Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Norwegian vs. SasBraathens

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 03:55   #1
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Norwegian vs. SasBraathens

Overskriften sier vel alt ?

Hvem synes du er best å reise med ? Hvem tar best vare på deg underveis, og hvilket selskap synes du best om ?

dutte er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 07:52   #2
Esmeralda
Nybegynner

Esmeralda sin avatar

Esmeralda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Norwegian vs SasBraathens

Har reist mye med Sas og har stortsett bare positive erfaringer med det selskapet.

Skulle med Norwegian for noen uker siden, og samme dag var det fare for streik, så jeg visste ikke om jeg kom meg avgårde før jeg nærmest satt i flyet. Og i uken før jeg reiste kansellerte de én avgang og senere så flyttet de på tiden jeg skulle returnere på.

Så hos meg er stillingen 1-0 til Sas.

Esmeralda er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 07:55   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker kun Norwegian om jeg kan. Har ikke noe til overs for Sas. Hvertfall ikke om man skal gå ut fra streik.

Gammel 30-11-06, 07:58   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er det utrolig lenge siden jeg har flydd med Sas for de flyr ikke direkte ned til Spania hvor vi holder til. Derfor har det blitt enten Norwegians eller Sterling og er igrunn fornøyd med begge 2

Estrella er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 17:48   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Nå er det utrolig lenge siden jeg har flydd med Sas for de flyr ikke direkte ned til Spania hvor vi holder til. Derfor har det blitt enten Norwegians eller Sterling og er igrunn fornøyd med begge 2

Hvor i Spania skal du da?

Gammel 30-11-06, 08:02   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyr helst med SAS. Norwegian har virkelig dårlig service!

Som regel når jeg flyr får jeg det av jobben, så da blir det alltid SAS.

Gammel 30-11-06, 09:35   #7
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Har utrolig mange dårlig opplevelser med SasB. Forsinkelser, kanseleringer og alt mulig.
Med Norw. har det ikke vært de altfor store problemene, og de er ofte billigere. At jeg ikke får kaffe gjør meg ingen ting siden jeg ikke liker det

Men nå skal det sies at jeg har flydd utrulig mange flere ganger med SasB. enn med Norw. så sammenligningsgrunnlaget mitt er litt skeivt.

Har forøvrig noen møkka opplevelser med Wiederø også...
Tror nok det med forsinkelser ol kommer av den sterke konkurransen i marjked nå, som gjør at de er presset ned tidsslingringsmonnet og personellet til ett minimum, Derfor skal det så lite til før det blir forsinkelser.

Opplevde en gang å sitte å vente ombord på flyet i en halv time fordi de hadde en flyvertinne for lite. Det var lenge for gutten min som da var ca 18 mnd. Utolmodig og sur allerede før vi hadde tatt av

Gammel 30-11-06, 17:51   #8
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

.

Opplevde en gang å sitte å vente ombord på flyet i en halv time fordi de hadde en flyvertinne for lite. Det var lenge for gutten min som da var ca 18 mnd. Utolmodig og sur allerede før vi hadde tatt av

Forstår at de kan være frustrerende, men det er ikke lov å fly med en flyvertinne for lite, og grunnen til at det manglet en kan være mange. Hun som manglet kan ha "sittet fast" i et annet fly som var forsinket, hun kan ha blitt så syk at hun måtte gå hjem, og da tar det litt tid før en "erstatning" er tilgjengelig. Lite å gjøre med det dessverre. Frustrerende for passasjerene, men lovverket og sikkerheten kommer alltid først.

Gammel 30-11-06, 09:54   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd forsinkelser og dårlig service fra både SAS og Norwegian. Så jeg tenker egentlig ikke over det.

Jeg tar det selskapet som kan gi meg den billigste billetten, og korteste turen dit jeg skal

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 16:30   #10
aba
Energirik

Hvor: Oslo
aba er litt kul
Standard

Når jeg flyr på utlandet så blir det oftest SAS, har vel ikke hatt de store problemene med de. Innenlands blir det de som gir meg den billigste biletten....senest i dag, strekningen Stavanger-Oslo sparte jeg (jobben) over 1000,- på å velge Norwegian.

aba er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 13:55   #11
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har opplevd forsinkelser og dårlig service fra både SAS og Norwegian. Så jeg tenker egentlig ikke over det.

