Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forumfjas

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 14:50   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Forumfjas

Jeg mener å erindre at det var litt blandede meninger om eviglange avsporinger og fjas for en tid tilbake. Hvordan synes mine ærede medforumister det er nutildags?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:51   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfjas

Det er altfor lite fjas her om dagen. Jeg kjeder meg. Alle folka bor jo i bloggene.

Gammel 01-09-09, 14:55   #3
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har mistet kontakt med min indre fjaser, merker jeg. Det er på tide å få den frem igjen.

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:56   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Alle tråder kan avspores med behåer eller sex eller humor eller noe annet synes jeg. Nesten.

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:56   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ærlig innrømme at jeg også har kjedet meg en del i det siste, bare atte jeg muligens ikke er den mest objektive.

Gammel 01-09-09, 14:57   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke bare deg, aC.

Gammel 01-09-09, 14:58   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes en del av særpreget, humoren og snerten ved FP som helhet har forsvunnet inn i bloggene. Og der er det jo litt ymse hva man har tilgang til. Jeg synes det er synd. Jeg har også lagt merke til at ting (gjerne morsomme!) som kommer fra bloggene diskuteres ute i de åpne på en slik måte at man tar det som en selvfølge at alle har fått med seg den morsomme forhistorien. Det kan virke ekskluderende synes jeg.

Gammel 01-09-09, 14:58   #8
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke så veldig god til å fjase skriftlig på forum, men er veldig glad i å lese fjas

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:59   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes en del av særpreget, humoren og snerten ved FP som helhet har forsvunnet inn i bloggene. Og der er det jo litt ymse hva man har tilgang til. Jeg synes det er synd. Jeg har også lagt merke til at ting (gjerne morsomme!) som kommer fra bloggene diskuteres ute i de åpne på en slik måte at man tar det som en selvfølge at alle har fått med seg den morsomme forhistorien. Det kan virke ekskluderedende synes jeg.

Det er jo ikke bra.

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:01   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Selv er jeg jo Blogoramas største fan, men det er kjipt at alt skal foregå der. Mye fordi det er svært uoversiktlig.

Gammel 01-09-09, 15:05   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg elsker også bloggene, men ser helt klart poenget med at hele sjappa blir preget av det som skjer der - også er det varierende hva de ulike har tilgang til.

Samtidig så vet jeg med meg selv at det er mye jeg ikke ville skrevet et sted hvor jeg ikke har styring på hvem som leser det.

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:07   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye av det morsomme har migrert inn i bloggene, ja. Forumet vokser, det kommer nye mennesker til hele tiden - man kan ikke opprettholde den samme tonen og den samme "gruppefølelsen" over lang tid, og det er jo på en måte synd, men samtidig er det godt at ikke forumet er lukket og stagnerer på sikt. Jeg tror jeg velger å se det slik at bloggene har berget en del av stemningen, ikke "stjålet" den. Vi kunne ikke hatt "én tone" på hele forumet, det ville virket langt mindre inkluderende i forhold til dem som ikke følte seg komfortabel med akkurat denne tonen.

Jeg kan skjønne at det kan føles ekskluderende å få følelsen av at det foregår ting man ikke får med seg, og det kan folk godt ha i mente, enten det er snakk om bloggene versus resten av forumet eller det er snakk om lukkede versus åpne blogger. Men helt vanntette skott synes jeg ikke er nødvendig, og antagelig heller ikke ønskelig. (Det må jo f.eks. også være lov til å nevne at man er venner med - eller gift med - andre forumbrukere i RL, og å fleipe med ting man har snakket om eller gjort sammen.)

