|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Går det an? Som i 1) er det lov? og 2) sømmer det seg?
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Det kommer litt an på synes jeg. Men ofte så er det vel både lov og sømbart.
![]() |
#3 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Ja, absolutt. (Jeg synes kanskje ikke det tar seg ut om man er sykmeldt for halsbetennelse f.eks ikke orker gå på jobb på dagen, men på fest på kvelden, men regner med det ikke akkurat er slike tilfeller det er snakk om!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Kan aldri tenke meg at det ikke er lov. Men det kommer an på situasjonen om det "sømmer seg", tenker jeg.
![]() |
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Sier som resten her, det kommer an på hva du er sykmeldt for.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Det er både lovlig og sømmelig innenfor visse rammer.
![]() |
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?
![]() |
#9 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?
Jeg kjenner at det er en litt vanskelig balansegang det der. Tenkte litt på innlegget ditt etter at jeg hadde svart. Det er mange som er sykmeldt av ikke-synlige årsaker, og selv, da jeg var gravid og måtte ta det med ro pga en kronisk tilstand jeg ikke kunne medisineres for pga min tilstand,syntes jeg det var fælt å treffe jobbforbindelser i andre sammenhenger. Man får fort den barneskolefølelsen igjen, gitt. Og jeg kan bare begynne å forestille meg hvordan det må være for langtidssykemeldte å bale med disse tankene. (Litt på siden...)
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
Men når man går på barneskolen er man jo som regel smittefarlig når man blir hjemme, og den regelen gjelder jo også for voksne.
![]() |
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Kommer absolutt an på, ja. Smitte = nei. Beinbrudd = ja. |
![]() |
![]() |
#13 |
Crazy old?
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
![]() |
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Jeg tror dessverre at en del ting som vi kvinner er sykemeldt for kanskje ikke direkte i kategorien "sømmer seg ikke", men at problemet er at kollegaer og ledere kan ha problemer med å forstå at man faktisk er sykemeldt. Min påstand er at dette gjelder både en del graviditet-relaterte plager, kroniske smertesykdommer og utbrenthet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Hvis man er sykemeldt for musesyke, er det klart man kan gå på lønningspils (og holde pilsglasset med venstre hånd). Er man sykemeldt for lungebetennelse, passer det seg dårlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Ja, det synes jeg man kan. Men det kommer an på hvorfor man er sykemeldt, som de over skriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Jeg var på julebordet på jobben selv om det var siste dagen i sykemeldingsperioden min.
![]() |
#17 |
superbruker
|
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Det kommer helt ann på hvorfor man er sykemeldt. Med andre ord er jeg enig meg resten her. Jeg har kommet på sensommerfest mens jeg var sykemeldt. Da var det en uke siden jeg hadde operert skulderen. Helt greit det. Det var bare godt å komme ut.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, det der tror jeg er temmelig vanlig, og temmelig vanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Øyboer
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?Jeg har vert med på noen møter, kurs og sosiale aktiviteter nå som jeg har vert sykemeldt 100% i 5mnd. Med oppfordring fra jobb. Jeg var sykemeldt for senebetennelse i skulder, og etter hvert ble det opphovninger og ufrklarlige smerter i hånd og ekstrem trøtthet. Jeg var veldig åpen om hvorfor jeg var sykemeldt så følte ikke det var noe problem å være sosial heller. Men ofte gikk jeg etter halve dagen (kurs) eller gikk hjem i 22-23 tiden på kvelden, ikke fordi jeg ikke ville være "for" frisk, men fordi jeg faktisk ikke klarte mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ferdiglada
![]() Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?I langvarige sjukmeldingar brukar eg tiltaket Delta på sosiale sammenhengar som ein del av ein oppfølgingsplan.
![]() |
![]() |
|
|