Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor spiser dere ute i Oslo?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-06, 13:59   #61
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja!
Og veldig sur og morsom betjening.

Var der når jeg var gravid og jeg bestilte farris og sambo cola, men det ble byttet om når de serverte. Vi bare byttet med hverandre når de hadde helt oppi glassene. Det morsomme var at når sambo bestilte en cola til senere i måltidet så kom den sure servitøren til bordet, fnyste høyt når hun så at det var sambo som drakk colaen, byttet om og helte opp i glasset!

De er virkelig ikke særlig serviceinnstilte, nei

Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 14:07   #62
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Agra var min favorittrestaurant helt til de fikk nye eiere for noen år siden. Nå går jeg ikke dit lenger, de har tapt seg noe enormt. Den beste indiske (både med tanke på mat OG service) finner jeg under konserthuset. Husker selvsagt ikke hva den heter.

Ellers har Intermezzo på Bislet vært en favoritt, men den dårlige servicen vi fikk der idag ødela en hel del. Det er sjelden jeg blir behandlet som hår i suppa. Det ble ikke et øre i driks på dusten.

Vi var på Agra for noen uker siden, og jeg var kjempefornøyd! Veldig bra service, selv om vi måtte vente litt lenge på hovedretten, og fantastisk mat!
Men nå må jeg få si at det var første gang jeg spiste indisk!

Gammel 10-11-06, 22:42   #63
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Vi var på en knallgod indisk resturant i Bygdøy allé, men neimen om jeg husker hva den het, men det kan godt ha vært denne. På høyre hånd hvis du har nesa mot Bygdøy, do som er tilrettelagt for rullestolbrukere (jepp vi var her da jeg var gravid sist), noen bord nede på det nivået hvor man kommer inn også noe trapper og sånt opp til flere bord? Vi har spist oss gjennom mange av Oslos indiske, og denne var virkelig helt i toppsjiktet!

Village Tandoori? Bygdøy Alle 65? Absolutt en av byens beste indiske, ja.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:58   #64
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Går vi på restaurant, blir det ofte Terra eller Dinner i Stortingsgaten. [...]
Var på Kampen Bistro med venninner i sommer, det var også veldig bra!

Jepp, enig i alle disse.
Kampen Bistro var en enormt flott overraskelse (jeg har ikke vært i den delen av byen før, men for et sted!) Var der sammen med kiddo, da, mulig det trakk opp

Ellers vil jeg anbefale Ylajali! http://www.tekehtopa.no/index_ylajali.html
Fantastisk mat! Da jeg var der sist (til jul i fjor) spiste jeg tom. rødkål. Noe jeg aldri har likt, men det er noe med sammensetningen av smaker. Det var ikke en flekk igjen på tallerkenen(e) mine. Menyen var ferdigkomponert (5-retters), noe som i seg selv var en ny opplevelse for en a la carte fetisjist som meg.
Hmm...dette minner meg på at jeg burde bestille bord der igjen!

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 23:06   #65
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er ellers glad i Godt brød, Åpent bakeri, BIT og den gode ved Nationalteateret, der de har ymse take away og spise inne. Hva heter den igjen, da...?

BIT har besøk av meg minst et par dager i uka. Vi har ikke kantine (svensk arbeidsgiver) og jeg prøver å spise litt sunt selvom jeg jobber midt i jungelen av fastfoodsteder. Kyllingfiletsalat med aioli fra BIT er himmelsk.

Dette andre stedet du nevner (Boccata) må jeg teste ut. Det er nemlig innmari vanskelig å lage matpakke ...

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 23:18   #66
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Vi var på Agra for noen uker siden, og jeg var kjempefornøyd! Veldig bra service, selv om vi måtte vente litt lenge på hovedretten, og fantastisk mat!
Men nå må jeg få si at det var første gang jeg spiste indisk!

Me too! Alltid like fornøyd! Absolutt noe av det beste indiske jeg har smakt, inkludert her på St.Maarten hvor det er plenty indiske restauranter.
Den i Bygdøy alle er også knallbra. Ellers har jeg vært på endel mindre bra indiske liksom-sjapper rundt omkring i Oslo hvor prisen har vært billig og smaken si som så.

Det er forresten en Pakistansk en som er veldig bra også, men den husker jeg aldri navnet på. Ligger i nærheten av Carl Berner.....

Gammel 10-11-06, 23:18   #67
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kjenner jeg at jeg får vondt langt inne i meg. Vi spiste på byens restauranter flere ganger i uka før vi fikk barn, og var også ganske flinke da jeg var i permisjon. Nå sitter jeg her og kjenner på at det er LENGE siden jeg var noe annet sted enn peppes.

