|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykeÅ tenke på kreft og kols og sykdommer man lettere får av å røyke hjelper ikke. Å tenke på at jeg er et dårlig forbilde for sønnen min hjelper kanskje litt, men bare nok til at jeg ikke røyker sammen med han. Ikke nok til at jeg stumper røyken. Å tenke på at jeg har utrolig dårlig økonomi og kan spare veldig mange kroner på å kutte røyken gir meg riktig nok dårlig samvittighet hver gang jeg klager over pengemangel, men motiverer ikke nok. Ingen av de vanlige argumentene gir meg mer lyst til å slutte å røyke. For det er vel litt der det ligger. Jeg koser meg med røyken og vil egentlig ikke slutte. Men jeg vil jo ikke røyke heller...
![]() |
#2 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykeDu må finne noe annet å kose deg med. Fysisk avhengig er du ikke tydeligvis, siden kroppen ikke sier fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykesnus?
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykeJeg kan ikke erstate med noe å spise i hvertfall... Jeg kan sikkert finne måter å unngå å ta meg en røyk på. Men jeg trenger å finne noe som får meg til å tenke at jeg vil unngå å ta den røyken.
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke
![]() |
#6 |
Eklektisk
|
Jepp. Snus er vel nesten like usunt som røyk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykeOg jeg trenger ikke noe som erstatter røyken, jeg trenger altså noe som gir meg lyst til å slutte.
![]() |
#8 |
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykesex?
![]() |
#10 |
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykeAh graviditet( det eneste som funker for meg
![]() |
#11 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyketja- hva med å legge av pengene du bruker til røyk hver eneste uke, og dersom du har holdt deg helt unna røyk i ett år, så tar du pengene og drar på storshopping til deg selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
Sex er veldig bra å drive med uasnett hva man skal og ikke skal slutte med. Hvis min eneste måte å få sex på var å slutte å røyke, så hadde det vært en bra motivator, men det er jo ingen som sier til meg at de nekter å ha sex med meg før jeg slutter å røyke.
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
Ja, jeg tenker at om jeg hadde visst hva som kunne motivere meg, så hadde jo en slags "premie" vært genialt. Men jeg vet bare ikke helt hva det skulle vært...
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykeFor min del var motivasjonen all tiden jeg brukte på å røyke, og så leste jeg boka -og da ble alt klart.
![]() |
#17 |
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykeDa jeg sluttet å røyke, for 8 år siden, var det uten å egentlig ha det som hensikt.
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykeJeg vil spare ca 1200 kroner i måneden på å slutte å røyke. Det er veldig mye penger for meg.
![]() |
#19 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røykeDa har du råd til både shopping og sydentur i løpet av et år |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg har også syntes at det var skuffende lett de gangene jeg faktisk har sluttet. Men noe har jo gjort at jeg har begynt på igjen.
![]() |
|
|