|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Hørte på radioen igår at østeuropere sannsynligvis står bak 70 bilinnbrudd, i østfold var det vel? Overhørte samtidig en samtale om dette, hvor det kom frem saklige og litt mer usaklige synspunkter som "det er vårt land" osv. Sistnevnte da av den usaklige sorten. Jeg ble uansett møtt med en problemstilling (se overskrift) jeg ikke har tenkt over før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Jeg bryr meg lite om etnisitet, men jeg synes jo det er trist at vi har blitt et land som imprterer kriminalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Ja, egentlig. Men det er fordi jeg er møkklei enkelte jeg snakker med daglig som akker og oier over "disse kriminelle utlendingene".
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Nei, jeg blir ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?På en måte. Fordi jeg syns at det ikke håndteres godt nok fra statens side.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Litt enig med Sitron igjen. |
![]() |
![]() |
#8 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Nei, det blir jeg ikke.
![]() |
#9 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Ja det blir jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?
Litt på linje med Fluke her. Fordi jeg vet at hver gang utlendinger gjør noe kriminelt så er det fyr til bålet for de som syns at innvandring bare er plunder og heft. Og - vips -så blir innvandringsdiskusjonen Frp-snever igjen. |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Jeg blir sint på de som begår alvorlige lovbrudd. Men jeg blir ikke mer sint om de er utlendinger.
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Jeg blir mer sint på bander som begår organisert kriminalitet. I media virker det som om slike bander oftere har utenlandsk opprinnelse enn norsk. Dette påvirker måten jeg tenker omkring kriminalitet, så ja, jeg blir nok mer sint når jeg hører om utlendinger enn om nordmenn. Men da mye sintere på de som er kommet til landet for å begå kriminalitet eller tigge enn på de som i utgangspunktet har en god grunn til å være asylsøkere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Nei.
![]() |
#14 |
frakoblet
|
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?
Jeg tenker nok ganske likt.
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Nei, jeg tenker ikke på hvor man kommer fra - men jeg kjenner jeg blir irritert over at etnisitet blir påpekt i nyheter.
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Jeg merker at hver gang det skjer et eller annet ulovlig så tenker jeg: "ikke la det være en utlending".
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
Jepp.
![]() |
#18 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Ja, på visse områder blir jeg det. Men da fordi at det er endel som kommer hit til landet for å begå kriminelle handlinger, og at de er med på å sette de med ærlige hensikter i et dårlig lys. Finnes jo mer enn nok av de som tror at alle utlenninger er kriminelle, fordi at noen er det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hvor er hengekøyen!?
|
![]() Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?Blir vel ikke "mer sint" tror jeg...
![]() |
|
|