Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cupcakes, feminismens død?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-11, 08:33   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg leste nettopp en greie i BT om noen tenåringer som hadde kunstige cupcakes på rommet sitt. Jeg synes jo at cupcakes er godt å spise, så kunstige...?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:39   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må jo få velge akkurat som du vil, Blåklokke, og jeg ser da ikke ned på noen for valgene de tar. :liberalist: Men det gir ikke dine meningsfeller rett til å si, med betonet tyngde: - Ja, for det handler om å velge å prioritere familien, altså, vi velger å kose oss sammen, ikke bare jage etter matrielle verdier.

Altså er det respekten andre veien, for våre valg, vi som ønsker å definere oss selv som noe annet enn mødre og oppriktig mener at barna våre har det bedre i barnehage enn hjemme med en løve i bur. Og selvsagt også med en porsjon takt overfor de som overhodet ikke har noe valg; det er ikke gitt at man faktisk KAN velge å være hjemme.

Jeg sier ikke at du uttrykker disse meningene, men det er altså den tonen som provoserer mange av oss i disse bloggene. Sammen med dårlig ortografi og utstrakt bruk av rosa slikkepotter og krampe i enter-tasten, for min egen del.

Hvis folk trives hjemme og har råd til det, gjerne for meg. (Men jeg er ikke med på at man bedriver samfunnsnyttig arbeid per se, siden jeg mener at barna har det like godt i barnehage. Dette er det så klart lov å være uenig i.)

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 08:00   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Mange av dere beskylder hjemmeværende mødre (i motsetning til dere utearbeidene), for å ha all verdens tid til selvrealisering og dekorering. Jeg inviterer dere alle til å tilbringe en uke hos med slik at dere ser hvordan virkeligheten hjemme egentlig kan være... ... Synes faktisk at dere heller kan gi de/oss litt anerkjennelse for å ha mot til å gå imot strømmen og ta sine egen valg utifra sine verdier.

Ang tap av pensjonspoeng så er det ikke snakk om å være hjemmeværende for all evighet og jeg har vært yrkesaktiv en god del år i løpet av mitt voksne liv...

Regner med jeg får mye pepper for dette men jeg ble nødt til å vise at det kan være andre sider ved denne saken også.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du må jo få velge akkurat som du vil, Blåklokke, og jeg ser da ikke ned på noen for valgene de tar. :liberalist: Men det gir ikke dine meningsfeller rett til å si, med betonet tyngde: - Ja, for det handler om å velge å prioritere familien, altså, vi velger å kose oss sammen, ikke bare jage etter matrielle verdier.

Tenk så kult det hadde vært om vi jenter kunne heie på hverandre i stedet for å være så snar til å kritisere hverandre for hverandres prioritering. Da kunne vi senket skuldrene og konsentrert oss om det som er viktig.

Jeg er med i en gjeng hvor denne type tema diskuteres heftig. To har vært hjemmeværende noe år, mens en har det som mission i livet å få alle kvinner ut i jobb. Alle har høy utdanning, en av de som er hjemme har to mastergrader. Jeg er overbevist om at hun når langt når hun først kommer seg ut i arbeidslivet igjen. Den andre av de to som har vært hjemmeværende har nå startet eget firma. Hun er designer og produktene hennes selger kjempebra. Fortsatt får hun pepper for at hun ikke er ute i en åttetilfirejobb. Det er så snevert!

Jeg er så lei av at vi kvinner stiller så mange krav til hverandre som stiller oss i en krysspressituasjon. La oss heller heie hverandre frem!

Når det gjelder bloggere, så er det mange som fremstår som husmorbloggere men som har en karriere ved siden av.

F.eks
www.dengodefeen.blogspot.com er f.eks geolog og jobber i oljebransen.
http://sukkertoyforoyet.blogspot.com/ er lærer (i likhet med mange andre bloggere)
http://emmelines.blogspot.com/ er verneombud (kanskje ikke et godt eksempel siden det fremgår tydelig av bloggen at hun har en slik jobb).
http://trinesmatblogg.no/ er jurist i et direktorat.

Kan vi ikke bare anerkjenne at en kvinnelig geolog trenger utløp for glade farger, kreativitet og feminin stil eller at en som som daglig forholder seg til regelverk vil ha utløp for sin behov for å lage mat? Det er ikke mindreverdige sysler. Det er sysler mange, spesielt mange kvinner har stort behov for å ha i sitt liv.

