|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessertHvordan ville dere taklet følgende situasjon: (spør pga utdanningen jeg tar. det er en situasjon hentet fra praksisen min i 1. året)
![]() |
#2 |
Tankefull
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Dette var jo gutten min. Alt stemmer på en prikk faktisk!
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 15-08-10 kl 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Enkelt-penkelt. Jeg hadde skåret vekk skorpen før han fikk brødskiva. Jeg syns det er tåpelig å lage en kamp om det å spise. Skorpene spiser de etterhvert uansett.
![]() |
#4 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...1) Se ham før han gjør noe galt (jfr "svimer litt rundt og ingen ser han før han gjør noe galt").
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...
Jeg ble jo så opptatt med den maten at jeg glemte å si noe om dette. Jeg er enig med deg, jeg tror det hadde vært lurt å fotfølge han ei stund og være i forkant av situasjonene.
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...For det første - gi fullstendig f(piip) i de skorpene. Mange barnehagefolk har en fiks ide om at barn sulter i hjel, blir underernærte - og ufyselige ekle mennesker som ikke spiser opp maten sin som voksne dersom de ikke spiser skorpa si før de får ny skive.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Knerten er skikkelig kresen. Vi har pratet mye med barnehagen om dette. Regelen i barnehagen for knerten er at han skal spise de delene av maten som de (og vi) vet at han liker. Resten får han tilbud om, men kan få mer selv om dette ikke er spist opp. Sånn håper jeg det hadde vært med skorper også.
![]() |
![]() |
#8 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp.
![]() |
#9 |
Tankefull
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Jeg ville kontaktet PPT.
![]() |
#10 |
Drømmer
|
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Barn med denne typen problemstillinger har man stadig i barnehagen, opplever jeg.
![]() |
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Har virkelig barnehagene regler om skorpespising på så små barn altså?
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...kan det være fysiske årsaker til oppførselen? Dårlig hørsel, kort tungebånd, store mandler etc.?
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Jeg tar ikke skorpekampen hjemme heller jeg skal jeg innrømme. Av og til spiser han dem, men oftest ikke. Kjenner jeg ikke klarer å synes at det er så viktig. Han spiser variert og koser seg ved matbordet og vi er opptatt av at måltider ikke skal bli en "kjeftesone". Må innrømme jeg ikke skjønner opplegget til bhg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Ikke overraskende så finnes det barnehager som har regler på slike ting også. Man kan jo spørre seg om hvordan disse regelstyrte barnehagen praktiserer individuell tilpasning til hvert enkelt barn (eller om de gjør det overhodet).
![]() |
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Det er et aldeles fascinerende begrep som heter dominerende diskurser - Focault (tror jeg) har teorier om dette, og du finner sikkert mye om det i lærebøkene dine et sted. Husker ikke helt i farta hvilke skribenter som skriver om diskurser, da jeg har låntbort mesteparten av ped.bøkene mine.
![]() |
#17 |
Tankefull
|
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Nå ser jeg at jeg skrev litt fort her.
![]() |
#18 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...I vår barnehage har vi ikke lov til å tvinge barn til å spise skorper. Vil de ikke spise så slipper de. Skorpetvang er en uting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Sist redigert av m^2 : 15-08-10 kl 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Skjer det hjemme og? Har han i det hele tatt måltider hvor han klarer å spise skorper uten tenners gnissel? Hvis ikke er det vel temmelig åpenbart at det ikke "bare er trass" vil jeg tro. Ingen 2.5-åring er vel så konsekvente at de til ALLE måltider med absolutt ALLE voksne nekter å spise skorper. Hvordan er han med knekkebrød og annen hard mat? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|