Ting jeg i hvert fall ville anbefalt for et år siden:
Eik - ligger i christian augusts gate. Veldig enkel meny, men overlegen mat til en brukbar pris
Smia Galleri - på Vålerenga. Var fullstendig overlegen alle andre. Har dessverre tapt seg noe de siste årene, men er fremdeles til å anbefale. Fornuftig prisnivå.
Oslo Spiseforretning - ved middelalderparken. Helt suvern mat, men best når jobben betaler

Billigere:
Santinos - i nærheten av Youngstorget. God italiensk.
Barcelona - i Markveien. Meget god, men særdeles travel tapasrestaurant.
Villa Paradiso - ved Birkelunden. Etter min oppfatning byens beste pizza (italiensk type)
Sushi House - Carl Berner. Veldig god sushi til ikke så aller verst pris.

Ordentlig billig:
RiceBowl - i nærheten av Youngstorget. Meget god thaimat til omtrentlig 100-lappen. Har dessverre ikke sjenkebevilgning, men har barnestoler. Anbefaler nr 13 på menyen.
Den indiske på helt på hjørnet Grønlandsleiret og Gloria Flames (den som ligger PÅ hjørnet er bedre enn de som ligger ved siden av). Chicken Tikka til kr 69 som jeg helt seriøst mener er bedre enn all den indiske maten man får servert på Agra. Har dessverre ikke barnestoler, men lager gjerne mat til barn.

Som dere kanskje ser; jeg bor på østkanten.

Gammel 10-11-06, 23:29   #68
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Ordentlig billig:
RiceBowl - i nærheten av Youngstorget. Meget god thaimat til omtrentlig 100-lappen. Har dessverre ikke sjenkebevilgning, men har barnestoler. Anbefaler nr 13 på menyen.
.

Ja, den er knallbra!!! Jeg og søsteren bestilte take-away derfra når jeg var i Norge sist! Utrolig fantastisk mat! Så jo ikke ut i måneskinn der inne, men maten var helt toppers. Mmmm.... Thaimat er godt!

Gammel 11-11-06, 00:08   #69
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Flere har nevnt Dinner og jeg slenger meg inn blant beundrerne. Men spiser bare én ting der -retten Gong Cio Ao Jo Si-sprøstekte biffstrimler med nydelig saus, asparges og fritert spinat, det er så godt at jeg som oftest får abstinens når jeg har vært der og må gå tilbake dit igjen innen et par dager. Har vært der 3-4 ganger i året siden første gang som var i 1990 og utenom én gang så har jeg alltid spist det samme :sikle:

Ellers liker jeg veldig godt god fransk mat, med godt kjøtt, sauser og tilbehør og mine favoriter i forhold til det er Matfiken på Torshov, Bistro Brocante på Løkka og Pascal på St.Hanshaugen. Der har de også en supergod crème brulée, trodde ikke jeg likte det frem til jeg smakte det der. Alle veldig hyggelige steder på hvert sitt vis og med veldig god mat uansett hva man spiser der.

Restaurant og bar (er det ikke det heter?) i Møllergata ved Youngstorget har også veldig god mat og hyggelig atmosfære.

Sist redigert av Jr. : 11-11-06 kl 00:14.
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 08:48   #70
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Var tidligere masse på Café allé,men har boikottet den etter at en i barselgruppen min ble bedt om å gå når hun skulle amme sin 6uker gamle sønn fordi det var støtende for de andre gjestene

Så rart? Vi hadde naturlig nok masse barseltreff der, og var alltid velkomne og ble vel tatt imot, og ammet gjorde vi vel alle sammen! Snakket med betjeningen ofte først om hvor i lokalet de helst ville ha oss plassert ift andre gjester. Det er jo endel gamle mennersker i området der og de blir jo støtt av helt andre ting enn vår genereasjon.

Den eneste gangen vi fikk påpakning var da en av deltakerne skiftet bæsjebleie i sofaen i hjørnet hvilket jo var helt på sin plass. Akkurat det holder jo ikke på en resturant, spesielt når toalettet var 10 meter unna (jeg var i disken da hun begynte, ellers hadde JEG sagt fra).

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 13:18   #71
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Den eneste gangen vi fikk påpakning var da en av deltakerne skiftet bæsjebleie i sofaen i hjørnet hvilket jo var helt på sin plass. Akkurat det holder jo ikke på en resturant, spesielt når toalettet var 10 meter unna (jeg var i disken da hun begynte, ellers hadde JEG sagt fra).

Er det ikke helt utrolig at noen folk kan få seg til å skifte bæsjebleie på restaurant? Har sett det så mange ganger. Som om bæsjlukta til ens eget lille nurk er helt ok i omgivelser hvor det serveres mat. Også helst gi bæsjebleien til personalet etterpå UTEN pose rundt...

Lar meg stadig sjokkere over hvor lite klartenkte enkelte er i enkelte selvfølgelige situasjoner.....