Gammel 06-12-11, 08:09   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Tenk så kult det hadde vært om vi jenter kunne heie på hverandre i stedet for å være så snar til å kritisere hverandre for hverandres prioritering.

Takk, jeg trenger slike påminnelser innimellom.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:16   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Tenk så kult det hadde vært om vi jenter kunne heie på hverandre i stedet for å være så snar til å kritisere hverandre for hverandres prioritering. Da kunne vi senket skuldrene og konsentrert oss om det som er viktig.

Jeg er med i en gjeng hvor denne type tema diskuteres heftig. To har vært hjemmeværende noe år, mens en har det som mission i livet å få alle kvinner ut i jobb. Alle har høy utdanning, en av de som er hjemme har to mastergrader. Jeg er overbevist om at hun når langt når hun først kommer seg ut i arbeidslivet igjen. Den andre av de to som har vært hjemmeværende har nå startet eget firma. Hun er designer og produktene hennes selger kjempebra. Fortsatt får hun pepper for at hun ikke er ute i en åttetilfirejobb. Det er så snevert!

Jeg er så lei av at vi kvinner stiller så mange krav til hverandre som stiller oss i en krysspressituasjon. La oss heller heie hverandre frem!

Når det gjelder bloggere, så er det mange som fremstår som husmorbloggere men som har en karriere ved siden av.

F.eks
www.dengodefeen.blogspot.com er f.eks geolog og jobber i oljebransen.
http://sukkertoyforoyet.blogspot.com/ er lærer (i likhet med mange andre bloggere)
http://emmelines.blogspot.com/ er verneombud (kanskje ikke et godt eksempel siden det fremgår tydelig av bloggen at hun har en slik jobb).
http://trinesmatblogg.no/ er jurist i et direktorat.

Kan vi ikke bare anerkjenne at en kvinnelig geolog trenger utløp for glade farger, kreativitet og feminin stil eller at en som som daglig forholder seg til regelverk vil ha utløp for sin behov for å lage mat? Det er ikke mindreverdige sysler. Det er sysler mange, spesielt mange kvinner har stort behov for å ha i sitt liv.

For det første: Kvinnelige geologer kan få lov til å bake muffins og kjøre feminin stil så mye de vil. Selv har jeg et av de mest macho yrker her i Norge og jeg baker cupcakes og pønter kaker.

Det er ingen som har sagt noe om at dette er mindreverdige sysler, og det er bare teit å si at kvinner har mer behov for å drive med hobbyene sine enn hva menn gjør.

Dernest: Det som folk er negativ til her, er at det faktisk er en god del kvinner som kutter ned på jobb for å drive med hobbyer. Det må det faktisk være lov til å mene er et reelt samfunnsproblem om det blir for mye av det.

At det da kommer hordende inn folk som mener seg fornærmet og som velger å ta dette personlig, hva med å komme med noen konstruktive argument på at det er helt ok om en større del av arbeidstakere velger å ikke jobbe, sånn ut fra et samfunnsøkonomisk perspektiv. Det handler ikke om Kari, Tutten, Tassen eller Lalla. Det hander om at det ser ut til at det er en trend at flere og flere kvinner lar være å jobbe. Om man overhodet ikke greier å se at dette kan muligens ha en del negative effekter, så er man nesten for lite opplyst til å få være med i debatten altså.

Og så klisjeen: Hva med om jenter (JENTER?! Jeg er da ikke noen jente.) heier på hverandre.
Blæ. Hva med om voksne kvinner greier å diskutere på generell basis og lar være å gjenta klisjéer som de ikke har tenkt ut selv ad nauseam og klarer å se litt lenger enn sin egen lille verden og se hva dette har å si for samfunnet.

Og det å heie på at noen skal la seg forsørge istedet for å forsørge seg selv? Jeg kjenner at jeg faktisk heller synes det er på sine plass å heie på de kvinnene som faktisk jobber 100 % OG tar seg av barna sine OG huset på en forbilledlig måte. En av grunnene til at det går så bra i Norge er faktisk den at det er en stor del av kvinnene som både får barn og som jobber. Det er veldig veldig bra for samfunnet at de fleste kvinner er noen arbeidsjern og gjør det.

Gammel 06-12-11, 12:18   #6
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det hander om at det ser ut til at det er en trend at flere og flere kvinner lar være å jobbe.

