Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Norwegian vs. SasBraathens

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-06, 12:25   #21
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norwegian vs SasBraathens

Enn så lenge så flyr jeg nesten bare SAS av den enkle grunn at jeg har en hel haug med bonuspoeng å svi av, det samme har mannen. Når de er brukt opp kommer jeg til å fly de som er billigst, enkelt og greit. Må legge til at jeg stort sett er fornøyd med SAS, selv om jeg har hatt noen mindre greie episoder med dem. Men når man har flydd så mye som det jeg har gjort i perioder så skal det endel til for å ikke ha opplevd negative opplevelser.

Gammel 02-12-06, 15:32   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg vet - men når man har slekt på flere kanter av Norge og begge er i ikke-akkurat-godt-betalte-jobber har 500 kroner til eller fra på en flybillett en del å si. Konkurranse er bra, derfor flyr med vi med Norwegian.

Om det burde være dyrere å fly av miljøhensyn er en annen diskusjon. Tror jeg

Selvfølgelig har prisen mye å si for folk flest. Nettopp derfor det er sunt med konkurranse i luftfarten, for da blir flyselskapene nødt til å konkurrere på andre måter enn bare pris (servicenivå, destinasjoner osv.) og det er veldig sunt.

Idealistisk sett burde flybillettene vært veldig mye dyrere enn de er, for å kompensere for litt av alt det flyselskapene forurenser, og derfor ser jeg også ut i fra et miljøperspektiv at det er mye sløsing i fht. at det f.eks. går titalls halvtomme fly til enkelte destinasjoner pga. den frie konkurranse.

Sist redigert av Elin : 05-12-06 kl 12:42. Årsak: glemt en bokstav
Elin er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 12:00   #23
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norwegian vs. SasBraathens

Nå er dt ytterst sjeldet jeg flyr får ta med det.

Men inntill Norwegian gjør noe med lærlingordningen sin vil jeg velge SAS om det blir aktuelt. Å la voksne mennesker gå på lærlingelønn i 2 år høer ikke hjemme noen steder. Lærlingene gjør samme jobb som de vanlig ansatte.
De får samme opplæring som i SAS, et 6 ukers kurs, men forskjellen er at hos SAS går de over på vanlig lønn etter dette, mens i Nårwegian får de 48,- i timen i 2 år etter det.
Nå skal denne praksisen ha blitt tatt opp, men jeg kan ikke si jeg har hørt at de skal endre ordningen.

Gammel 03-12-06, 12:06   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiser med det som er billigst. Om det er Norwegian eller SAS er ett fett. Jeg har opplevd god og dårlig service med begge flyselskapene.

Jeg reiser til og med med Ryan Air, selv om tolvåringen er skeptisk etter han så den dokumentaren som gikk om Ryan Air. Jeg så den ikke, så jeg er lykkelig uvitende. Men av en eller annen merkelig grunn var Ryan Air det DYRESTE alternativet da vi søkte etter flybilletter til juleferien vår i England. Så da blir det herlige British Airways i stedet. :digresjon:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 13:27   #25
Mayasmum
Fullverdig medlem

Mayasmum sin avatar

Hvor: Maidstone, Kent, England
Mayasmum er litt kul
Standard

vi flyr norwegian av den enkle grunn at de er de eneste som flyr direkte fra London til Trondheim....
jeg har litt saann Gardemoen fobi for jeg har ALDRI faatt noe som helst slags god service der.... det er rett og slett en elendig flyplass....troenderfientlig er vel et godt uttrykk.... jeg tror jeg har kommet til aa betalt ekstra kun for aa unngaa aa mellomlande, spesielt med liten unge paa slep....

Mayasmum er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 13:31   #26
tutta
Passiv

Standard

Savner Braathens jeg

Gammel 03-12-06, 13:55   #27
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har opplevd forsinkelser og dårlig service fra både SAS og Norwegian. Så jeg tenker egentlig ikke over det.

Jeg tar det selskapet som kan gi meg den billigste billetten, og korteste turen dit jeg skal

Norwegian har dog en del mindre plass til beina og mindre komfort i flyet (ikke at SAS har så mye av det heller, men litt i hvert fall). Men det går helt greit, for som regel er Norwegian MYE billligere når jeg skal fly til utlandet.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 13:58   #28
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Norwegian har dog en del mindre plass til beina og mindre komfort i flyet (ikke at SAS har så mye av det heller, men litt i hvert fall). Men det går helt greit, for som regel er Norwegian MYE billligere når jeg skal fly til utlandet.

Jeg fatter ikke at det er tillatt å stue inn så mange seter på et fly????? Hvis man må evakuere,så er det MANGE som sliter med å komme ut!

Jeg flyr IKKE Norwegian/Sterling med mindre jeg må :lesmistetflyetiNice:

Gammel 03-12-06, 14:02   #29
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Jeg fatter ikke at det er tillatt å stue inn så mange seter på et fly????? Hvis man må evakuere,så er det MANGE som sliter med å komme ut!

