Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-07, 19:15   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer

Det er heldigvis ikke så mange av dem. Mammaene som jeg får litt hetta av. Foreløpig så har jeg ikke møtt på noen pappa som er slik.

Dette blir sikkert vanskelig å forklare da jeg ikke har noe opptak å henvise til så det er kanskje vanskelig for dere å skjønne helt hva jeg mener.

Jeg prøver å forklare:

• Mammaene som har silkestemme hele tiden.
  • Mammaene som snakker ganske tyst, aldri høyt til barna sine.
  • Mammaene som du aldri har sett bli irritert på barna sine, uansett hva de gjør.
  • Mammaene som unnskylder barna sine når de egentlig gjør noe de ikke burde få gjøre "Oi oi oi, du datt visst litt så at du slo til Håkon."
  • Mammaene som snakker og snakker og snakker og diskuterer og diskutere og diskuterer med barna sine (du hører dem aldri si, ikke en gang etter å ha prøvd å få med seg barnet fra barnehagen i 20 minutter "Nå må vi gå, kom igjen, Karen!" uten bare fortsetter om og om igjen med samme ting som "Lille vennen nå er det nok på tide å gå hjem, du har jo vært i barnehagen hele dagen, mormor har suttet hjemme og ventet på deg i en time nå og maten hun har laget er nok kald nå". Fortsatt med silkestemme.
  • Mammaene som trøster barnet når det har slått seg litt, før barnet viser at det blir lei seg. Dermed blir barnet lei seg.
Osv osv. Jeg kremter litt til meg selv altså, jeg tar ikke dette så alvorlig, men hvordan orker disse mammaene å si alt med silkestemme? I tillegg kan vel dette ikke være bra for barna.

Noen som er en slik mamma eller kjenner igjen dem i min beskrivelse?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:17   #2
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer

Kan bare si at jeg ikke er en sånn mamma.

Gammel 15-10-07, 19:18   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg verken er en slik mamma, eller kjenner noen slike mammaer.

Gammel 15-10-07, 19:19   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en slik mamma i barnehagen og en mamma på et kurs som sønnen går på. Jeg har møtt noen tidligere også når sønnen gikk på svømming.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:22   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er IKKE en slik mamma!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:22   #6
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Mammaene som har silkestemme hele tiden.
Mammaene som snakker ganske tyst, aldri høyt til barna sine. Jeg begynner, men det utvikler seg...:rødme:
Mammaene som du aldri har sett bli irritert på barna sine, uansett hva de gjør.
Mammaene som unnskylder barna sine når de egentlig gjør noe de ikke burde få gjøre "Oi oi oi, du datt visst litt så at du slo til Håkon."
Mammaene som snakker og snakker og snakker og diskuterer og diskutere og diskuterer med barna sine (du hører dem aldri si, ikke en gang etter å ha prøvd å få med seg barnet fra barnehagen i 20 minutter "Nå må vi gå, kom igjen, Karen!" uten bare fortsetter om og om igjen med samme ting som "Lille vennen nå er det nok på tide å gå hjem, du har jo vært i barnehagen hele dagen, mormor har suttet hjemme og ventet på deg i en time nå og maten hun har laget er nok kald nå". Fortsatt med silkestemme.
Mammaene som trøster barnet når det har slått seg litt, før barnet viser at det blir lei seg. Dermed blir barnet lei seg. Skal ikke si at det aldri skjer.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:22   #7
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg er overhodet ikke sånn

Gammel 15-10-07, 19:22   #8
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er i hvertfall ikke en sånn mamma og kjenner heller ingen som er det.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:25   #9
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Jeg har møtt et par slike mammaer. Jeg tror de er fra en annen planet.

Gammel 15-10-07, 19:33   #10
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nok ikke sånn. Men jeg skulle gjerne vært det!

Gammel 15-10-07, 19:34   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sildre, her.

Jeg har møtt et par slike mammaer. Jeg tror de er fra en annen planet.

Gammel 15-10-07, 19:37   #12
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det der er iallfall ikke meg.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:37   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sånn når barnet oppfører seg som jeg vil

Disse mødrene skulle møtt meg i morrest klokka 0710 når 2-åringen bare skulle det ene og det andre - for jeg skulle på jobb og jeg var allerede trøtt og sur.

Gammel 15-10-07, 19:38   #14
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Leser "Ditt kompetente barn" av Jesper Juul for tiden.
Høres ut som en mamma som har lest ham, men ikke hele boka

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:38   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sett noen få eksemplarer, hun ene synes jeg har utviklet seg til mye bedre etterhvert.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:39   #16
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Bortsett fra den med å unnskylde barnet sitt, skulle jeg gjerne vært litt mer sånn.

Gammel 15-10-07, 19:42   #17
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har truffet noen sånne, og tror som flere her at de er fra en annen planet, for jeg kan absolutt ikke skjønne hvordan det går an å holde på sånn.

Gammel 15-10-07, 19:48   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en sånn pappa i det periferere nærmiljøet her.

Gammel 15-10-07, 19:51   #19
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner ingen som er sånn, og om jeg hadde kjent noen som var sånn hadde jeg nok bare driti i det.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:56   #20
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Mammaene som snakker ganske tyst, aldri høyt til barna sine.

Hva mener du med tyst da? Og hva menes med høyt? Jeg kan ikke akkurat si at jeg bruker å snakke spesielt høyt, men jeg hvisker jo ikke når jeg snakker heller da.

Men altså, siden jeg ikke snakker høyt til ungene, så kan det jo godt tenkes at jeg er ei sånn irriterendes mor.

Bør man snakke høyt til unger liksom?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.