|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pirkete
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Alkoholproblem: vin i suppenDette er kanskje et litt dumt spørsmål, men altså: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkoholproblem: vin i suppenJa, all alkoholen fordamper. |
![]() |
![]() |
#6 |
er her
|
![]() Sv: Alkoholproblem: vin i suppenKan du ikke lage en "lett" variant til han da ?
![]() |
#8 |
Pirkete
![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholproblem: vin i suppenHmm, jeg bør kanskje ringe for å spørre om h*n vil ta sjansen... Det går jo helt sikkert bra, men jeg ville følt meg fryktelig om det ikke gjorde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholproblem: vin i suppenEtanol fordamper, men om den fordamper fullstendig avhenger av temperatur og tid. Et annet spørsmål er hvor stor mengde etanol vedkommende kan få i seg uten at antabus genererer ubehagelige toksiske nivåer. Kan en person på antabus spise sjokolade med alkohol uten effekt? For å være på den sikre siden så ville jeg enten spurt vedkommende om vedkommende tok sjansen - ellers så ville jeg laget suppen uten vin.
![]() |
#10 |
Pirkete
![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholproblem: vin i suppen
Ikke så dumt, men alkoholfri vin er mye søtere enn alkoholvin, og da blir smaken helt annerledes. Nå MÅ det jo ikke være vin i det hele tatt, så jeg lager muligens et litt større problem av dette enn nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
All alkohol fordamper lenge før vann gjør det, så hvis du koker opp suppen er all alkohol borte. Men om tørrlagte alkoholikere kan reagere på andre bestanddeler i vinen, f.eks tørrstoffer og aromaer, er jeg mer usikker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pirkete
![]() ![]() |
Nei, hos denne personen er det er selve alkoholen som er problemet. H*n tar som nevnt antabus, som gjør at h*n blir fryktelig syk om h*n drikker alkohol. Selve smaken trigger ikke, h*n drikker gjerne alkoholfri vin og øl. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|