Jeg flyr IKKE Norwegian/Sterling med mindre jeg må :lesmistetflyetiNice:

Njæ, jeg synes som sagt ikke at det er såå mye bedre på SAS. De har det ganske så trangt også, synes jeg. Men jeg er enig med deg, kunne jeg velge fritt hadde jeg nok valgt SAS. Men når vi snakker halv pris, så blir jeg nødt å fly Norwegian.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 17:48   #30
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Norwegian sine fly skal i følge min tante være mindre komfortable å fly med enn SAS sine.
Man merker turbulens bedre i Norwegian sine fly enn Sas sine.

Velger hipp som happ.

Cascaye er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 18:13   #31
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Savner Braathens jeg

Enig med deg - de kunne det med ekstraservice!

Mikkeline er ikke aktiv  
Gammel 03-12-06, 19:20   #32
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Njæ, jeg synes som sagt ikke at det er såå mye bedre på SAS. De har det ganske så trangt også, synes jeg. Men jeg er enig med deg, kunne jeg velge fritt hadde jeg nok valgt SAS. Men når vi snakker halv pris, så blir jeg nødt å fly Norwegian.

Bl.a på en boing 737-700 er det hos SASBraathens plass til 121 passasjerer,mens hos Norwegian/Sterling på samme flytype plass til 150 passasjerer.

Gammel 05-12-06, 01:15   #33
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Man merker turbulens bedre i Norwegian sine fly enn Sas sine.

Nei, dette er nok bare oppspinn Begge selskaper flyr bl.a. Boeing 737, og er det turbulens, så er det turbulens, helt uavhengig av hvilket flyselskap man flyr... selv om det absolutt kunne vært et konkurransefortrinn for SAS dersom det stemte.

Gammel 07-12-06, 00:32   #34
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velger Norwegian hvis de er rimeligere eller omtrent samme pris som SAS. Irriterer meg at Norw. sluttet å fly Tromsø-Trondheim, da økte prisen på den strekningen. Så jeg velger Norwegian for å opprettholde konkurransen og de lave prisene.

En billett Tromsø-Oslo t/r midt i uka, kostet tidligere 6.000. Etter at Norwegian kom på banen ble prisen under det halve.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 07-12-06, 00:37   #35
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir litt sånn; pest eller kolera? Jeg har unngått SAS i årevis fordi det har vært utrygt mtp streik og annet tullball. Jeg vil helst fly Norwegian når jeg skal betale billetten selv, men når jeg reiser i timesvis orker jeg ikke de trange setene. Vi fløy Norwegian TIL Spania, og SAS tilbake. Miiiilevis forskjell på benplass.

Gammel 07-12-06, 07:21   #36
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

En billett Tromsø-Oslo t/r midt i uka, kostet tidligere 6.000. Etter at Norwegian kom på banen ble prisen under det halve.

Og selv om SAS er billigst på enkelte billetter nekter jeg å reise med dem på ruter der Norwegian også flyr. Dersom Norwegian forsvinner setter de opp prisene før vi får blunket. Akkurat som på den strekningen du nevner.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 07-12-06, 14:56   #37
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Og selv om SAS er billigst på enkelte billetter nekter jeg å reise med dem på ruter der Norwegian også flyr. Dersom Norwegian forsvinner setter de opp prisene før vi får blunket. Akkurat som på den strekningen du nevner.

Det er et resultat av den frie konkurransen at prisene synker dersom det er flere aktører på en om samme strekning. Logisk det. Slik er det for alle varer og tjenester i samfunnet forøvrig også, så flyselskapene er ikke noe unntak. De driver butikk akkurat som alle andre, selv om det ideelle hadde vært at de drev veldedighet naturligvis.

Gammel 07-12-06, 15:25   #38
Svaggen
Aktiv

Svaggen sin avatar

Svaggen er litt kul
Standard

Jeg foretrekker verken det ene eller andre selskapet. Velger som regel det billigste.

Gammel 07-12-06, 18:02   #39
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjørte SAS i sommer og angra på det. Flyet var 5 1/2 time forsinket til Alcudia og da vi skulle hjem ei uke etter var det også 5 timer forsinket.

Sist redigert av Elis : 07-12-06 kl 18:42.
Elis er ikke aktiv  
Gammel 07-12-06, 18:13   #40
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elis, her.

Vi kjørte SAS i sommer og angra på det. Flyet var 5 1/2 time forsinket til Alcudia og da vi skulle hjem ei uke etter var det også 5 timer forsinket.
Fikk ikke noen opplysninger underveis.

Dette nekter jeg nesten å tro.... Mener du at du den dag i dag du ikke vet hvorfor flyet var 5 timer forsinket på hhv utreise og hjemreise? Vel da synes jeg det er rart at du ikke spurte selv etter et par-tre timer....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.