|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når dine foreldre/svigerforeldre blir gamleFøler du deg forpliktet til å hjelpe\følge dem opp?
![]() |
#2 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJeg føler meg slettes ikke forpliktet, men jeg skal selvfølgelig gjøre alt jeg kan for mine. Jeg kunne tenke meg å bygge på litt, slik at jeg har mulighet for en liten leilighet her, slik at de eventuelt kan bo der. Vil hjelpe så mye jeg kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleVanskelig spørsmål. |
![]() |
![]() |
#4 |
er her
|
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJa nei vetikke, det kommer helt ann på og heldigvis er det enda lenge til. Å flytte tilbake til hjemstedet for å ta meg av mine foreldre ser jeg på som rimelig uaktuelt. At de evt flytter til oss, det virker også litt rart. Det får jeg ta når den tid kommer. Å ta deg av svigerforeldrene det ser jeg litt rart på det og, blir litt vanskelig å sette seg inn i situasjonen siden vi bor langt fra hverandre og der er absolutt ingen fremtidsplaner om å flytte dit de bor. (Heller ikke de til oss.)
![]() |
#5 |
Mellom barken og veden
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJeg føler meg ikke forpliktet til å stille opp uansett, men tenker faktisk at folk høster litt av det de har sådd i livet.
![]() |
#6 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJeg vil så absolutt se det som naturlig at jeg hjelper/stiller opp for min mor når det engang, forhåpentligvis om veldig lenge, blir behov for det. Min far døde dessverre for ikke så lenge siden |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJeg kommer definitivt til å ta vare på min mor så godt jeg kan. Hun bruker masse tid og stiller opp for oss på alle måter, og jeg vil helt klart gi igjen. Men jeg føler meg ikke forpliktet, det er en naturlig følge av at hun har gitt oss så mye.
![]() |
#8 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJeg ser for meg at jeg kommer til å gjøre det jeg kan for å ta vare på foreldrene mine når de blir hjelpetrengende. Det er helt naturlig for meg, med de foreldrene jeg har.
![]() |
![]() |
#9 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJeg vet at jeg kommer til å ta vare på og hjelpe min mor det jeg kan.Bådde min søster og jeg kommer til å stille opp for henne.
![]() |
#10 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJeg signerer nolo. Mamma vil aldri bli alene, og det vil alltid være noen som sørger for at hun har det bra. Det samme gjelder svigerforeldrene mine.
![]() |
#11 |
By the Sea
|
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleVåre foreldre og svigerforeldre stiller opp for oss og hjelper oss ukentlig med barnepass og annet praktisk, så det er en selvfølge å stille opp for dem når de trenger det.
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleFor meg er det en selvfølge at vi stiller opp for foreldrene mine og svigermor når de blir gamle og trenger hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Mellom barken og veden
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamle
Signerer denne!
![]() |
#14 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJa, jeg vil stille opp for både foreldre og sivgerforeldre - innenfor en viss grad av fornuft.
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJeg er jo der mht mine foreldre og ja det er en selvfølge for meg, innen rimelighetens grenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJa, foreldrene mine fortjener absolutt kjærlige og omtenksomme barn når de blir gamle. Det har egentlig ingenting med hvordan de har behandlet og hjulpet meg, men veldig mye med hvordan de tar seg av sine egne foreldre. What goes around comes around. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleForpliktet blir et litt rart ord for meg. Jeg er veldig glad i foreldrene mine (og svigerforeldrene mine), og ønsker å behandle dem godt og vise omsorg når de får behov for det - og det henger vel på en måte sammen med hvor mye de har "investert" i meg og mitt, men sammenhengen går ikke direkte fra deres "investering" til mitt ønske om å yte omsorg. Sammenhengen er i begge ender det at vi er glade i hverandre og i at man passer på og følger opp (og setter pris på å være sammen med) dem man er glad i.
![]() |
#18 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJeg føler overhodet ingen plikt til å ta meg av verken foreldrene mine eller svigerforeldrene mine.
![]() |
#19 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamleJa så absolutt. Nå jobber jeg i hjemmesykepleien, og er nok en del preget av det. Nesten alle unnskylder barna sine med at:" De har jo så mye, jobber og har 2/3 barn" For meg er det bare en unnskyldning. I vår familie besøker vi de eldste ofte. Besteforeldrene min har 4 barn,11 barn og 3 oldebarn. Hver eneste dag er det folk innom. De lager store middager hver dag, for de aner ikke hvor mange som er der til middag den dagen. Og har vi ikke vært der på et par uker ringer hun og lurer på om alt er bra.
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Når dine foreldre\svigerforeldre blir gamle
Jeg er nok veldig preget av at jeg for tida bor langt unna nærmeste familie. Nå er besøkene til oldeforeldre en del av "pliktløypa" vi må gjennom i løpet av ei kort helg eller uke i hjembyen. De gamle setter nok stor pris på at vi stikker innom og lager liv, men vi blir aldri lenge nok, og det er jo aaalt for lenge til neste gang. Det som kunne vært et hyggelig besøk med småprat om livet blir stressende og en slags drakamp mellom forventninger som ikke blir innfridd.
![]() |
|
|