|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
![]() Farge på sofaI forbindelse med at jeg har leita etter sofa til hytta vurderer jeg nå å bytte ut sofaen hjemme. Er usikker på farge, og vil derfor høre med dere. Møblene mine er olja eik, gulvet er og eik (mye eik ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Farge på sofaHvilken farge er den nåværende, da? Og er du fornøyd med den fargen?
![]() |
![]() |
#3 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Farge på sofaDen jeg har nå er koksgrå, eller veldig mørk grå. Fargen er forsåvidt grei, men litt mørk. I tillegg er sofaen ganske ruvende, så de to kombinasjonene kan fort bli litt too much... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Farge på sofaEn brungrå sofa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Farge på sofaEn lysere gråfarge? Sist redigert av Smoothie : 30-07-12 kl 02:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Farge på sofaJeg ville valgt mørk brun, mørk blå, eller mørk gråbrun. I den rekkefølgen. Jeg synes at grå sofaer er kjedelige, og at lyse sofaer er uhyre upraktiske. For "gøye" farger blir man fort lei av, og gjør det dessuten vanskeligere å endre annet småinteriør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Farge på sofaVi har Karlstad hjørne med sjeselong fra Ikea i turkis i vår stue med mye eik - etter tre år er vi fortsatt ikke lei
![]() |
![]() |
#9 |
Flawsome
![]() Sv: Farge på sofa
Jeg er veldig enig, og trekker tilbake alle mine påståeligheter om man velger å anskaffe seg en sofa fra Ikea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Farge på sofaDessverre har vi Ikea her nord, så det blir ikke noe Ikea-sofa på meg. Regner med det blir en modulsofa fra en av butikkene vi har her i byen. Har sett på et par fra Fagmøbler. Når det gjelder farge så sliter jeg med å se at blå kan passe inn her... Det ender nok opp på en brun., grå-, brunbeige- osv farge i en eller annen valør. Vil ikke ha en lys sofa, da jeg har en stol som er lys - og nå bare ser skitten ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flawsome
Finner ingen god link, men du har rett; brungrå virker mye varmere enn rent grått. Og er mye finere! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Farge på sofaHvorfor googler man ikke før man spør |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Leser
|
Men forferdelig vanskelig å finne noe som passer sammen!
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 30-07-12 kl 22:42. Årsak: promærfargene -> primærfargene |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
![]() |
Vet du noen farger som passer sammen med gråbrun, sånn at jeg kan sjekke om det er farger som jeg liker - og kan leve med at tilbehøret må begrenses til noen få farger |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
Tja, finnes sofaer i mange grånyanser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() Sv: Farge på sofa....
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05. ![]() Sist redigert av Pesten : 13-11-12 kl 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Leser
|
Å, beklager. Ser nå at jeg har uttrykt meg klønete. Alle farger passer til gråbrun, men hvis du skal ha flere møbler i gråbrunt så synes jeg det er vanskelig å finne akkurat den rette nyansen, synes jeg. Men hvis du tenker på tilbehør så tenker jeg at alt passer, og personlig synes jeg gråbrunt er veldig fint.
![]() |
#19 |
Flawsome
Jeg synes det er kjempeenkelt, og dermed begynner jeg jo å lure på om jeg ganske enkelt har dårlig smak og null interiørgehør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Leser
|
Nei, det tror jeg ikke du har. Men jeg lurer på om du kanskje ikke har lest svaret mitt ett hakk opp?
![]() |
|
|