|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() En tråd om VenstreHvorfor stemme Venstre, egentlig? Hva gjør Venstre til et parti med bedre målsettinger enn f.eks. SV? :nærmer seg valg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glad
|
![]() Sv: En tråd om VenstreJeg heller mot venstre selv, men er nokså vag på årsaken til mitt valg. Følger derfor nøye med i tråden.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: En tråd om VenstreVenstre er et litt sånn midt-i-mellom-parti i mitt hode.
Litt for og litt mot, slik jeg ser det - dog prøvde jeg hardt å ikke være veldig partisk når jeg skrev det innlegget.
Jeg er dog usikker på om det er noen som vil stanse dette i det hele tatt av partiene. LO er ikke enig med seg selv, tror jeg, AP vakler (de jeg har diskutert det med anyhows), men om LO blir enig med seg selv vil de nok prøve å sitte på AP for å få gjennomslag.
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 04-09-09 kl 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: En tråd om VenstreKan jeg sitere Polyanna? Ja, det gjør jeg. Dette ble skrevet i samme kaffeblogg, som jo er åpen for alle.
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: En tråd om Venstre
Jeg driver også å vurderer Venstre, og etter som jeg har fått med meg så er de for en del ting som jeg setter veldig høyt, ytringsfrihet for eksempel og personvern og står for en større grad av individets frihet enn hva SV gjør. Samtidig som at de har en viss grad av sosial samvittighet . Men dette er bare hva jeg har fått inntrykk av altså.
![]() |
#6 |
Fartsfantom
|
![]() Sv: En tråd om VenstreHer står det mye, deriblant en tråd om hvorfor stemme Venstre: http://www.liberal.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Live and let live
|
![]() Sv: En tråd om VenstreJeg stemmer Venstre, veldig kort sagt fordi de mener mye bra om det meste, og har med seg det beste fra velferdspolitikken fra venstresiden av politikken, samt det beste fra økonomipolitikken fra høyresiden.
![]() |
#9 |
Live and let live
|
![]() Sv: En tråd om VenstreLille Ru: GMI-en de snakker om nå er jo bare på 2G for langtidsmottakere av sosialstønad. Disse menneskene lever på stønaden uansett, og det er en enorm belastning for dem å måtte inn på kontorene og søke på nytt og på nytt måned etter måned. Dette vil både gi mindre saksbehandling - og frigjøre saksbehandlere til å kanskje gjøre mer konstruktive ting, som feks forebyggende arbeid i lokalsamfunnet, samt at det vil gi menneskene som mottar sosialtstønad litt mer ro, og mulighet til å kunne bygge seg selv opp og kanskje klare å klare seg selv til slutt. Slik det er nå fungerer det jo ikke noe godt. Jeg synes dette er et bra tiltak!
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: En tråd om VenstreGMI= Borgerlønnen, antar jeg?
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: En tråd om VenstreSitat Petter Schjerven i gårsdagens valgsending på NRK:
![]() |
![]() |
#12 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En tråd om VenstreVeldig bra oppsummering fra DM! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: En tråd om VenstreJeg er også på glid når det gjelder Venstre. Var på debatt i går og de gjorde det veldig bra, jeg følte meg "hjemme" der.
![]() |
#15 |
Live and let live
|
Garantert Minste Inntekt. Men i dette tilfellet, så er det snakk om bare for langtidsmottakere av sosialstønad altså. Ikke borgerlønn som i det som ligger i begrepet borgerlønn til alle, det ville jo måtte medføre en omstrukturering på så utrolig mange plan.
![]() |
#16 |
frakoblet
|
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: En tråd om VenstreJeg stemmer høyre stort sett ut fra grunnleggende verdi om personlig frihet og humanistisk livssyn. Sist redigert av Dronningen : 04-09-09 kl 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Nå skjønte jeg ikke helt hva det hadde med Venstre å gjøre, men siden du nevner disse tingene; de har altså Høyre tenkt å oppnå ved å samarbeide med FrP? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Hun lurte på hvorfor man ikke stemte Venstre. |
![]() |
![]() |
![]() |