Sv: Spa?
Opprinnelig lagt inn av ingling, her.
Son synes jeg er nydelig, og ikke så langt å dra, men litt klønete kollektivt så en må evt ta taxi fra Vestby.
Ikke veldig klønete med tog til Sonsveien stasjon, og matebuss derifra til Son Kirke.
Jeg kan dele min erfaring fra Larvik, der det nå er påbudt med badetøy de fleste dager (tror jeg?). Badetøyet får du med, og er helt ok. Du kan ikke bruke eget badetøy. I tillegg til spaavdelingen har de et lite treningssenter, ofte yogatimer og ulike behandlinger. Jeg har bare testet spa-delen. Det føles veldig privat, det er veldig stille og behagelig. Jeg liker det EKSTRA stille, så jeg går ofte tidlig om morgenen. Det er et vanlig svømmebasseng, en del ulike badstuer, utendørs boblebad, samt mulighet for å gå ned en trapp og hoppe rett i fjorden. De har også ofte ulikt opplegg i ene badstua, med urter, oljer, skrubb og slikt.
Hotellet har noen veldig flotte rom, alle (tror jeg) har veranda, og får du ett av dem som ser rett ut i fjorden er det fantastisk. Hotellet er formet som en firkant. Alle rommene er fine og behagelige, men det er ikke til å komme fra at de som ligger på den ytterste siden absolutt er best. En gang fikk jeg rom med badekar og glassvegger på badet (det var gardin altså, så man MÅ ikke ha fullt innsyn. ), slik at man kunne se rett ut gjennom rommet og ut i havet mens man badet.
Frokosten er god, jeg har ikke testet noen av de andre måltidene på hotellet. Baren er hyggelig, og du kan sitte ganske privat med egen liten peis.
Ellers er jo ikke Larvik en veldig stor by, men jeg har likt å gå meg en tur i bøkeskogen mens jeg er der, samt langt vannet og ut på Tollerodden. Kan jo hende det skjer noe bra i Bølgen kulturhus også. Kaffe er best på Hungry Heart Café, også har de godt øl på Larvik Mikrobryggeri. Jeg har dessverre aldri spist middag i Larvik, så har ingen tips å komme med der.
Så Oslo har nok mer å by på om man ønsker en litt mer allsidig opplevelse, men i Larvik kan man kanskje lettere holde fokus. Ulike opplevelser, rett og slett. I Oslo har jo Clarion The Hub ganske nylig åpnet, og man kan hentes direkte på hotellet i Well-bussen. Ser litt sekterisk ut, riktignok.