Jeg fortalte henne om symptomene ved utrenskning og at man ofte blir mye dårligere i begynnelsen, jeg ble også det. Så dårlig at det var rett før jeg kuttet ut hele Vita Biosaen. Men jeg fikk overtalt kunden til å prøve en uke til, og da hun kom tilbake var hun strålende fornøyd og hadde aldri følt seg så bra som nå.
![]() |
#17 |
Passiv
|
Kunne ikke skjønne utifra det jeg har lært at magnesium kan gi disse symptomene nei.......Men utrensing ja!!
Du mener die-off effekt ikke sant?? Jepp og det er midlertidig! Viktig å bygge opp tarmen igjen etter bl.a utrensing/candidakur etc med gode tarmbakterier/probiotika for å skape ballanse i tarmen. |
![]() |
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterDie-off ja. Jeg har selv opplevd det, det er helt jævlig. Brukte olivenblad og probiotika med 30 milliarder melkesyrebakterier (sånn aprikos-greie som smakte grusomt) og tror kanskje det gjorde at jeg kom meg ganske fort.
![]() |
#19 |
X First Lady
![]() Sv: Helsekost og opplysning om produkterJeg har prøvd Oxytarm et par ganger og husker at tok jeg full anbefalt dose så fikk jeg ubehag. Voldsomme luftsmerter b.la. Du har ikke prøvd for stor dose og at du evnt kan redusere antall tabl? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
Jeg også! Helt umenneskelig grusomt!! Men som deg kom jeg meg fort igjen. |
![]() |
![]() |
|
|