|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() PAX garderobeskap, innredning og skyvedører1. Vi har 2,38 under taket. Ikea sier at det må være 2,40 til 2,36-skap, fordi man ellers ikke greier å montere skyvedører. Stemmer dette? Mannen min mener å ha hørt at man kan "trikse det til", som han sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: PAX garderobeskap, innredning og skyvedørerDere kan montere skapene stående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: PAX garderobeskap, innredning og skyvedører
Du mener skyvedørene altså? Kan du forklare mannen min litt mer detaljert hva han skal gjøre? (Men vi får mindre plass, tror jeg, med vanlige dører kan vi ha et hjørneskap.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: PAX garderobeskap, innredning og skyvedørerJeg satte opp vår Pax i sommer, alene
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: PAX garderobeskap, innredning og skyvedørerTakk for tips!
Ja, jeg vurderer dem. Er lei av høyglans og vil ha en litt mer romantisk stil på det nye soverommet. Men det blir ikke mye støv i "rutene"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
![]() Sv: PAX garderobeskap, innredning og skyvedørerBør man ha sånne 135-graders hengsler? Hm.. Jeg ser nemlig at snekkeren har monteret det på noen av våre skap på kjøkkenet. Men man få opp skuffene med vanlige hengsler også?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: PAX garderobeskap, innredning og skyvedører226 = 3 skap på 75 cm. Er ikke det en mulighet med skyvedører. Hvordan det er med høyden vet jeg ikke - Evt kan du kjøpe skyvedører fra f.eks. garderobemannen fra gulv til tak.
![]() |
#10 |
Etylbarbital
![]() Sv: PAX garderobeskap, innredning og skyvedørerDu vil henge kjolene i full lengde. Husk at du også får tak i slike som kommer ut i rommet (dvs. at du kan henge kjoler i bredden, hvis du skjønner hva jeg mener).
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Jepp, det har jeg sett, men jeg tror jeg vil ha mer nytte av å ha et 100-skap med hylle øverst, en stang under der (har mange ganske lange plagg) og så tre svære skuffer under der igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gal kattedame
|
Synes de er de mest klassiske, blir fort lei ellers. Mye støv blir det ikke, tørker kjapt over med tørr mikroklut når jeg vasker. Støv på et soverom er jo noe helt annet en støv på f.eks kjøkkenet.
![]() |
#14 |
Off the map.
|
En annen løsning er at dere har hvert deres 1 m skap og en garderobestang i mellom der med hel henglengnde som du kan ha de lengste plaggene hengende, og koste på deg en ekstra skuff under henget i 1m skapet, fordi du da ikke trenger samme høyde. Men igjen er du over på 'eksterne skyvedører'
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Ja, det var akkurat det. Kanksje vi kjøper sånne skyvedører senere. Vi renoverer et helt hus og nå er pengene slutt, allerede før vi har kjøpt skap og møbler... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: PAX garderobeskap, innredning og skyvedørerJeg valgte store treskuffer i stedet for trådkurver. De rommer mye og man har god oversikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: PAX garderobeskap, innredning og skyvedørerVi har hengeskap på 1 meter hvor det er hel hengelengde til venstre og to hengehøyder til høyre. Kjoler og lange ting henger dermed til venstre, mens jakker, skjorter og sånn henger til høyre. De tingene vi legger har vi i to store malm-.kommoder. Hvis dere faktisk har en stor malm hver, ville jeg for din del hatt det slik som vi har det med et hengeskap med 50 cm hel-lengdehenging og 50 cm halvlengdehenging (du kjøper sånn påhengsstang om du skjønner), og for mannens del 1 meter stang med buksestenger under. Da får han plass til skjortene og buksene sine. Kanskje en slips-skuff i midten kan være greit for han også.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: PAX garderobeskap, innredning og skyvedørerTrådkurver er billigere enn skuffer, ergo har vi trådkurver. Har hylle øverst i skapet med plass til disse tøykassene, super til å lagre litt unna. Jeg brukte planlaggingsprogrammet til ikea for å få best mulig inredning i skapene.
![]() |
![]() |
|
|