|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg skudde nettopp på NRK, der var det en student som klaget over at han bare hadde 90 kr dagen til mat. Det tilsvarer 630 kr i uka. Vi (to voksne og to barn) kan leve godt om vi handler for en tusenlapp i uka, og før brukte vi ganske mye mindre enn det. Da bakte vi brød selv,og hadde en fast "suppedag" i uka blant annet. Vi spiste variert og godt, og skeiet ut i helgene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?1000 kroner uken holder finfint til oss 3 her hjemme.
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg må jo nesten legge til at jeg synes studiestøtten burde følge utviklingen i økonomien, summen har vel stått stille i mange år nå. Men jeg syntes ikke dette var horribelt akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg tenker at dette er helt greit jeg da. Vi handler mat/ husholdningsting for underkant av 5000kr i mnd...tre personer.
![]() |
#6 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Hm, da jeg bodde alene spiste jeg middager til 10-30 kr per dag, og spiste definitivt ikke brød og pålegg for 60 kr dagen, nei.
![]() |
#7 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Vi lever nå stort sett for 800 - 900 kroner uken, for to voksne, to barn og en katt.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Vi skulle fint klart oss på den summen i uka på bare mat ja. Og vi er en stor og to små. |
![]() |
![]() |
#12 |
Glad
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Da jeg var enslig student brukte jeg et par kneippbrød og en boks Nugatti per uke. I tillegg et par pakker spaghettig og litt ketchup. Allsidig kost, jammen rart jeg overlevde. Billig var det iallefall, og jeg brukte langt mindre enn 630 kr per uke.
![]() |
#13 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg synes det er lite. Det er ganske vanskelig å kjøpe god sunn mat for 90kr dagen til en person. Det er lettere når man er 2-4 personer. Kostnaden per person er jo mye mindre etter hvert som man blir mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg vet også at det er forholdsvis rimeligere å lage mat til flere - men man får faktisk ganske mye sunn mat for 90 kroner dagen, det er ingen grunn til å leve på trekroners kneip og nudler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Det kan være billig å være bare en om man har fryseboks. Har man det ikke, blir det straks dyrere. Har jeg erfart. |
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Hehe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg mener å huske at vi brukte ca. 3000 kroner i måneden på mat da vi studerte. Det skulle vel svare til ca. 750 kroner i uka for to personer, altså 375 kroner per person. Nå skal det innrømmes at dette er 10 år siden, og noe har vel skjedd med prisnivået*, men jeg syntes i alle fall ikke vi hadde dårlig råd. (Jeg er gnien av natur, da.
![]() |
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Matbudskjettet mitt lå på 1000 kroner mnd da jeg studerte. Levde forøvrig stort sett på hjembakt brød og ulikt pålegg, men jeg var fornøyd. (Altså, ikke alle de 6 årene med studier, men iallefall 2 år)
![]() |
|
|