Jeg venter fortsatt på statistikken som viser at dette faktisk er tilfelle.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:23   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Esme.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:50   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg venter fortsatt på statistikken som viser at dette faktisk er tilfelle.

En trend er ikke lenger trend når så mange har hevet seg på at det får utslag i statistikkene. Det er fremtiden som er bekymringen her, og hva det betyr for fremtidens kvinner at cupcake-hobby-blogge-hjemmelivet stadig fremstilles som et bedre og mer familievennlig alternativ enn "hele folket i arbeid". Det er fremtidens statistikker som vil være interessante. Vi vet jo hva vi har, men også hva vi risikerer å miste.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:51   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og så klisjeen: Hva med om jenter (JENTER?! Jeg er da ikke noen jente.) heier på hverandre. Blæ.

Jeg liker heller ikke klisjeer, men jeg synes i grunn det er ganske surmaga å blæe til denne oppfordringen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 16:49   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg liker heller ikke klisjeer, men jeg synes i grunn det er ganske surmaga å blæe til denne oppfordringen.

Jeg blæet til ordet jenter først og fremst, siden jeg fremhevet det ordet og ordet kvinner i neste setning, burde det være temmelig lett å se.

Gammel 04-12-11, 12:31   #11
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Fint innlegg, Blåklokka! Jeg skjønner som sagt ikke hvorfor noen gidder å la seg provosere av blogger som forfekter en annen livsstil enn den man selv har valgt. Jeg skjønner at det kan være provoserende å møte en sånn holdning fra mennesker i egen omgangskrets, men noen ganger lurer jeg på om man leser mer inn i muffinslykken enn det er grunnlag for. Å ville fremstille seg selv og egne valg i en fordelaktig lys er jo tross alt ganske menneskelig.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:48   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Fint innlegg, Blåklokka! Jeg skjønner som sagt ikke hvorfor noen gidder å la seg provosere av blogger som forfekter en annen livsstil enn den man selv har valgt. Jeg skjønner at det kan være provoserende å møte en sånn holdning fra mennesker i egen omgangskrets, men noen ganger lurer jeg på om man leser mer inn i muffinslykken enn det er grunnlag for. Å ville fremstille seg selv og egne valg i en fordelaktig lys er jo tross alt ganske menneskelig.

For the record: Jeg lar meg ikke provosere av enkeltmenneskene, men av at dette er blitt så himla trendy, at det skal være sexy å være husmor og at mer eller mindre offentlige personer sier at man ikke burde få barn hvis man ikke ville ta seg av dem selv. (Implisitt at KVINNEN i forholdet skal ta vare på dem selv.) For meg er disse bloggerne et symbol på en samfunnsutvikling jeg er kritisk til, det handler ikke om individene Trine og Ellen og Kathrine og hvadenåheterallesammen, som baker og koser seg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 04-12-11 kl 12:54.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 21:00   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

For the record: Jeg lar meg ikke provosere av enkeltmenneskene, men av at dette er blitt så himla trendy, at det skal være sexy å være husmor og at mer eller mindre offentlige personer sier at man ikke burde få barn hvis man ikke ville ta seg av dem selv. (Implisitt at KVINNEN i forholdet skal ta vare på dem selv.) For meg er disse bloggerne et symbol på en samfunnsutvikling jeg er kritisk til, det handler ikke om individene Trine og Ellen og Kathrine og hvadenåheterallesammen, som baker og koser seg.

Helt enig!

Alle må få gjøre sine egne valg, men det har blitt så innmari status å være pent påkledd frue med enda penere barn i et møffinpyntet hjem. I visse kretser.

Og så er det det at vi andre ikke skjønner hvor mye de faktisk har å gjøre, det synes jeg at jeg hører ofte. Det er da akkurat like mye å gjøre for oss som jobber også, unger som skal følges opp og hus som skal holdes i orden (så får det være at enkelte av oss bortprioriterer en del av oppgavene, særlig de av huslig art)

Jeg innrømmer glatt at jeg av og til kunne tenke meg å ha litt mer fri. Men det finnes ikke noen særlig mellomting i min jobb. Det er make it or break it, og særlig nå i tida før jul, nå er det høysesong, så det er ikke mye ork igjen til julepynting, baking i full harmoni med blide unger rundt bordet. Men vi justerer til så godt vi kan, begge har vi mye å gjøre, men begge har det fleksibelt, så jeg synes ikke det går ut over ungene heller. Skulle jeg ha vært hjemme ville nok begrepet 'løve i bur' passe ganske godt.

