|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spa?Vi skal visst på spa i løpet av våren, men hvor? Vi tar fly til Oslo og skal være en vanlig helg. Har sett på Farris bad, Holmenkollen spa, Son, The Thief, The well osv. Noen med erfaringer? Har aldri vært på spa og aner ikke hva som eventuelt venter, men målet med reisen er å lade batteriene. Og anbefales det en eller to overnattinger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spa?For en ordentlig spa opplevelse vil jeg så absolutt anbefale The Well. Der er tilbudet så variert og komplett at man strengt tatt ikke trenger å booke behandling om man ikke føler det er et must. Maten er også god der, og jeg vil anbefale å velge VIP pakke hvor man har tilgang til en garderobe som det er langt færre i og ikke minst biblioteket med kaffe, te og frukt. Det går egne busser fra Oslo Sentrum. Noen hoteller kjører pakke med rom og spa, men man kan jo på hvilket som helst man vil egentlig.
![]() |
![]() |
#3 |
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spa?Hiver meg på denne tråden for å høre om noen har erfaring med oslonært spa hvor det er vanlig å ha på badetøy... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Sv: Spa?
Jeg ser bare for meg at vi kanskje klarer å slappe litt mer av i Larvik enn i Oslo, siden det blir en hel totalpakke med avslapping. Samtidig er jeg redd for å kjede meg, for jeg liker å være i Oslo. Togturen til Larvik bekymrer meg ikke, er tross alt nordfra og vant til bilturer på 6-8 timer flere ganger i året |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
#IsItOctoberYet?!
Skjønner. Når vi har bodd på The Thief så har vi ikke beveget oss utenfor hotellet faktisk
![]() |
![]() |
#6 |
Skal innrømme at jeg også er skeptisk til nakendelen av The Well. Klarer ikke helt å se hygienelogikken, og tenker i mitt stille sinn at det er et sted for å se og bli sett. Men går absolutt alle andre naken, så skal vel jeg også klare å gjøre det. Hvis vi ender opp der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Spa?Det kommer litt an på prisklasse også, Thief er kjempedyrt i forhold til de som ligger litt mer utenfor byen.Det ser nydelig ut, men vi har ikke tatt oss råd til det ennå. Son synes jeg er nydelig, og ikke så langt å dra, men litt klønete kollektivt så en må evt ta taxi fra Vestby. Det kan være litt fullt i helgene, men veldig idyllisk og fint ved sjøen. Holmen fjordhotell er litt mer gammeldags, men ligger flott til og er veldig avslappende og fint. Tog til Asker eller Sandvika og taxi derfra. Rica Holmenkollen er fint, men mye til spa var det ikke der. Men nydelige vinteromgivelser!
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Spa?Jeg har vært på The Well, Son Spa og Støtvig spa.
![]() |
#9 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Spa?Jeg har vært på spa to ganger i mitt liv, det ene husker jeg ikke og det andre var ved Koster. Derimot kjenner jeg mange som har vært på The Well. De har i hvert fall hatt fine opplevelser, nakenheten til tross. Buss 83 stopper rett ved siden av og går fire ganger i timen fra Oslo sentrum så jeg har aldri skjønt poenget med egen buss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: Spa?Takk for mange fine svar. Jeg har sett masse på The Well nå, og må innrømme at jeg har forelsket meg litt i tanken på å dra dit. Son er også en mulighet, for ei natt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Spa?Jeg tror de fleste synes det er litt spesielt med nakenheten før de har vært der. Selv lurte jeg på hvordan det ville føles rett og slett. Om jeg ville føle meg ubekvem selv om jeg ikke er spesielt blyg i utgangspunktet. Ville det oppleves at noen tittet litt vel mye? Noen som var der for å bli sett eller se slik at det ble kleint?
![]() |
![]() |
#12 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spa?The well er helt fantastisk. Og virkelig ikke et sted for å se og bli sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
#IsItOctoberYet?!
Ja, når man ser hvordan ting funker i praksis så blir man litt sånn nevermind og tenker ikke mer over at man er naken
![]() |
![]() |
#14 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spa?Enig med de to siste. Og så er det påbudt med badetøy på tirsdager.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Ikke veldig klønete med tog til Sonsveien stasjon, og matebuss derifra til Son Kirke.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Ingen årsak! Ca. 300 meter å gå fra bussholdeplassen.
Ah, da må de ga endret det i løpet av de siste to månedene. Jeg har alltid fått beskjed om at man ikke kan, men ser alltid noen gjøre det for det. Ser de nå skriver at det er «ønskelig» at man bruker spaets badetøy.
![]() |
#19 |
Takk, det var et veldig godt tips. Vi drar ned med pysjamasflyet på en fredag, så tenker vi kan være der nesten fra det åpner |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Klar
|
Jeg var der i juni, og spradet rundt med kollegaene i badedrakt som var temmelig liten i størrelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|