|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Norwegian vs SasBraathensEnn så lenge så flyr jeg nesten bare SAS av den enkle grunn at jeg har en hel haug med bonuspoeng å svi av, det samme har mannen. Når de er brukt opp kommer jeg til å fly de som er billigst, enkelt og greit. Må legge til at jeg stort sett er fornøyd med SAS, selv om jeg har hatt noen mindre greie episoder med dem. Men når man har flydd så mye som det jeg har gjort i perioder så skal det endel til for å ikke ha opplevd negative opplevelser.
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norwegian vs SasBraathens
Selvfølgelig har prisen mye å si for folk flest. Nettopp derfor det er sunt med konkurranse i luftfarten, for da blir flyselskapene nødt til å konkurrere på andre måter enn bare pris (servicenivå, destinasjoner osv.) og det er veldig sunt.
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 05-12-06 kl 12:42. Årsak: glemt en bokstav |
![]() |
![]() |
#23 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Norwegian vs. SasBraathensNå er dt ytterst sjeldet jeg flyr får ta med det.
#24 |
Textrovert
|
![]() Sv: Norwegian vs. SasBraathensJeg reiser med det som er billigst. Om det er Norwegian eller SAS er ett fett. Jeg har opplevd god og dårlig service med begge flyselskapene.
#25 |
Fullverdig medlem
Hvor: Maidstone, Kent, England
![]() |
![]() Sv: Norwegian vs. SasBraathensvi flyr norwegian av den enkle grunn at de er de eneste som flyr direkte fra London til Trondheim.... |
![]() |
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Norwegian vs. SasBraathensSavner Braathens jeg |
![]() |
#27 |
ræv med ører
#28 |
Passiv
|
Jeg fatter ikke at det er tillatt å stue inn så mange seter på et fly????? |
![]() |
#29 |
ræv med ører
Njæ, jeg synes som sagt ikke at det er såå mye bedre på SAS. De har det ganske så trangt også, synes jeg. Men jeg er enig med deg, kunne jeg velge fritt hadde jeg nok valgt SAS. Men når vi snakker halv pris, så blir jeg nødt å fly Norwegian.
#30 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norwegian vs. SasBraathensNorwegian sine fly skal i følge min tante være mindre komfortable å fly med enn SAS sine. |
![]() |
![]() |
#32 |
Passiv
|
Bl.a på en boing 737-700 er det hos SASBraathens plass til 121 passasjerer,mens hos Norwegian/Sterling på samme flytype plass til 150 passasjerer. |
![]() |
#33 |
![]() Sv: Norwegian vs. SasBraathens
Nei, dette er nok bare oppspinn
#34 |
heimføing
|
![]() Sv: Norwegian vs. SasBraathensVelger Norwegian hvis de er rimeligere eller omtrent samme pris som SAS. Irriterer meg at Norw. sluttet å fly Tromsø-Trondheim, da økte prisen på den strekningen. Så jeg velger Norwegian for å opprettholde konkurransen og de lave prisene. |
![]() |
![]() |
#35 |
frakoblet
|
![]() Sv: Norwegian vs. SasBraathensDet blir litt sånn; pest eller kolera? Jeg har unngått SAS i årevis fordi det har vært utrygt mtp streik og annet tullball. Jeg vil helst fly Norwegian når jeg skal betale billetten selv, men når jeg reiser i timesvis orker jeg ikke de trange setene. Vi fløy Norwegian TIL Spania, og SAS tilbake. Miiiilevis forskjell på benplass.
#36 |
Har fått viljen sin
|
|
![]() |
![]() |
#37 |
Det er et resultat av den frie konkurransen at prisene synker dersom det er flere aktører på en om samme strekning. Logisk det. Slik er det for alle varer og tjenester i samfunnet forøvrig også, så flyselskapene er ikke noe unntak. De driver butikk akkurat som alle andre, selv om det ideelle hadde vært at de drev veldedighet naturligvis.
#38 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Norwegian vs. SasBraathensJeg foretrekker verken det ene eller andre selskapet. Velger som regel det billigste.
#39 |
*Happy*
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norwegian vs. SasBraathensVi kjørte SAS i sommer og angra på det. Flyet var 5 1/2 time forsinket til Alcudia og da vi skulle hjem ei uke etter var det også 5 timer forsinket.
Elis 1996 ~ 2000 ~ 2003 Sist redigert av Elis : 07-12-06 kl 18:42. |
![]() |
![]() |
#40 |
Dette nekter jeg nesten å tro.... Mener du at du den dag i dag du ikke vet hvorfor flyet var 5 timer forsinket på hhv utreise og hjemreise? Vel da synes jeg det er rart at du ikke spurte selv etter et par-tre timer....
|
|