|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva er IKKE greit på en søndag? | |||
Klippe gress. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 22,22% |
Sage med motorsag. |
85 | 39,35% |
Hogge ved for hånd. |
23 | 10,65% |
Luke. |
5 | 2,31% |
Male eget hus/garasje. |
8 | 3,70% |
Male fellesanlegg. |
15 | 6,94% |
Henge ut klær til tørk. |
15 | 6,94% |
Alt er greit, søndag er bare en dag. |
75 | 34,72% |
Alt er greit, så lenge det er etter kirketid/fyllesyketid (kl. 14). |
58 | 26,85% |
Ingenting, søndager skal man sitte inne og lese bibelen. |
3 | 1,39% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 216. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Travelt opptatt
|
![]() Skikk og bruk på søndagerJeg prøver etter fattig evne å være en snill og grei nabo, men blir av og til i stuss om hvor mye hensyn man skal ta.
![]() |
#2 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Jeg synes det aller meste er greit på søndager, men bråkete arbeid (her; motorsaging og vedhogst i tettbygde strøk) synes jeg personlig at man kan ta en annen dag. :tømmermenn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Det vi må gjøre gjør vi, men forsøker å begrense gjøremålene i helgene, spesielt på søn- og hellilgdager. Det er både av respekt for naboene og for å skille dagene. Det er kjedelig og monotont å gjøre det samme hver dag, så klesvask hører til ukedagene, pluss en god del andre huslige sysler. Ikke rart vi stadig er på etterskudd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.På søndag kan man gjøre akkurat hva man vil. I hvert fall bruker jeg å gjøre det. Kirketid bryr jeg meg ikke noe om i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Det meste er faktisk greit.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Prøver å ikke gjøre noe som støyer og bråker på søndager. Synes det er greit at en kan sitte i fred og ro ute på terrassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.
Enig, vi lever da ikke på 1800-tallet lenger.
![]() |
#8 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Alt er greit, så lenge det er etter kirketid/fyllesyketid (kl. 14).
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Synes det meste er tillatt.
Eller x antall unger som tramper på plattingen utenfor soverommet mitt når jeg skal sove etter nattevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
![]() ![]() |
Avsporing: men kanteklipper er ikke koselyd etter nattevakt. Naboen holdt på en heil dag en gang, ikke mye søvn for å si det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Jeg synes man kan vise litt hensyn på søndager. Jeg bryr meg lite om nabobråk, men vil helst ikke at de mest støyende arbeidsoppgavene skal legges til søndagene for vår del. Mannen er ikke enig, og når jeg ber ham vente med saga eller klipperen til etter kirketid (som jeg trodde var 13), fnyser han misfornøyd. -Men når det kommer til stykket liker han å somle og late seg lenge om søndagene han også, så det er ikke ofte han forbryter seg mot søndagsfreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndager.Søndag er bare en dag så alt er greit. Man tar selvfølgelig hensyn, men det har ingeting med kirka å gjøre, men at folk liker å ligge lenger enn til kl 7.
Jo, jeg tenker over det. Mine får ikke lov til å gå ut før kl 10.00 i helgene.
![]() |
#15 |
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Signerer denne her jeg!!
![]() |
#16 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Nei, skrekk og gru. :krysser fingre for at ingen naboer skal bruke kantklipper idag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerJeg vet ikke helt - er ikke religiøs, men forsøker å ikke gjøre bråkete utearbeid på søndager. Helt greit med en dag hvor det er litt roligere ute, ikke veiarbeid, byggearbeid og tusen gressklippere slik det er ellers i uken.
![]() |
#18 |
Originala
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerJeg synes alt du lister opp er ok, men jeg ville ikke gjort det før litt utpå dagen. Da tenker jeg ikke etter kirketid, men i alle fall ventet til ti-elleve-tida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerJeg synes 14 er vel langt på dag. For meg går vel grensen rundt kl 12 eller så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skikk og bruk på søndagerJeg personlig syns det meste er OK på søndager, men at man kan vente med bråkete greier til litt utpå dagen. I dagens samfunn hvor begge jobber må man ofte ta i bruk søndagen for å få ting gjort. Jeg krysset allikevel av på at man ikke bør klippe plen, bruke motorsag eller henge ut klesvask fordi jeg vet at hvis man bor i borettslag med mange eldre, så er det dette de reagerer sterkest på. :erfaren:
![]() |
|
|