Dine beste konsertopplevelser?
Dine beste konsertopplevelser?
Jeg har vært på konserter som har vært veldig bra, og noen som ikke har imponert så veldig.
Jeg husker fremdeles en av de første konsertene jeg var på. Det var med Duran Duran i Drammenshallen og jeg tror det var i '86. To konserter med the Cure samme sted, hvorav den på høsten var ekstremt mye bedre enn den på våren. The Cure og solskinn passet liksom ikke helt. Nick Cave på Roskilde... Knallbra! (... og ikke fullt så bra på Kalvøya). DumDum Boys på kroa i Bø høsten '90 var en knallbra konsertopplevelse. De åpnet turneen sin det året på kroa. Det rocket! Einmal komt die liebe (samme sted) var også bra.
Laurie Anderson på Sentrum Scene, Marianne Faithfull på Rockefeller og Rickie Lee Jones i Oslo konserthus var alle meget minneverdige.
Björk i Oslo Spektrum var skuffende, men Sugarcubes på Rockefeller flere år tidligere var bra. Michael Jackson i Gøteborg var tamt. Det jeg har fått med meg av klassike konserter og operaforestillinger har jevnt over imponert, og best huskes en fremføring av Carl Orffs Carmina Burana i Oslo konserthus.
Jeg var også på en artig konsert med Fugazi på Blitz (denne har kanskje en del av dere hørt: )
Jeg har også gode musikalske minner fra både en konsert med Jokke (men hvor husker jeg ikke  ), og også Prodigy på Sentrum scene. I tillegg kommer de konsertene jeg har glemt fordi de ikke gjorde nevneverdig inntrykk.
Og på delt førsteplass; 1) på Rockefeller for en god del år tilbake; P.J. Harvey med Tricky som oppvarming. 2) Nick Cave - Oslo konserthus (26.09.2004). Det er de beste konsertopplevelsene jeg har hatt - ever!
|