|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Mother of Dragons
|
![]() Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Dette er som sagt en spinoff fra «Hvordan er du som forelder?»-tråden.
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?
Av det du lister opp her er det bare svømming jeg kan bidra med, og kaaaaaaanskje litt ift. ski. Jeg må bare innrømme at jeg aldri har tenkt på resten som ferdigheter det er nødvendig å tilegne seg. Personlig har jeg aldri vært i en seilbåt og har aldri prøvd klatring - og jeg har aldri savna det heller.
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
Seiling er viktig i min familie. Skal sønnen min ha kred så må han kunne det.
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
OK, nå forstår jeg. Seiling er ganske enkelt din rørospols.
Det sære er at dette lærer de om i samfunnsfag på videregående (alle utdanningsprogram), men det er de færreste som klarer å se at dette er noe de kan få nytte av når de flytter for seg sjøl.
![]() |
#5 |
Vaklende
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Det var da fælt som dagens FP-tråder pirker borti alt jeg grubler på for tiden. Jeg har tenk en del på hva jeg personlig kan lære sønnen min i det siste. Det er tildels deprimerende, for mens "alle andre" ser ut til å ha noen spesielle ferdigheter (seiling, "handy-het", fisking, elektriker light-kunnskaper osv) så kommer jeg ikke på noen spesielt nyttige ferdgiheter som jeg har. Da tenker jeg utover det generelle altså. Det nærmeste er kanskje gleden over å lese, noe jeg føler meg trygg på at er videreformidlet allerede. Likevel synes jeg ikke det er spesielt nyttig eller noe som hjelper ham å "dra damer". |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Åj. Burde jeg ha en liste på dette, altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Han skal kunne lage brun saus fra grunnen. :husmor: |
![]() |
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg har en bror som er håndtverker og en som ikke er det grann handy.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Flott liste! Jeg skal ikke gjenta dem jeg er enig i (som er det meste, med mulig unntak for seiling og slikt
![]() |
#12 |
Mother of Dragons
|
Veldig bra poeng her, og bør være med ja. Mannen min kan ta økonomibit og jeg kan ta helse og førstehjelp og slikt.
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt så veldig på dette utover at jeg synes de skal kunne klare seg alene ganske tidlig. Altså lære tidlig å vaske, lage mat, betale regninger, kunne med pcen osv. Storesøster er ganske teknisk anlagt allerede, dessuten er hun ekstremt opptatt av biler, så hun kommer nok til å kunne skifte dekk og lignende før hun begynner på ungdomsskolen.
![]() |
#15 |
godt brukt
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg som er listemenneske burde absolutt hatt en slik liste. Nå er eldstemann 3 år her i huset og jeg har ikke den ferdigstilt enda. Gi meg noen år til så kommer min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
Sønnen min er akkurat 2 han nå …
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg har ikke fundert så mye på hvilke praktiske ferdigheter Poden bør inneha, men jeg vil jo at han skal bli selvhjulpen på alle måter.
![]() |
#18 |
<*(((<
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Akkurat nå er jeg er litt opptatt av at mine skal lære "vanlig høflighet" når de blir litt større. Kanskje særlig siden jeg merker jeg selv er så utrolig mye dårligere på det enn utenlandske kolleger jeg treffer på reise. Jeg tenker på ting som å ikke bare forsyne seg selv av vannmuggen, men tilby de andre på bordet først, uoppfordret spørre om man skal sende noe som står utenfor rekkevidde ved spisebordet o.l. :on top of my head: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
Jepp, «The Norwegian Hand» (hånden som strekker seg forbi nabo ved spisebordet for å forsyne seg med noe) er visstnok beryktet i utlandet.
![]() |
|
|