Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor!?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 21:16   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor!?

Hvorfor STÅR folk i rulletrapper?? (Hvis de ikke har sykdommer, er gravide, bærer bagasje :forumrund tar forbehold: )

Særlig nedover? Er de late? Alltid trøtte? Hæ?

Og hvorfor kan de ikke stille seg til høyre!!? :gaah?

:har mistet flytog igjen:

Gammel 25-06-08, 21:17   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor!?

Hva skulle de ellers gjøre? Sitte?

Gammel 25-06-08, 21:17   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Noen står fordi trinnene er for høye til å gå i uten å få vondt i rygg og bekken. De som ikke står til høyre gjør det ikke fordi de er dårlig oppdratt.

(Du tok forbehold etter jeg hadde svart din snik)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:18   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øh...fordi trappen ruller. Rulletrapp.

Gammel 25-06-08, 21:19   #5
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Å jeg nyter det av og til. Står stille og tenker. Pust i bakken.
Stiller meg selvsagt til høyre da.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:19   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spesielt nedover står jeg i rulletrapp. Liker ikke å gå i rulletrapper......At folk ikke følger med når de står i rulletrappa er en helt annen sak.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:19   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg syntes trinnene er litt høye og er lite keen på å stupe fremover.
Går hvis jeg har dårlig tid.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:19   #8
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Fordi de synes det er skummelt å gå i rulletrappen? Synes trinnene er ekle å gå i når de beveger seg og blir litt svimmel av det kanskje.

Men, jeg kan forstå frustrasjonen over at man ikke kan stille seg til høyre.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:20   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig ble jeg mildt sagt forbauset over alle som tok HEIS fra togplattformen og opp på Gardemoen. Oppegående friske unge folk med kun håndbagasje liksom?
Og dermed måtte vi med vogn stå i lang kø. Ting tar tid!
Det er jo faktisk rulletrapp der og, så det er ikke direkte slitsomt å droppe heis.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:20   #10
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Fordi det er skummelt å løpe i rulletrapper og det er helt tragisk kjedelig å GÅ i trapper. Og så er det deilig å stå helt rolig og se fjern ut. Til høyre, selvfølgelig. Man skal bare se fjern ut, ikke være fjern.

Gammel 25-06-08, 21:21   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går når jeg ikke er gravid, men nå står jeg. Til høyre, man eier da dannnelse. Jeg har fått litt høydeskrekk med årene, så i den lange rulletrappen på Stortinget står jeg og klamrer meg fast.

Gammel 25-06-08, 21:21   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne ikke falt meg inn å bli irritert fordi noen står i en rullende trapp? Men ja, de kan stå på den ene siden. Jeg gjør alltid det og kjefter hele tiden på mannen min som ikke bryr seg om sånt. Har inntrykk av at det er veldig vanlig i andre land at man står på høyre side i rulletrapper, og at det generelt er mer køkultur i andre land enn i Norge. Jeg fikk sjokk da jeg var i London for noen år siden og fikk se den fantastiske køkulturen de har der. Her i Norge driter folk i sånt.

Jeg blir forresten mer forbanna på de som tar HEIS uten vogn og greier, når det er rulletrapper rett ved siden av! Har flere ganger stått i eviglange heiskøer, der folk ser ut til å ta heisen for moro skyld.

Gammel 25-06-08, 21:21   #13
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Fordi man har en tung koffert med seg?

Skjønner forøvrig frustrasjonen din...

Gammel 25-06-08, 21:21   #14
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Man skal bare se fjern ut, ikke være fjern.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:22   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

For at det er alt for høye trinn for å gå. På ene sentret her er dte bare rulletrapp opp og den er så smal at man kan bare stå\gå en i gangen.
Andre sentret er den bredere med står ingen plass at man skal kun stå på ene siden så det er plass å gå for bi... Dessuten er den ikke lang.

Er det en uskrevet regel jeg aldri har lært? Med at vi ikke har sånt her..?!?!?

Greit på sånn rulle"brett" som det eks er i Horten på et senter. og andre plasser da. Der man kan trille\gå i rulle"trappa". Men står jo ikke der heller at man skal holde seg til en side :dum:

Gammel 25-06-08, 21:22   #16
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor STÅR folk i rulletrapper?? (Hvis de ikke har sykdommer, er gravide, bærer bagasje :forumrund tar forbehold: )

Særlig nedover? Er de late? Alltid trøtte? Hæ?

Og hvorfor kan de ikke stille seg til høyre!!? :gaah?

:har mistet flytog igjen:

Jeg er av dem som står i rulletrappa (jeg blir svimmel og uvel ), men jeg står alltid til høyre.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:23   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trinnene er feildoserte og ekle å gå i. Derfor.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:24   #18
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Fordi noen har høydeskrekk og innbiller seg at de faller nedover rulletrappa hvis de så mye som beveger seg. Eller også fordi noen alltid ser for seg the worst case scenario og ser barneansikt treffe de skarpe kantene på rulletrappa, og derfor tviholder på ungene mens man står helt stille. Står alltid til høyre i trappa.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:25   #19
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg står alltid i høyre side, og irriterer meg grønn over de som sperrer veien når jeg selv velger å gå. Det er litt hipp som happ om jeg går eller står.

Jeg er nok såpass bedagelig anlagt at det skal noe til før jeg tar rulletrappen i lange klyv. I hvert fall akkurat nå...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:26   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Er det en uskrevet regel jeg aldri har lært? Med at vi ikke har sånt her..?!?!?

Greit på sånn rulle"brett" som det eks er i Horten på et senter. og andre plasser da. Der man kan trille\gå i rulle"trappa". Men står jo ikke der heller at man skal holde seg til en side :dum:

Ja det er en uskreven regel, men det sier jo seg selv i og med at man sperrer for alle bak seg om man står i midten??

Emneord
rulletrapp

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.