|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Cupcakes, feminismens død?Jeg leste nettopp en greie i BT om noen tenåringer som hadde kunstige cupcakes på rommet sitt. Jeg synes jo at cupcakes er godt å spise, så kunstige...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Cupcakes, feminismens død?Du må jo få velge akkurat som du vil, Blåklokke, og jeg ser da ikke ned på noen for valgene de tar. :liberalist: Men det gir ikke dine meningsfeller rett til å si, med betonet tyngde: - Ja, for det handler om å velge å prioritere familien, altså, vi velger å kose oss sammen, ikke bare jage etter matrielle verdier.
![]() |
#3 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Cupcakes, feminismens død?
Tenk så kult det hadde vært om vi jenter kunne heie på hverandre i stedet for å være så snar til å kritisere hverandre for hverandres prioritering. Da kunne vi senket skuldrene og konsentrert oss om det som er viktig.
![]() |
#4 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Takk, jeg trenger slike påminnelser innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
For det første: Kvinnelige geologer kan få lov til å bake muffins og kjøre feminin stil så mye de vil. Selv har jeg et av de mest macho yrker her i Norge og jeg baker cupcakes og pønter kaker.
![]() |
#8 |
Borte
|
En trend er ikke lenger trend når så mange har hevet seg på at det får utslag i statistikkene. Det er fremtiden som er bekymringen her, og hva det betyr for fremtidens kvinner at cupcake-hobby-blogge-hjemmelivet stadig fremstilles som et bedre og mer familievennlig alternativ enn "hele folket i arbeid". Det er fremtidens statistikker som vil være interessante. Vi vet jo hva vi har, men også hva vi risikerer å miste.
![]() |
#9 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg liker heller ikke klisjeer, men jeg synes i grunn det er ganske surmaga å blæe til denne oppfordringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
Jeg blæet til ordet jenter først og fremst, siden jeg fremhevet det ordet og ordet kvinner i neste setning, burde det være temmelig lett å se.
![]() |
#11 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Cupcakes, feminismens død?Fint innlegg, Blåklokka! Jeg skjønner som sagt ikke hvorfor noen gidder å la seg provosere av blogger som forfekter en annen livsstil enn den man selv har valgt. Jeg skjønner at det kan være provoserende å møte en sånn holdning fra mennesker i egen omgangskrets, men noen ganger lurer jeg på om man leser mer inn i muffinslykken enn det er grunnlag for. Å ville fremstille seg selv og egne valg i en fordelaktig lys er jo tross alt ganske menneskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
For the record: Jeg lar meg ikke provosere av enkeltmenneskene, men av at dette er blitt så himla trendy, at det skal være sexy å være husmor og at mer eller mindre offentlige personer sier at man ikke burde få barn hvis man ikke ville ta seg av dem selv. (Implisitt at KVINNEN i forholdet skal ta vare på dem selv.) For meg er disse bloggerne et symbol på en samfunnsutvikling jeg er kritisk til, det handler ikke om individene Trine og Ellen og Kathrine og hvadenåheterallesammen, som baker og koser seg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 04-12-11 kl 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Off the map.
|
Helt enig!
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Cupcakes, feminismens død?Men interiørbloggere flest jobber jo. Og det jeg klarer ikke for min beste vilje å lese så mye annet enn kreative krumspring, litt bakst, estetisk sans og kanskje litt kjøpelyst i dem. Den stavangerdama du bakker om er det ikke mange som likner på. I alle fall ikke blant de 200 bloggene jeg følger med på. Å la den ene dama få være talsmann for alle blir som å sette den yrkeskvinnen med aupair, husjelp, arbeidstid til etter barnas leggetid etc som tallsmann for alle yrkesaktive kvinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Jeg skjønner heller ikke hvilke bloggere det er snakk om.
![]() |
#17 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Cupcakes, feminismens død?Jeg har lest hele tråden men føler at alt er sagt. Da gjenstår det bare å si at jeg er stolt over å ha oppfunnet ordet hæppimuffin (jepp, det var meg
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
Det er genialt og meget betegnende og du burde fått mye mer heder, ære og berømmelse enn du har fått hittil.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Cupcakes, feminismens død?Fortvil ikke, her er er Lykken!
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Cupcakes, feminismens død?Jeg leser jo bloggen til hun tannlegedama på uregelmessig basis. Ikke fordi jeg er spesielt interessert i cupcakes eller utstrakt bruk av ellipser... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|