|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Lus!Æsj, æsj og atter æsj.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Lus !Du hadde jaggu flaks, som oppdaget det så tidlig!! |
![]() |
![]() |
#6 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Lus !Dere som ikke har lus skal ikke bruke kur! Og vesla kan gå i barnehagen når kuren har vært i i 12 timer. Hun må ta ny kur etter 5-7 dager eller noe sånt.
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Lus !
Lest litt på nettet nå, så ser vi slipper kur ja.
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lus !Jeg ville sjekket dere andre grundig en gang eller to imorgen eller så for sikkerhets skyld. Det er godt mulig dere har vært heldige, men det er utrolig kjipt å oppdage lus på dere andre en uke etter første behandling. For da kan veslejenta være smittet igjen og hele runden er til ingen nytte.
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Lus !Dere har nok oppdaget det tidlig når dere ikke fant mer enn det der. Lykke til med å bli kvitt svineriet.
![]() |
#12 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lus !Isj, det minner meg på at eg gløymde vekas lusesjekk på 5-åringen i dag....
![]() |
#13 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Lus !Her er det vist lus på skolen for tiden, flere venner av mine gutter har hatt lus nå. En kom hit på fredag. fortalte at han hadde lus og skulle ha behandling etterpå.
![]() |
#15 |
Nattrangler
Nei det er helt sant. Etter han hadde vært her en stund så sa han at han hadde også fått lus, så det var ganske mange i klassen nå. (han hadde ikke vært på skolen den dagen) jeg spurte da om han hadde fått behandling den dagen eller dagen før. da sa han at han ikke hadde det enda, mor hans var på apoteket å kjøpte lusemiddel da han var her. Han reiste herfra like etterpå.
![]() |
#16 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Lus!Du kan sende barnet i barnehagen når hun er ferdig med første kur. Etter 8 dager bør hun ta ny kur, eventuelle egg som lusene har lagt i mellomtiden (som du kan ha misset med lusekammen) er da klekket, men ikke rukket å bli kjønnsmodne ennå. Derfor har de ikke lagt egg ennå. Da skal hun være kvitt de ekle krypene.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lus!Dette er den beste infosiden for tiden - bedre enn folkehelsen sine:
![]() |
![]() |
#18 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Lus !Det der med lus synes jeg er så rart! Mange som sier de får det flere ganger, men vi har aldri hatt det og eldste er 9,5 år! Alle 3 har vært i barnehager... nesten så jeg blir bekymret for om vi ikke har vært flink nok til å se etter.....
![]() |
#19 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
De formerer seg ganske så skikkelig, så jeg hadde ikke vært bekymret for det, for det hadde krydd etterhvert. Og dere hadde blitt plaget med skikkelig kløe etter noen måneder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Lus !Lusemiddel vasket ut, og jeg har gredd, gredd og gredd. Fant noen døde egg, ikke fler lus. Hun har vært tålmodigheten selv, hun som hater at jeg ordner med håret hennes.
![]() |
|
|