Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skikk og bruk på søndager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er IKKE greit på en søndag?
Klippe gress. 48 22,22%
Sage med motorsag. 85 39,35%
Hogge ved for hånd. 23 10,65%
Luke. 5 2,31%
Male eget hus/garasje. 8 3,70%
Male fellesanlegg. 15 6,94%
Henge ut klær til tørk. 15 6,94%
Alt er greit, søndag er bare en dag. 75 34,72%
Alt er greit, så lenge det er etter kirketid/fyllesyketid (kl. 14). 58 26,85%
Ingenting, søndager skal man sitte inne og lese bibelen. 3 1,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 216. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-08, 01:44   #1
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på søndager.

Det meste er faktisk greit.
Vi tar hensyn i forhold til aktiviteter som støyer, så dersom det ikke har vært noe helt spesielt lar vi gressklipper og motorsagen ligge.

Men det er visst ingen som tenker over hvor mye 5-6 unger bråker på en trampoline ...

Gammel 01-06-08, 03:11   #2
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Prøver å ikke gjøre noe som støyer og bråker på søndager. Synes det er greit at en kan sitte i fred og ro ute på terrassen.
Det som derimot gjør at jeg ikke kan stemme i pollen er at: om det har regnet i ukevis og gresset har grodd noe voldsomt og det endelig blir en søndag med opplett så ser jeg bort ifra søndagsregelen. Da synes jeg det er helt greit at naboene klipper plenen og da tar vi frem klipperen vi også (men helst etter kirketid).

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 18:55   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes det meste er greit. Vi har ingen naboer som hører hva vi driver med uansett, så vi gjør som vi vil, men hadde vi bodd på boligfelt hadde vi nok ikke klipt plena før fuglene fiser en søndagsmorgen nei. Det gjør vi forsåvidt heller ikke nå da..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 19:00   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på søndager

Det er visst heller ikke greit å spille litt stille på trompeten kl9.30 om morgen Hvertfall ikke i følge naboen hvis mann jobber sene vakter og liker å sove til 11-tiden.

:småbarnsforeldre som er vant til å stå opp kl0600 klarer ikke alltid å se hva som er rimelig og ikke:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 19:05   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Men da har dere en gartner som gjør alt slikt i arbeidsstiden!

Gartnerne banker og borer generelt veldig sjelden, men ja; All plenklipping foregår i ukedagene.
Gjerne fra klokken 8 om morgenen. Jeg elsker å bli vekket av gressklipper utenfor soveromsvinduet.

Nå har jeg plantet bed der, så de kan holde seg unna.

Gammel 01-06-08, 19:13   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er visst heller ikke greit å spille litt stille på trompeten kl9.30 om morgen Hvertfall ikke i følge naboen hvis mann jobber sene vakter og liker å sove til 11-tiden.

:småbarnsforeldre som er vant til å stå opp kl0600 klarer ikke alltid å se hva som er rimelig og ikke:

Man har da gangsyn selv om man er småbarnsforeldre?

Mine barn får ikke lov å ringe til venner før etter 10 om søndagen. Ringelyd kan også være støy.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 19:15   #7
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det meste er greit, men setter pris på at man ihvertfall drøyer de verste lydene til etter kl 10.

Søndagen er for oss en av de få dagene vi virkelig har tid til å gjøre ting i og rundt huset, så søndagen brukes gjerne til luking og maling for vår del. Plen har vi ikke, men om vi hadde hatt det ser jeg ikke bort fra at søndagen hadde blitt brukt til å klippe den.

Gammel 01-06-08, 23:05   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mitt ford til støy på søndager har ingen ting med min religiøsitet å gjøre i alle fall. For min del handler det om at jeg setter pris på fred og ro en gang i blant.

Hva naboen gjør av rolige aktiviteter kunne ikke brydd meg mindre. Det får være opp til dem.

Selv har jeg vasket klær i hele dag og ser ikke det store problemet med det, men trass i at plenen vår skulle vært klippet snart har vi ikke kjørt plentraktoren vår på vår 3 mål store plen. Jeg unner naboene fred fra den i dag og kommer til å ta den i morgen ettermiddag eller en dag senere i uka når det generelt er mer bråk.

*svar fra en religiøs*

Her signerer jeg alt unntatt siste linje.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.