|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#3 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg synes det er lite. Det er ganske vanskelig å kjøpe god sunn mat for 90kr dagen til en person. Det er lettere når man er 2-4 personer. Kostnaden per person er jo mye mindre etter hvert som man blir mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg vet også at det er forholdsvis rimeligere å lage mat til flere - men man får faktisk ganske mye sunn mat for 90 kroner dagen, det er ingen grunn til å leve på trekroners kneip og nudler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Jeg mener å huske at vi brukte ca. 3000 kroner i måneden på mat da vi studerte. Det skulle vel svare til ca. 750 kroner i uka for to personer, altså 375 kroner per person. Nå skal det innrømmes at dette er 10 år siden, og noe har vel skjedd med prisnivået*, men jeg syntes i alle fall ikke vi hadde dårlig råd. (Jeg er gnien av natur, da.
![]() |
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Dessuten er det vel lagt opp slik at man helst skal jobbe bittelitt ved siden av. Stort sett alle studenter jeg kjenner gjør det. Det er ikke veldig mange hundrelapper som skal til før det blir bedre. |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
|
Det er vel meningen av man ikke skal jobbe om man studerer 100%. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Øyboer
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Det er akkurat det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
Ikke sant. |
![]() |
![]() |
#11 |
Øyboer
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Hehe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Matbudskjettet mitt lå på 1000 kroner mnd da jeg studerte. Levde forøvrig stort sett på hjembakt brød og ulikt pålegg, men jeg var fornøyd. (Altså, ikke alle de 6 årene med studier, men iallefall 2 år)
![]() |
#13 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Mye er det ikke,men jeg hadde fint klart det hvis jeg ikke hadde hatt mer penger.
![]() |
#14 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Den studenten hadde nå veldig mye penger igjen etter husleien ble betalt da. Jeg er student, har barn, så får noe tillegg i måneden. Men etter faste utgifter (hus, strøm, tlf-brukes LITE, internett, barnehage og buss), så har jeg bare igjen 60 kroner pr dag. Og dette skal gå til mer enn bare mat: Klær, bleier, kattemat (frivillig), bøker, skolemateriell o.l.
![]() |
#15 |
*_*
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Er student med boliglån, barn, telefon, pendlervei (månedskort). Aner ikke hvor mye jeg har til overs hver måned, da jeg så og si lever på mannen. Det meste av pengene jeg får fra Lånekassa betjener min del av boliglånet (som er 50%). Resten går til ymse innkjøp av mat, bleier og småting vi trenger. Det er sjelden kontoen er helt skrapa når "lønningsdag" nærmer seg. Tjener en til to tusen brutto i måneden og dette går til nødbuffer (på egen konto) og kos eller klær alt etter hva jeg trenger.
![]() |
![]() |
#16 |
Glad
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Da jeg var enslig student brukte jeg et par kneippbrød og en boks Nugatti per uke. I tillegg et par pakker spaghettig og litt ketchup. Allsidig kost, jammen rart jeg overlevde. Billig var det iallefall, og jeg brukte langt mindre enn 630 kr per uke.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?Det kan være billig å være bare en om man har fryseboks. Har man det ikke, blir det straks dyrere. Har jeg erfart. |
![]() |
![]() |
|
|