|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenDet ringte på døra her nettopp, og utenfor sto en mann fra Hafslund. Riktignok har vi fått brev om at de skulle komme og sjekke ettellerannet, men datoen og klokkeslettet i brevet er først om et par dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenDe skal bære legitimasjon, og vise deg den uoppfordret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leiligheten
Godt. Jeg følte meg litt småparanoid. Spør dere etter legitimasjon fra rørleggere, snekkere og andre innleide håndtverkere etc. også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
<*(((<
|
![]() Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenAlltid lurt å sjekke identitet. Her en dag ringte det på opptil flere som utgav seg for monstere, hekser og spiderman (blant annet) og forlangte godteri. En rask sjekk avslørte at det bare var unger som hadde kledd seg ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
Det er jo spesielt skummelt hvis man sitter og venter på f.eks. en heks eller Spiderman, fordi man har en avtale - da kan man fort glemme å sjekke at det er den ekte som kommer, og bare rett og slett slippe dem inn. Mange som har brent seg på det.
![]() |
#8 |
<*(((<
|
Ja, det er fort gjort. Selv om Spiderman-en på døra kanskje bare er 1,20 høy, så er det fort gjort å tenke "Hm, han ser tydeligvis høyere ut på skjermen". Regner ellers med at Madam Mim ofte sliter med å bli tatt seriøst på grunn av alle de falske heksene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
Ja, jeg dummet meg litt ut der første gang hun skulle komme på besøk hit.
![]() |
#10 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenJeg antar jeg er fryktelig naiv, for jeg spør aldri etter legitimasjon. Kanskje fordi jeg ser firmabilen som står rett foran inngangsdøren? :ikke tenkt over: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ustabil
|
![]() Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenHelt ærlig, nei, jeg har aldri sjekket legitimasjon til noen. Men så vet jeg jo stort sett når det skal komme noen, og har vel aldri opplevd å bli overrasket av håndverkere eller kontrollører. Når det er sagt skjønner jeg ikke hva man skal sjekke legitimasjon for. Hvis man venter på en montør fra Hafslund, og en mann i Hafslund-kostyme står på døra til avtalt tid - spiller det da noen rolle for meg om vedkommende heter Jan Olsen eller Ole Jensen? Jeg vet jo ikke HVEM jeg venter på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenDet er ikke navnet som er viktig bina, det er legitimasjon som er skrevet ut fra Hafslund på at vedkommende faktisk er ansatt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
Poenget er jo at du skal sjekke om han faktisk er fra Hafslund. Det er klart det går an å forfalske et ID-kort, men sjekker du, er det i alle fall litt mindre sjanse for at det er en svindler.
![]() |
#14 |
Ustabil
|
If it walks like a duck... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenHvis jeg har en konkret avtale så ber jeg ikke om legitimasjon. Det være seg malere, flisleggere, gulvleggere, elektriker, rørlegger osv. osv. I de få tilfellene det har kommet noen uoppfordret så har de også vist legitimasjon uoppfordret unntatt den gangen politiet ringte på og lette etter en som hadde eid huset før oss. Da ba vi heller ikke om legitimasjon - det holdt at de kjørte en politibil og var i politiuniform.
![]() |
#16 |
<*(((<
|
Og i verste fall kunne det jo vært en stripper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
I beste fall hvis jeg i harry evt. marry mode.
![]() |
#18 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leilighetenSynes det høres greit ut å be om å få se legg dersom det kommer en som skal sjekke noe.
![]() |
#19 |
Truth is in the x-files
|
Ah ... Godt du avslørte dem.
![]() |
|
|