|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
![]() Dilemma ...Jeg har de siste årene tatt videreutdanning, er snart i ferd med å få meg en bachelorgrad i digitale medier. Jeg har bare en eksamen igjen (som jeg strøk i
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dilemma ...Er det ikke bare å være ærlig på at du har prøvd litt forskjellig før du nå endelig har funnet det du har lyst til å drive med da? At du virkelig ønsker en jobb innen dette området, og at planen er å ta opp igjen eksamen til høsten.
![]() |
#3 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Dilemma ...
Hadde det bare vært så enkelt. Men nei... Jeg var på et skikkelig "revolverintervju" her om dagen som varte i 2 timer. De tok for seg CV'en min skikkelig, og lurte på hvorfor jeg tok det og det valget akkurat der og da. Jeg svarte jo, at det var det valget jeg ønsket å ta akkurat da. Og så kom neste spørsmål, hvorfor jeg plutselig valgte å gjøre noe annet senere. De spurte om jeg nå var sikker på at jeg hadde gjort et riktig yrkesvalg? Jeg svarte at jeg nok hadde brukt litt tid på å finne ut hva jeg ville her i verden, men at denne gangen følte jeg at dette var riktig for meg. Men jeg var helt svett jeg! Følte at jeg måtte forsvare alle valgene mine. Fikk ingen god følelse etter det intervjuet, og tviler på at jeg kommer til å få noe tilbud derfra.
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Dilemma ...Jeg tror du kan gjøre lurt i å gå igjennom CV-en din på egenhånd og finne opp en argumentasjon for hvorfor du har gjort som du har gjort. Få pusset på begrunnelsene og forsøk å få det så logisk som mulig. Fjern ord som føler og sett inn ord som mener, vil, kan etc. Vær helt tydelig på at dette er det riktige for deg fordi sånn og sånn og sånn. Sett konkrete ord på det. Er du sterk og tydelig i din sak er det lettere for en potensiell arbeidsgiver å tro på deg.
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt råd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
![]() |
Takk!
![]() |
#7 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dilemma ...Det er mange som har en slik CV bak seg - og det er absolutt ikke nødvendigvis noe minus når det kommer til stykket. Men det kan se litt rotete ut på papiret. Adrienne gir deg meget gode råd.
![]() |
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
![]() Sv: Dilemma ...Husk at hver eneste jobb er en erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
madmanized
Da kan det lett bli huller i CV'en, og det er ikke bra. Jeg ville samlet dem opp så godt jeg kunne. "Diverse vikariater osv."
![]() |
![]() |
#12 |
*_*
|
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
![]() |
Jeg har CV'en som Karriéresenteret har hjulpet meg med. Det er intervjuet som er problemet nå. Jeg kom til det siste intervjuet via Manpower. Og Manpower sin CV på meg tok for seg ALLE små fillevikariater jeg har hatt via dem. Ikke bra
![]() |
#14 |
Ustabil
|
![]() Sv: Dilemma ...Generelt sett syns jeg det er viktig å unngå "hull" i CV-en. Dernest må jeg si at 14-dagers vikariater blir litt rart å spesifisere, med mindre de er relevante for jobben du søker. Hvis du har jobbet som Manpower-vikar, syns jeg det er bedre å skrive akkurat det - og dermed få et lengre tidsrom (fordi du du samler alle jobber du har fått via Manpower i en bolk). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Aktiv
![]() |
Takk for fint og reflektert svar!
![]() |
#16 |
madmanized
![]() Sv: Dilemma ...Hvis utgangspunktet når man begynner i ny jobb er en dårlig magefølelse, er det veldig store sjanser for at du kommer til å mistrives og dermed få masse kvaler og bekymringer. Hvis du har anledning til å ha litt is i magen, vil jeg absolutt si at du bør vente på en jobb som gir deg godfølelsen.
![]() |
![]() |
#17 |
Ustabil
|
![]() Sv: Dilemma ...Kommer jo litt an på hvilken bransje du jobber i, noen bransjer er jo veldig rammet av nedgang og arbeidsledighet nå. Men jevnt over vil det alltid være bruk for arbeidsvillige og dyktige folk - og ja, du har "lov" til å stå over en potensiell arbeidsgiver! Du skal trives i jobben, ikke bare heve lønn. Så ikke vær redd for å være kritisk, jeg tror til og med mange arbeidsgivere vil verdsette det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|