|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Klarer liksom aldri bestemme meg, skal jeg kjøpe to-delt eller heldress?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Vi går for hel dress til 7 åringen. Da er jeg sikker på at han har på seg på både over- og underkroppen. Vi har i to i to år hatt Reima og T2H til han og er mest fornøyd med sistnevnte. Lillebror har også samme T2H dress. Vi har todelt i vår/høst dress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Spørs om jeg bare skal gå for en hel dress i år også da |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Mine to brukte derss i 1.klasse. De foretrakk dress da det er enklere å hoppe i dressen. Og du unngår at de stikker ut i bare jakka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Her har jentene hatt begge deler de to første skoleårene. Men på skolen har de foretrukket todelt dress. Da henger de noen ganger buksa på sekken når de går hjem fra skolen.
![]() |
#6 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?men når dere har hel dress, henger den da på skolen, eller kler dere barnet i den når de drar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Gutten vår har heldress til vinterbruk og han har en heldress Reimatec som han har hengende på skolen nå. Han har i tillegg Hellytechjakke som han bruker tur/retur skolen + en Reimabukse som han bruker hvis det regner når han går hjemmefra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Min sønn har nå Bergans bukse og jakke. Det vil bli brukt til ski o.l
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?
De hadde dressen på seg på skoleveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Guttungen kom hjem halvveis i førsteklasse og hevdet at heldress var for småunger. Så da ble det todelt, noe som mor synes er upraktisk nettopp av grunnene nevnt over. Vi har "mistet" endel klær på skolen, så for oss er svindyre klær uaktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Mine har både heldress og ei allværsbukse de kan bruke sammen med jakken de går til og fra skolen i. Det varierer litt hva de bruker, dressen er mest i bruk om vinteren. Vi har kjøpt skogstad så langt, men i år har jeg kikket på pop og ticket. Men det er jo svindyrt! *sukk*
![]() |
#13 |
Forvirret
![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Jeg er i villrede dette året her.. Tror nok at jenta syns det er uaktuellt med dress, samtidig så er jeg opptatt av at hun skal være godt kledd. Min plan er å ta henne med ut om ca 14 dager og la henne få se og prøve div. dresser, bukser og jakker.
![]() |
![]() |
#14 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Poden var fast bestemt på heldress i år også (tredjeklasse) og den skal ha gummi i rompa for da kan han skli.
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Mine skolebarn har hele tiden hatt to-delt. (de går nå i 3. og 5. klasse) Vi har i to sesonger hatt kjempeherlige SkiBum-dresser som jeg har vært veldig fornøyde med.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Vi startet med todelt dress (Skogstad) i fjor til hun som da gikk i 1. klasse, men etter noen uker forlangte hun å få bruke den hele dressen sin på skolen i stedet. Det var mye raskere å få på seg en hel dress (fòret) enn å få på seg ullklær og en relativt tynn todelt dress. Tidsaspektet er viktig for skolebarn som er ute i flere kortere bolker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Forvirret
![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Tok en rask titterunde på Steen og Strøm nå. Lener meg på todelt dress. Jakke fra POP, bukse fra T2H eller Reima. Vi kjøper heller en heldress etterhvert hvis vi ser behov for det.
![]() |
![]() |
#18 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Vi har hatt hel dress både i 1. og 2. klasse. Ticket er slitesterk og veldig enkel å få på seg. Hun har brukt den frem og tilbake også, så slipper man våte buksekanter om man tråkker utenfor stien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?Jeg var så heldig at jeg fant 2 ReimaTec og en ReimaTec+ dresser på salg i vår, så de ligger her klar til bruk. Sistnevnte til storesøster i 1.klasse. Ellers har hun fått seg en Stormberg overtrekksbukse og har en boblejakke. Men jeg vil tippe dressen vil bli brukt mest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn, hva bruker man?
I sånne tilfeller pleier jeg å snakke med barna mine, ikke gi etter. Heldress brukes av barn i alle aldre pluss voksne, så det argumentet holder ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|