Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det vanlig å gi gave til de ansatte i barnehagen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Gir du gave/en oppmerksomhet til de ansatte i barnehagen?
Ja 55 56,70%
Nei 42 43,30%
Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 19:30   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det vanlig å gi gave til de ansatte i barnehagen?

Pleier du å gi en oppmerksomhet til de ansatte i barnehagen?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:36   #2
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Er det vanlig å gi gave til de ansatte i barnehagen?

Ja det pleier vi å gjøre til jul og til sommerferien.

Gammel 06-12-07, 19:36   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, en flaske vin hver får de. I fjor skrev jeg også personlige hilsener til alle sammen, og flere av de hadde visst blitt så rørt at de gråt.

Gammel 06-12-07, 19:40   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er like vanlig å gi som ikke å gi.

Vi liker å gi en oppmerksomhet til folk vi setter pris på og barnehage kommer definitivt inn i denne kategorien. Gir noe spiselig til de ansatte og SingSang-kort til avdelingen.

Gammel 06-12-07, 19:50   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Aldri fått gaver fra noen når jeg jobbet i barnehagen og aldri gitt noen i turbo sin.

Gammel 06-12-07, 19:50   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi gir en liten ting.

Gammel 06-12-07, 19:51   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjør det fordi det samles inn blant foreldrene. 100 kr per barn. Jeg er kanskje gnien, men jeg synes det er litt vel mye til gave til kun to personer.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:51   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ga ikke noe i fjor, glemte hele greia, men i år tenkte jeg å gi noe. Jeg gir ikke gaver enkeltvis for de er så mange, men en samlet gave til hele veslas avdeling, feks. en kurv med frukt og sjokolade, blomster eller lignende.

Da jeg jobbet i barnehage fikk vi gaver fra foreldrene, men dette var en liten privat barnehage med 5 barn da, så det blir jo noe annet.

Gammel 06-12-07, 19:51   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi gir en liten gave til hver og en personlig hilsen til hver. De gjør en fantastisk jobb og vi gruer oss nesten til å ikkie ha flere unger i barnehagen til sommeren.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:51   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte feil, jeg har svart på om det er vanlig å gi gave, og da svarte jeg nei, det er noen som gir, men ikke alle. På spørsmålet om jeg gir så er svaret ja.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:52   #11
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Vi pleier å gi de ansatte på avdelingen en liten oppmerksomhet til jul. Jeg brenner mandler og pakker inn i cellofan og knyter rød sløyfe rundt.

Gammel 06-12-07, 19:52   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fikk lys og noe småtteri i fjor, for å ha på pers.rommet.

Hos oss er de fort en 5-7 stk på en "avd" - fordi det er såpass mange barn, en del vikarer og etc.. så kjøper noe felles.

Konfekt er jo også en grei ting

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:52   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ga ikke noe i fjor, glemte hele greia, men i år tenkte jeg å gi noe. Jeg gir ikke gaver enkeltvis, men en samlet gave til hele veslas avdeling, feks. en kurv med frukt og sjokolade, blomster eller lignende.

Min mor fortalte at i fjor hadde de 10 pakker twist og flere fruktkurver siste dagen. Ja, og blomster. De fleste tenker tydligvis som deg.

Gammel 06-12-07, 19:53   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjør vi ikke og jeg har ikke oppfattet at det er vanlig heller. Det blir gitt gaver når noen i personalet slutter og når barna slutter i barnehagen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:53   #15
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Men en gang ga jeg en eske konfekt til de ansatte i den gamle barnehagen til guttungen, helt utenom noen anledning. Der var de nok ikke så vant med gaver, for jeg er sikker på at hver eneste av de rundt 30 ansatte takket meg personlig.
Jeg gjør heller noe sånt enn å overlesse to personer med vinflasker o.l. en gang i året.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:56   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Nei, har ikkje gitt til den enkelte tilsett.

Har derimot gitt gåver (bøker, spel el.l) som kjem heile barnehagen til gode.

Gammel 06-12-07, 19:56   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg hadde blitt glad om noen overlesset meg med vinflasker.

Gammel 06-12-07, 19:57   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Min mor fortalte at i fjor hadde de 10 pakker twist og flere fruktkurver siste dagen. Ja, og blomster. De fleste tenker tydligvis som deg.

Hehe kan tenke meg det. Når det er en såpass stor barnehage blir det litt vanskelig å gi noe personlig til hver enkelt person, det er mange vikarer der også, vet ikke navnet på alle engang. Nye fjes hele tiden. Så det MÅ bli noe samlet, men jeg kan jo feks. bake noe eller lage noe hjemmelaget godteri og pakke inn.

Gammel 06-12-07, 19:58   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg gjør det fordi det samles inn blant foreldrene. 100 kr per barn. Jeg er kanskje gnien, men jeg synes det er litt vel mye til gave til kun to personer.

Jøss, 100.- per barn kun for julegåve til dei tilsette?

Me skal samle inn 100.- per barn som skal dekke alle sånne utgifter (julegåve, tilsette som sluttar, utgifter til juletrefest og sommarfest etc).

Gammel 06-12-07, 20:19   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke tenkt å gi noe til dem fra oss spesielt, nei. Det ble samlet inn til felles gave hos oss også, 60 kr. pr. barn, og det gikk da til gaver til de tre førskolelærerne (som fikk gavekort i bokhandel), og gaver til barna også - eller forsåvidt til barnehagen da, det var noen leker til felles bruk. (Pengene ble for øvrig samlet inn anonymt, ved at det lå en konvolutt i boksen til ett av barna i en uke, og hans foreldre samlet inn pengene etter hvert.) 100 kr på hver hørtes veldig mye ut, ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.