Gammel 04-12-11, 12:45   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

for Candy og alt det Candy sa.

Jeg er også liberalist og for frie valg. Men jeg er også feminist, og dessuten er jeg konspirasjonsteoretiker - jeg tror nemlig at det fortsatt er mange hindre på veien mot likestilling, og at kvinner har andre standarder de må leve opp til enn menn for å være "gode nok".
Noe av det jeg har skrevet i denne tråden i forhold til cupcakesbakerne, er forøvrig direkte relatert til uttalelsene til den første møffin- og interiørbloggeren jeg kan huske å ha sett på TV, nemlig en tannlegge fra vestlandet. Jeg tolket hennes uttalelser som fordømmende kritikk av kvinner som valgte å jobbe fullt når de hadde barn, fordi hun mente at det var så uendelig mye bedre å ha tid til kos og å ta det med ro. Samtidig som hun viste frem et hjem der sjokoladen bare var til pynt, og barna matchet både interiør, mammaen sin og hverandre. For meg ble det en hyperoverfaltisk, bakstreversk greie.Og dessuten noe som er svært få forunt, all den tid hun hadde en mann som tjente bøtter og spann med penger.

Også er jeg enig med Candy - jeg kan heller ikke se samfunnsnytten av at en av foreldrene (som oftest mor) er hjemme. Også vi foreldre som jobber, oppdrar barna våre til å bli samfunnsnyttige skattebetalende bidragsytere til fellesskapet. det er overhodet ingen holdepunkter for at barn med hjemmeværende mødre blir mer harmoniske/bedre mennesker enn barn av ikke hjemmeværende mødre. OG jeg skriver mødre, fordi det er et forsvinnende lite antall barn som er vokst opp med hjemmeværende fedre.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 04-12-11, 14:57   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Men interiørbloggere flest jobber jo. Og det jeg klarer ikke for min beste vilje å lese så mye annet enn kreative krumspring, litt bakst, estetisk sans og kanskje litt kjøpelyst i dem. Den stavangerdama du bakker om er det ikke mange som likner på. I alle fall ikke blant de 200 bloggene jeg følger med på. Å la den ene dama få være talsmann for alle blir som å sette den yrkeskvinnen med aupair, husjelp, arbeidstid til etter barnas leggetid etc som tallsmann for alle yrkesaktive kvinner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 20:47   #16
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Men interiørbloggere flest jobber jo. Og det jeg klarer ikke for min beste vilje å lese så mye annet enn kreative krumspring, litt bakst, estetisk sans og kanskje litt kjøpelyst i dem. Den stavangerdama du bakker om er det ikke mange som likner på. I alle fall ikke blant de 200 bloggene jeg følger med på. Å la den ene dama få være talsmann for alle blir som å sette den yrkeskvinnen med aupair, husjelp, arbeidstid til etter barnas leggetid etc som tallsmann for alle yrkesaktive kvinner.

Jeg skjønner heller ikke hvilke bloggere det er snakk om.
Jeg leser mange blogger, og blogger selv (mulig jeg er happy-møffin-bloggeren Bille sikter til ), men ingen jeg har lest har hatt de meningene som folk beskriver i denne tråden.

Gammel 04-12-11, 20:48   #17
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest hele tråden men føler at alt er sagt. Da gjenstår det bare å si at jeg er stolt over å ha oppfunnet ordet hæppimuffin (jepp, det var meg )

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 21:04   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg har lest hele tråden men føler at alt er sagt. Da gjenstår det bare å si at jeg er stolt over å ha oppfunnet ordet hæppimuffin (jepp, det var meg )

Det er genialt og meget betegnende og du burde fått mye mer heder, ære og berømmelse enn du har fått hittil.

Gammel 04-12-11, 21:08   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Fortvil ikke, her er er Lykken!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 18:53   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser jo bloggen til hun tannlegedama på uregelmessig basis. Ikke fordi jeg er spesielt interessert i cupcakes eller utstrakt bruk av ellipser...
men fordi jeg er intrisert i om ungene hennes noen gang har på seg klær som ikke matcher interiøret/maten/naturen eller hva_har_du. Til nå har det ikke skjedd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.