|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?
"Den i Hagegata" heter Kampens Hete. Det er en ganske intim og hyggelig restaurant med veldig rimelig mat i forhold til gourmetnivået. (Hva var det dere betalte for en femretter?) "Den i Gamlebyen" regner jeg med er Oslo Spiseforretning, den drives av dem som eier Markveien Mat&Vinhus, og er veldig bra. I lokalene til tidligere Gamlebyen Gjestgiveri.
![]() |
#2 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?Nå er jeg i Oslo hvert skuddår, men da vi var innom i sommer spiste vi på Natraj Tandoori Restaurant i Bygdøy allé 8. Jeg elsker indisk mat og var så fornøyd.
![]() |
#3 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?Dit går vi også som regel når vi spiser i Oslo. Utrolig koselig kelner, og nydelig mat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?Skilpadda: Ang. Darbar. Du vet sikkert at de som driver den er afghanere, selvom de lager indisk, da. Kanskje du har gjort dette før, men jeg tipser om det allikevel: Man kan ringe og bestille afghansk mat til dagen etter. Afghansk mat er FANTASTISK godt! De har en spesialitet som er noe lignende ravioli. Pastadeig fylt med deilig kjøtt og grønnsaker og koriander. Nammi! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Permakulturell
|
Har de fortsatt bra mat? Jeg var der på en slags matforestilling for et par uker siden og må si at maten ikke imponerte i det hele tatt. Det var selvsagt en fast meny og kanskje ikke representativt, men dog...
![]() |
#6 |
Nå da?
|
BIT har besøk av meg minst et par dager i uka. Vi har ikke kantine (svensk arbeidsgiver) og jeg prøver å spise litt sunt selvom jeg jobber midt i jungelen av fastfoodsteder. Kyllingfiletsalat med aioli fra BIT er himmelsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?Delikatessen het det der jeg spiste sist. Det er en ren Tapas-restaurant, og jeg syns det var veldig bra der. Det kan være fordi den eneste Tapas-restauranten i min hjemby egentlig er en italiensk restaurant som lager tapas på en MEGET særegen måte. Vet ikke helt hva det heter der den ligger, men det er ca. 7-10 min. fra Olav Ryes plass i retning sentrum.
![]() |
#9 |
re:designer
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?Vi var å spiste på en Indisk resturant da vi var i Oslo. Vet ikke hvor det var, men vi ble møtt av en gammel mann, med hvitt skjegg og turban på utsiden, som følgte oss inn! Det var knallgod mat der, og på bordet ved siden av oss, satt Mia Gundersen. Utrolig god service og nydelig forett og mat! Tror det var i gågata, og de hadde menytavle på utsiden.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kjernesnill
|
Dette kan godt være Bombay darbar, ligger like ved Karl Johan med inngang fra Akersgata. Var der nettopp og spiste skikkelig digg mat. Fikk passe sterk mat etter min smak, et stort pluss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?Da jeg var skikkelig sliten etter en hyttetur for noen uker siden så tok søsteren min meg med på en eller annen rockekafè eller noe sånn. Det lå i en sidegate langt ned i Karl Johan. Der hadde de også fantastiske burgere.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Sikker Elm Street. De er viden kjent for burgerne sine.
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?På Sagene ligger det en liten indisk/pakistans restaurant.
![]() |
#14 |
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?Mmmm her var det mange restauranttips.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?Nå kjenner jeg at jeg får vondt langt inne i meg. Vi spiste på byens restauranter flere ganger i uka før vi fikk barn, og var også ganske flinke da jeg var i permisjon. Nå sitter jeg her og kjenner på at det er LENGE siden jeg var noe annet sted enn peppes.
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Ja, den er knallbra!!! Jeg og søsteren bestilte take-away derfra når jeg var i Norge sist! Utrolig fantastisk mat! Så jo ikke ut i måneskinn der inne, men maten var helt toppers. Mmmm.... Thaimat er godt!
![]() |
#18 |
sasiltranopogol
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?Flere har nevnt Dinner og jeg slenger meg inn blant beundrerne. Men spiser bare én ting der -retten Gong Cio Ao Jo Si-sprøstekte biffstrimler med nydelig saus, asparges og fritert spinat, det er så godt at jeg som oftest får abstinens når jeg har vært der og må gå tilbake dit igjen innen et par dager. Har vært der 3-4 ganger i året siden første gang som var i 1990 og utenom én gang så har jeg alltid spist det samme :sikle:
Je n'ai rien a dire Sist redigert av Jr. : 11-11-06 kl 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|