Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?
Nå kjenner jeg at jeg får vondt langt inne i meg. Vi spiste på byens restauranter flere ganger i uka før vi fikk barn, og var også ganske flinke da jeg var i permisjon. Nå sitter jeg her og kjenner på at det er LENGE siden jeg var noe annet sted enn peppes.
Ting jeg i hvert fall ville anbefalt for et år siden:
Eik - ligger i christian augusts gate. Veldig enkel meny, men overlegen mat til en brukbar pris
Smia Galleri - på Vålerenga. Var fullstendig overlegen alle andre. Har dessverre tapt seg noe de siste årene, men er fremdeles til å anbefale. Fornuftig prisnivå.
Oslo Spiseforretning - ved middelalderparken. Helt suvern mat, men best når jobben betaler
Billigere:
Santinos - i nærheten av Youngstorget. God italiensk.
Barcelona - i Markveien. Meget god, men særdeles travel tapasrestaurant.
Villa Paradiso - ved Birkelunden. Etter min oppfatning byens beste pizza (italiensk type)
Sushi House - Carl Berner. Veldig god sushi til ikke så aller verst pris.
Ordentlig billig:
RiceBowl - i nærheten av Youngstorget. Meget god thaimat til omtrentlig 100-lappen. Har dessverre ikke sjenkebevilgning, men har barnestoler. Anbefaler nr 13 på menyen.
Den indiske på helt på hjørnet Grønlandsleiret og Gloria Flames (den som ligger PÅ hjørnet er bedre enn de som ligger ved siden av). Chicken Tikka til kr 69 som jeg helt seriøst mener er bedre enn all den indiske maten man får servert på Agra. Har dessverre ikke barnestoler, men lager gjerne mat til barn.
Som dere kanskje ser; jeg bor på østkanten.