|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Meningen med livetFor å ta vekk eventuell tvil: jeg elsker ungene mine. De er fine personer, og jeg ville jo selv ha barn. Men jeg elsker ikke fenomenet barn. Jeg synes barn er slitsomme. Jeg drømmer om egentid, tid til å lese en bok, sove når jeg vil, slippe å slite med motvillige små mennesker som alltid skal noe annet enn det man må akkurat da. 5-åring som ikke hører før femte gangen man sier noe (utenom hvis man spør om han vil ha is). Vesla som er så følsom på rutiner, og som nekter å spise kvelds hvis hun er 2% over trøtthetsgrensa, og deretter våkner sulten på natta eller halv seks neste morgen. Unger som klager på alt mulig. De er sultne, og når maten kommer på bordet liker de det ikke. Synes at jeg bruker for lang tid når jeg prøver å samle pikk og pakk for å komme avgårde et sted, og samtidig som selv bruker ørten minutter på å ta på seg sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Meningen med livetFørst:
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Meningen med livetDette høres ut som meg for ett år siden. Da var mini halvannet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Meningen med livet
![]() |
#6 |
![]() Sv: Meningen med livetJeg synes det er godt å lese at det ikke bare er meg som av og til kan tenke sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Meningen med livetJeg tror det er mange som føler som deg fra tid til annen. For min del er det jammen bra at jeg er så glad i sønnen min, for familieliv hadde jeg aldri valgt å ha som hobby, så tidkrevende og kjedelig som det er til tider.
![]() |
#8 |
villende
|
![]() Sv: Meningen med livetNå har jeg foreløpig bare én jeg må handskes med om ettermiddagen, men jeg skjønner likevel hva du mener - uansett hvor glad man er i de små gullene så kan de drive deg fullstendig til vannvidd innimellom. Mitt inntrykk er uansett at det blir enklere og enklere, jo eldre de blir. Og at alderen opp til tre år er den aller verste. Jeg har jo både venner og kolleger som sier at de første årene som går man konstant rundt som en oppvridd vaskefille, men sakte med sikkert så går det seg til og plutselig er man foreldre til selvstendige individer som har mindre behov for å være sammen med deg enn det du har med dem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Meningen med livetTo stikkord: |
![]() |
![]() |
#10 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Meningen med livetHerlig å lese!
![]() |
#11 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Meningen med livetJeg ville i alle fall ikke kuttet ned på tid på jobb siden du trives så godt (skjønner deg godt, jeg elsker også å være på jobb og kunne aldri tenkt med å jobbe redusert!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Meningen med livetbanana: Du beskriver ettermiddagene våre bare at her er jenta størst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meningen med livetGjenkjennelig. Veldig. Fint at du setter ord på dette, for du er ikke alene, og det er urimelig at alle oss som av og til har slike dagre skal gå rundt og tro vi er unormale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meningen med livetNå er mine barn større enn dine, men når jeg lager mat så kan jeg ikke ta meg av dem. Sånn er det bare, og dette vet de. Men de er flinke å hjelpe til, og jeg tror det at de alltid har hjulpet, har vært med på "å roe dem" på denne tiden av døgnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Meningen med livetJeg skjønner så veldig hva du mener.
![]() |
#16 |
Etylbarbital
Det er jo både kveld og morgen mellom ettermiddag og ettermiddag. Jeg har nevnt fisk i folie - det tar oss bare noen få minutter å hive sammen noen foliepakker om morgenen (men gjør man det mens ikke-samarbeidsvillige barn henger rundt beina så tar det lengre tid - evt. så er det ikke et tema som i bananas tilfelle).
![]() |
#17 |
By the Sea
|
![]() Sv: Meningen med livetJeg kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt, banana.
![]() |
#18 |
Etylbarbital
![]() Sv: Meningen med livetEr det forresten et alternativ med en rotasjonsordning slik at du og mannen bytter på hvem som henter barna på ettermiddagen?
![]() |
#19 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Meningen med livetI fjor på denne tida, følte jeg meg ganske så oppspist. Jeg gikk ned til 75% stilling, og hadde en fridag i uka som bare var min. Veldig lurt.
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 05-02-08 kl 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|