Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 14:53   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Hørte på radioen igår at østeuropere sannsynligvis står bak 70 bilinnbrudd, i østfold var det vel? Overhørte samtidig en samtale om dette, hvor det kom frem saklige og litt mer usaklige synspunkter som "det er vårt land" osv. Sistnevnte da av den usaklige sorten. Jeg ble uansett møtt med en problemstilling (se overskrift) jeg ikke har tenkt over før.

Hva mener dere? Blir dere mer irritert og oppgitt når det er innvandrere (ikke norske statsborgere) som bryter loven ved å rane, drepe, voldta osv?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 14:57   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Nei, det blir jeg ikke.

Gammel 13-12-08, 14:57   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg bryr meg lite om etnisitet, men jeg synes jo det er trist at vi har blitt et land som imprterer kriminalitet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 14:57   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, egentlig. Men det er fordi jeg er møkklei enkelte jeg snakker med daglig som akker og oier over "disse kriminelle utlendingene".

Gammel 13-12-08, 15:00   #5
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Nei, jeg blir ikke det.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:06   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På en måte. Fordi jeg syns at det ikke håndteres godt nok fra statens side.

Gammel 13-12-08, 15:10   #7
Left
Passiv

Standard

Litt enig med Sitron igjen.
En kriminell handling er jo en kriminell handling uansett hvem som utfører den, så på generelt grunnlag blir jeg ikke mer forbanna om det er innvandrer som har gjort det.

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:21   #8
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det blir jeg ikke.

Gammel 13-12-08, 15:43   #9
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Ja det blir jeg.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:51   #10
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, egentlig. Men det er fordi jeg er møkklei enkelte jeg snakker med daglig som akker og oier over "disse kriminelle utlendingene".

Litt på linje med Fluke her. Fordi jeg vet at hver gang utlendinger gjør noe kriminelt så er det fyr til bålet for de som syns at innvandring bare er plunder og heft. Og - vips -så blir innvandringsdiskusjonen Frp-snever igjen.

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:52   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir sint på de som begår alvorlige lovbrudd. Men jeg blir ikke mer sint om de er utlendinger.

Gammel 13-12-08, 16:48   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir mer sint på bander som begår organisert kriminalitet. I media virker det som om slike bander oftere har utenlandsk opprinnelse enn norsk. Dette påvirker måten jeg tenker omkring kriminalitet, så ja, jeg blir nok mer sint når jeg hører om utlendinger enn om nordmenn. Men da mye sintere på de som er kommet til landet for å begå kriminalitet eller tigge enn på de som i utgangspunktet har en god grunn til å være asylsøkere.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 21:59   #13
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:01   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg blir mer sint på bander som begår organisert kriminalitet. I media virker det som om slike bander oftere har utenlandsk opprinnelse enn norsk. Dette påvirker måten jeg tenker omkring kriminalitet, så ja, jeg blir nok mer sint når jeg hører om utlendinger enn om nordmenn. Men da mye sintere på de som er kommet til landet for å begå kriminalitet eller tigge enn på de som i utgangspunktet har en god grunn til å være asylsøkere.

Jeg tenker nok ganske likt.

Gammel 13-12-08, 22:27   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tenker ikke på hvor man kommer fra - men jeg kjenner jeg blir irritert over at etnisitet blir påpekt i nyheter.

Gammel 13-12-08, 22:27   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker at hver gang det skjer et eller annet ulovlig så tenker jeg: "ikke la det være en utlending".

Egentlig blir jeg vel mer sint når det er en utlending som har gjort det, men da fordi den personen er med på å sette "de andre" i dårlig lys.

Gammel 13-12-08, 22:28   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nei, jeg tenker ikke på hvor man kommer fra - men jeg kjenner jeg blir irritert over at etnisitet blir påpekt i nyheter.

Jepp.

Gammel 13-12-08, 22:35   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ja, på visse områder blir jeg det. Men da fordi at det er endel som kommer hit til landet for å begå kriminelle handlinger, og at de er med på å sette de med ærlige hensikter i et dårlig lys. Finnes jo mer enn nok av de som tror at alle utlenninger er kriminelle, fordi at noen er det...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:37   #19
Guffen
Hvor er hengekøyen!?

Guffen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Blir vel ikke "mer sint" tror jeg...

Men det er jo lett å tenke at innvandrere som begår kriminelle handlinger burde vært sendt ut av landet tvert. Burde sånt sett kanskje vært en prøvetid på innvilget asyl...(?)

Ved å begå kriminelle handlinger har de jo på mange måter forkastet en unik mulighet til å starte på nytt.

Gammel 13-12-08, 22:45   #20
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med Katta og Sitron her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.