Gammel 01-09-09, 15:07   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skal være helt ærlig så er jeg litt redd for at FP-forumet ender opp litt sånn ordinært mammaforumaktig hvis humoren og det sære og spesielle forsvinner inn i lukkede blogger. Og det ramler inn mye rart (beklager, ikke meninga å støte noen ) gjennom linker i VG og dets like via link-i-første-innlegg-politikken. Det er fordi jeg er glad i FP at jeg sier dette, ikke for å være slem eller noe. :forsikrer:

Gammel 01-09-09, 15:09   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er lite fjas for tiden. Jeg synes det er dumt når skikkelige diskusjoner blir ødelagt av at folk fjaser, men samtidig så er det greit om diskusjoner har tørket opp så blir det litt avsporinger.

Men selv om det er mange som liker litt fjas, så blir de sure kommentarene fra de som ikke liker det i det hele tatt overskyggende. Da blir det helst til at man går dit man vet at alle synes det er ok. Kanskje vi burde tagge tråder med fjas sånn at surpompsild kan holde seg unna?

Gammel 01-09-09, 15:09   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skal være helt ærlig så er jeg litt redd for at FP-forumet ender opp litt sånn ordinært mammaforumaktig hvis humoren og det sære og spesielle forsvinner inn i lukkede blogger. Og det ramler inn mye rart (beklager, ikke meninga å støte noen ) gjennom linker i VG og dets like via link-i-første-innlegg-politikken. Det er fordi jeg er glad i FP at jeg sier dette, ikke for å være slem eller noe. :forsikrer:

Jeg er helt med på en generell oppfordring til de "etablerte" om å delta i tråder ute på forumet også. Både debattråder og informasjonstråder og generelt fjas.

Gammel 01-09-09, 15:10   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Poenget mitt er vel egentlig at jeg absolutt har stor glede av, og ikke minst nytte av, bloggfunksjonen, og har ingenting i mot den. Derimot har jeg sittet mye på hendene i forhold til sleivkommentarer i forumet, men helt ærlig synes jeg det blir kjedeligere av det.

Gammel 01-09-09, 15:10   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er som Anders Lange (tror jeg det var) en gang sa om Carl Ivar (tror jeg det var): Du veit, når du henger ut ei fjøslykt en mørk høstkveld så vet du aldri hva som kommer flyvende.

(Mulig det var noen andre om noen andre, men for meg er det morsomst om det var sånn.)

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:13   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes det er lite fjas for tiden. Jeg synes det er dumt når skikkelige diskusjoner blir ødelagt av at folk fjaser, men samtidig så er det greit om diskusjoner har tørket opp så blir det litt avsporinger.

Men selv om det er mange som liker litt fjas, så blir de sure kommentarene fra de som ikke liker det i det hele tatt overskyggende. Da blir det helst til at man går dit man vet at alle synes det er ok. Kanskje vi burde tagge tråder med fjas sånn at surpompsild kan holde seg unna?

Jeg tror vi trenger å friske opp forumreglene - det er lov å avspore det meste, men ikke på krise- og sorgforumet. Der er det alvor.

Også kan man kanskje lage et opplegg for at HI skriver noe om å unngå fjas i HI hvis det er en sak som skal diskuteres som er så viktig for noen at det er viktig å unngå fjasing.

Jeg for min del liker fjasing veldig godt. Det er de utrolig velformulerte, totale punkteringene av argumentasjonsrekker skrevet med snert og innsikt som gjør at jeg er storfan av fp.

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:14   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jeg har fjaset masse i det siste jeg. Råse vin og lilla bh'er var da en "diskusjon" som var åpen for de fleste.

Men jeg har savnet de skikkelig gode debattene om særiøse temaer i det siste. Det skal jeg være enig i.

Gammel 01-09-09, 15:17   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tjorven - vi har tråden om høyre og frp stemmer.

Behåtrådene er genialt bra. På høyde med bunadene her og der hvis man fikk med seg bildene.

Og den rosa vinen tok seg opp på slutten takket være Kanina og Missa. Jeg ler enda.

Jo. Oppsummert og når jeg tenker over det så er det levelig her likevel kjenner jeg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.