Jeg tar det selskapet som kan gi meg den billigste billetten, og korteste turen dit jeg skal

Norwegian har dog en del mindre plass til beina og mindre komfort i flyet (ikke at SAS har så mye av det heller, men litt i hvert fall). Men det går helt greit, for som regel er Norwegian MYE billligere når jeg skal fly til utlandet.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 13:58   #12
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Norwegian har dog en del mindre plass til beina og mindre komfort i flyet (ikke at SAS har så mye av det heller, men litt i hvert fall). Men det går helt greit, for som regel er Norwegian MYE billligere når jeg skal fly til utlandet.

Jeg fatter ikke at det er tillatt å stue inn så mange seter på et fly????? Hvis man må evakuere,så er det MANGE som sliter med å komme ut!

Jeg flyr IKKE Norwegian/Sterling med mindre jeg må :lesmistetflyetiNice:

Gammel 03-12-06, 14:02   #13
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Jeg fatter ikke at det er tillatt å stue inn så mange seter på et fly????? Hvis man må evakuere,så er det MANGE som sliter med å komme ut!

Jeg flyr IKKE Norwegian/Sterling med mindre jeg må :lesmistetflyetiNice:

Njæ, jeg synes som sagt ikke at det er såå mye bedre på SAS. De har det ganske så trangt også, synes jeg. Men jeg er enig med deg, kunne jeg velge fritt hadde jeg nok valgt SAS. Men når vi snakker halv pris, så blir jeg nødt å fly Norwegian.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 19:20   #14
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Njæ, jeg synes som sagt ikke at det er såå mye bedre på SAS. De har det ganske så trangt også, synes jeg. Men jeg er enig med deg, kunne jeg velge fritt hadde jeg nok valgt SAS. Men når vi snakker halv pris, så blir jeg nødt å fly Norwegian.

Bl.a på en boing 737-700 er det hos SASBraathens plass til 121 passasjerer,mens hos Norwegian/Sterling på samme flytype plass til 150 passasjerer.

Gammel 08-12-06, 20:30   #15
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg oxo

Gammel 30-11-06, 17:56   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg velger det som er billigst, også i jobb. Jeg vil heller bruke tusenlappene på andre ting. Norwegian er genialt når alt funker som det skal, de er virkelig utrolig effektive m/f.eks. innsjekk. Jeg har ofte lurt på hva i all verden SAS-personellet driver å taster på i 3-4 minutter ved innsjekk. "Middels ung dame, pen i tøyet, litt frekk i munnen. Søl gjerne litt kaffe i fanget."

(de lurer ikke meg, jeg sier alltid nei til kaffe )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 18:04   #17
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg velger det som er billigst, også i jobb. Jeg vil heller bruke tusenlappene på andre ting. Norwegian er genialt når alt funker som det skal, de er virkelig utrolig effektive m/f.eks. innsjekk. Jeg har ofte lurt på hva i all verden SAS-personellet driver å taster på i 3-4 minutter ved innsjekk. "Middels ung dame, pen i tøyet, litt frekk i munnen. Søl gjerne litt kaffe i fanget."

(de lurer ikke meg, jeg sier alltid nei til kaffe )

Kanskje litt for effektive innimellom?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164575

Gammel 30-11-06, 18:16   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velger alltid SAS hvis mulig. Synes jeg får utmerket service der, spesielt når Mr.Norway og gullkortet hans er med. Det har reddet oss mang en gang!

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 18:46   #19
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker også det som er billigst, også på jobb. Som oftest blir det Norwegian. Jobben har også avtale med Norwegian som de ønsker at vi skal bruke mest mulig.

Har flydd mye med SasBraathens også. Synes igrunnen det er mye det samme både på servicegrad, kanselleringer etc.

Prisen og passende avganger blir det jeg stort sett vurderer på.

Mikkeline er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 18:48   #20
Albertine
Passiv

Standard

Siden Norwegian ikke gidder å fly Kirkenes annet i melkemånedene juni-august blir det til at jeg har flydd SAS de siste årene.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.