Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva gjør man med slike dører?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 20:53   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør man med slike dører?

Noen som har tips på hva man kan gjøre med slike dører? Noe som ikke krever mye jobb og som ikke koster skjorta og som holder i 2 år. Stygg gulnet furu er ikke helt min greia.

Det ble rimelig stort bilde med dårlig oppløsning.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00216.jpg (195,8 KB, 201 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:56   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man med slike dører?

Salmiakkvask, heftgrunn og maling.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:58   #3
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Man salmiakkvasker den, grunner den og maler den (hvit) med et par strøk oljemaling. Ja, og skifter ut dørklinka om denne er slitt/ stygg. Vips, ny og fin dør for en rimelig penge.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:59   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott med to like svar.

Hvor mange timer tror dere en dør tar?

Gammel 14-12-08, 21:00   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maling!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:02   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tar ikke så mange timer.
Det er ikke lenge siden jeg malte to furudører.
Du bør dog sjekke prisen på nye dører, det kan hende det er billigere enn å male ...

Gammel 14-12-08, 21:12   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Du bør dog sjekke prisen på nye dører, det kan hende det er billigere enn å male ...

Ikke i dette tilfelle, dørene er tilvirket i huset så jeg tror ikke en dør er lik den andre, dessverre.

Noen som kjeder seg i Oslo-området og som liker å vaske, grunde og male og skravle?

Eventuelt må de kanskje slipes litt lett også for de er lakket.

Gammel 14-12-08, 21:18   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polakker fikser sånt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:20   #9
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Man lar dem være :elsker slike dører:

Gammel 14-12-08, 21:21   #10
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Polakker fikser sånt.

Ja, de gjør jo det, noen som kjenner noen bra? Vi hadde noen malere her, men jeg syns bare de gjorde en halvgod jobb, vi har også hatt gulvslipere og de var veldig flinke, men jeg vet ikke helt om de tar denne typen jobb.

Gammel 14-12-08, 22:12   #11
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er jeg litt forvirret, driver du med opppussing hjemme? Sånn før avreise?

Gammel 15-12-08, 07:21   #12
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Nå er jeg litt forvirret, driver du med opppussing hjemme? Sånn før avreise?

Ja, før utleie. Derfor må det gå superraskt og helst ikke koste noe ettersom vi ikke får noen glede av det og det trekkes direkte fra leieinntektene på en måte. Vi skal bygge om hele huset før vi flytter tilbake.

Gammel 15-12-08, 07:35   #13
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tar ikke så lang tid å gjøre, kjøp malingrulle som er ment til slikt, så bare ruller du på. Det som tar tid er å vente på at det skal tørke, selve malingen er gjort på noen minutter.

Gammel 15-12-08, 07:46   #14
Maia
Fullverdig medlem

Maia sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Maia er litt kul
Standard

Slik var alle dørene i huset jeg og eksen kjøpte for lenge siden. Vi prioriterte ikke dørene med en gan, og jeg malte dem heller hvit ja. Salmiakk, heftgrunn og maling . Skiftet dørhåndtakene og vips-nye dører!
Så byttet vi ut etter hvert som de vi ønsket kom på tilbud og lommeboken tillot det.
Jeg satte dørene på to krakker og det gikk veldig raskt altså. Tørketiden på malingen er det som tar mest tid.

Maia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 07:50   #15
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Knall rød Bengalakk.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 07:50   #16
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, før utleie. Derfor må det gå superraskt og helst ikke koste noe ettersom vi ikke får noen glede av det og det trekkes direkte fra leieinntektene på en måte. Vi skal bygge om hele huset før vi flytter tilbake.

Aha. Jeg ville kjøpt tynn rulle med nesten flat bust og bare malt over med Jotun list/panel. Vet ikke om jeg hadde brukt heftgrunn en gang, det er jo bare midlertididg. Uansett er det gjort på null komma svisj, eneste som tar tid er at det skal tørke i mellom strøkene.

Gammel 15-12-08, 08:11   #17
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, de gjør jo det, noen som kjenner noen bra? Vi hadde noen malere her, men jeg syns bare de gjorde en halvgod jobb, vi har også hatt gulvslipere og de var veldig flinke, men jeg vet ikke helt om de tar denne typen jobb.

Skal dere ha de dørene når dere kommer tilbake? Om ikke, så hadde jeg ikke giddi.

Gammel 15-12-08, 08:34   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det tar ikke så lang tid å gjøre, kjøp malingrulle som er ment til slikt, så bare ruller du på. Det som tar tid er å vente på at det skal tørke, selve malingen er gjort på noen minutter.

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Aha. Jeg ville kjøpt tynn rulle med nesten flat bust og bare malt over med Jotun list/panel. Vet ikke om jeg hadde brukt heftgrunn en gang, det er jo bare midlertididg. Uansett er det gjort på null komma svisj, eneste som tar tid er at det skal tørke i mellom strøkene.

Jeg må nok slipe dem først, i hvert fall lett, må jeg ikke det når de er lakket? Den ene krever mer jobb for det var et hull i den en gang i tiden og det er satt inn et stykke tre i en firkant, men det er jo ikke perfekt så jeg må nok slipe og sparkle, gjetter jeg.

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Skal dere ha de dørene når dere kommer tilbake? Om ikke, så hadde jeg ikke giddi.

Det kan du si. Men huset er på grensen mellom å være passe attraktivt til å være attraktivt og det viktige nå er å få leietakere, gjør vi litt så kan vi kanskje ha mulighet for å få inn en bedrift som leier til ansatte og det er jo verdifullt. Det vi gjør får nok ikke opp leien så mye, men huset blir enklere å leie ut. Vi skal ikke beholde dørene etter at vi flytter tilbake.

Gammel 15-12-08, 09:19   #19
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan liksom ikke huske de dørene som så fæle, jeg... Det holder ikke bare å bytte ut dørhåndtakene, da?

Gammel 15-12-08, 09:33   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har akkurat malt lakket furudørene hos oss, eller svigerfar gjorde det. Vi bare vasket lett over og malte, det ble kjempefint. Og byttet ut dørhåndtakene.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.