Gammel 11-11-06, 13:21   #72
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er det ikke helt utrolig at noen folk kan få seg til å skifte bæsjebleie på restaurant? Har sett det så mange ganger. Som om bæsjlukta til ens eget lille nurk er helt ok i omgivelser hvor det serveres mat. Også helst gi bæsjebleien til personalet etterpå UTEN pose rundt...

Lar meg stadig sjokkere over hvor lite klartenkte enkelte er i enkelte selvfølgelige situasjoner.....

Du tenker på flyet nå ikke sant

Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 13:24   #73
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Så rart? Vi hadde naturlig nok masse barseltreff der, og var alltid velkomne og ble vel tatt imot, og ammet gjorde vi vel alle sammen! Snakket med betjeningen ofte først om hvor i lokalet de helst ville ha oss plassert ift andre gjester. Det er jo endel gamle mennersker i området der og de blir jo støtt av helt andre ting enn vår genereasjon.

Veldig rart Det var så og si tomt også Litt flaut for meg også som hadde anbefalt så varmt Café Allé

Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 13:44   #74
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Du tenker på flyet nå ikke sant

Nei, jeg tenker generelt på steder hvor det serveres mat, men det er klart at man blir preget av de nære ting og erfaringer Bæsjebleie-skifting hører ikke hjemme der andre sitter og spiser...

Gammel 11-11-06, 19:10   #75
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, jeg tenker generelt på steder hvor det serveres mat, men det er klart at man blir preget av de nære ting og erfaringer Bæsjebleie-skifting hører ikke hjemme der andre sitter og spiser...

Signerer den ja

Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 17:26   #76
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Pannekakehuset på Bærums Verk er vi på 4-6 ganger i året (mannen min er gal etter pannekaker).

for tips!!! Pannekakehuset har gått meg hus forbi.

pannekaker hele familien så i dag ble det middag på pannekakehuset!! Super barnevennlig og veldig god mat

Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:17   #77
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Godt og se at det er så mange som liker god mat

Mine favoritter for tiden er Sushihuset på Carl Berner og Kampens Hete på Tøyen (praktisk og bo i samme bygård). Nydelig mat i nabolaget til fantastiske priser. Kampen Bistro er også veldig, veldig bra.

Ellers er Taste of China og Sushi Nam Kang i Torggata obligatoriske. Dinner er alltid verdt et besøk, likeså Xich'lo på Egertorget. Den tror jeg ikke noen hadde nevnt, nydelig gourmet-Thai til greie priser. På Grünerløkka ender vi som regel opp på Mucho Mas og stapper i oss nydelige Quesedillas.

Sommertid er Smia på Vålerenga bra, vi sitter også en del på Sult, siden det er en svææær lekeplass ved siden av hvor ungene kan herje mens mor og fra leser aviser og kanskje spiser en tommyburger.

Jeg spiser et par ganger i året på Klosteret med jobben, og er vel ikke veldig imponert. OK, ikke noe mer. Sist vi var ute med kunder spiste vi på en fiskerestaurant helt ytters på Aker Brygge (Lofoten?). Det var bra, absolutt og anbefale. Ikke gæærne priser heller til å være på brygga.

:Juste

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 14:04   #78
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Her er jeg i mitt ess.

Cafekontoret i Schweigaardsgt har nydelige hamburgere. Med grovt brød, og ferske grønnsaker.
Oslo Spiseforretning har også himmelsk mat. "Dessverre" ligger begge disse to i nabolaget så en del av lønningen havner der..

Ellers har Mr India(?) ved børsen veldig god mat og service.
BIT besøkes ofte når jeg trenger litt mat på vei fra A til B.
Fridays passer bra på en fyllesyk søndag, ellers ikke de store matopplevelsene.
Beach Club er perfekt til en øl og mat en varm sommerdag.

Ja disse er vel de jeg frekventerer oftest på.

Ellers må jeg si at jeg har skrevet en strategioppgave for Deli de Luca. De får faktisk leveret fersk Susi 2 ganger om dagen. Så den skal være fersk altså.
Den sterke pestocalzonen dems er også veldig god. Ellers har de mye spennende godteri for en søtmons som meg.

Melboden og Pannekakehuset på Bærums Verk er også bra, men ikke så ofte jeg drar helt dit lenger.

Pizzabussen har veldig god og billig pizza.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:26   #79
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Pizzabussen har veldig god og billig pizza.

åh, mimre, mimre igjen....Pizzabussen! Labbe igjennom parken ved politihuset fyllesjuk og jævlig og kjøpe seg pizza, labbe hjem igjen og ligge som slakt på sofaen for å spise opp.

Kjenner plutselig at jeg savner leiligheten min i Gamlebyen litt.....

Gammel 14-11-06, 21:51   #80
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Og restauranten heter?

Den heter visst Eden!

Vi bor på Langhus, og må jaggu bestille mat derfra!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.