Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 22:13   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi sitter jo ikke bare å diskuterer miljøvern og oppmuntrer til total askese med unntaksvis utskeielse med økologiske rødbeter heller!

Ganske ofte utskeielser med øko-rødbeter etter antall innlegg om rødbeter å dømme!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:13   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg kjenner meg dog ikke helt igjen av "beskrivelsen" av FP sånn som den er blitt da - det er vel ikke HELT naturogungdomporten.no lissom! Vi sitter jo ikke bare å diskuterer miljøvern og oppmuntrer til total askese med unntaksvis utskeielse med økologiske rødbeter heller!

Det er jo det som er fint her - forumet er allsidig, men holder et generelt høyt informativt (og saklig) nivå.

Fins det nokon som oppmuntrer til total askese med unntaksvis utskeielse med økologiske rødbeter?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:17   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Fins det nokon som oppmuntrer til total askese med unntaksvis utskeielse med økologiske rødbeter?

Åh, innrøm det, du ble bittelitt fristet...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:18   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rødbeter? På en vanlig mandag!? Nei, det tror jeg ikke jeg tør.

Gammel 25-06-07, 22:21   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Rødbeter? På en vanlig mandag!? Nei, det tror jeg ikke jeg tør.

Vanlig mandag? Det er jo sommar... Stikk ein tannpirkar i den økologiske raud...rød..røau...rødbeten, legg den i frysaren og du har ein relativt sunn is.

Gammel 25-06-07, 22:19   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

åkei då...

Gammel 25-06-07, 22:25   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi først skal begynne å diskutere kaffe, så tror jeg vi kan dra frem tråden om by vs land og kaffe latte med lettmelk en gang til.

Gammel 25-06-07, 22:26   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Hvis vi først skal begynne å diskutere kaffe, så tror jeg vi kan dra frem tråden om by vs land og kaffe latte med lettmelk en gang til.

Og spikketråden om hvorfor det heter lett og ikke med lett. :avsporer fullstendig:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:27   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har faktisk hentet ned svigerfars gamle orange og brune kaffetrakter fra loftet og bruker den. Sist sett på tidlig 80-tall.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 23:36   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Vi har faktisk hentet ned svigerfars gamle orange og brune kaffetrakter fra loftet og bruker den. Sist sett på tidlig 80-tall.

Å nei! Nå ble jeg helt satt ut her...

Ja, gjenbruk er bra. Men de gamle trakterne bruker jo mye mer strøm enn de moderne, og det er IKKE bra. Hvor mye verre... *frem med kalkulatoren*. Dessuten er den sikkert gammel og brannfarlig - og det er ikke BraBarnesikring™ fy og fy...

Men "retro" er in. For ikke å snakke om "vintage". Dette innlegget passer dermed både på interiør- og motetråden. *svett*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 02:34   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Å nei! Nå ble jeg helt satt ut her...

Ja, gjenbruk er bra. Men de gamle trakterne bruker jo mye mer strøm enn de moderne, og det er IKKE bra. Hvor mye verre... *frem med kalkulatoren*. Dessuten er den sikkert gammel og brannfarlig - og det er ikke BraBarnesikring™ fy og fy...

Men "retro" er in. For ikke å snakke om "vintage". Dette innlegget passer dermed både på interiør- og motetråden. *svett*

Gammel 25-06-07, 22:28   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Nei, no vert det berre avsporing. Eg vil tilbake til rø...rau...røau...rødbetis-diskusjonen...

Gammel 25-06-07, 22:35   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg flyttet for meg selv arvet jeg en venninnes kaffetrakter da hun hadde kjøpt Moccamaster. Det var en god trakter for enslige mente hun, den brukte lang tid og laget mange rare lyder, så da var det nå litt selskap i den. Vi hadde den inntil i fjor, da en morgentrøtt stesønn knuste kolben. :fortsetter avsporingen:

Gammel 25-06-07, 22:36   #14
julimor
Elsker sommeren!

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Stavanger
julimor har et hav av muligheter foran seg
Standard

For en tråd - jeg er helt svett

julimor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:38   #15
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

Jeg har presskanne og kaffekoker, og melkesteamer.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:39   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler heller ikke at jeg er på naturogungdomporten.no.

Når det gjelder dette med miljø og forbruk, føler jeg at vi diskuterer to ting.

1. Forbruk som er miljøfiendlig. (Man kjøper mange ting, som fører til mer forurensing og søppel.)

2. Pengeforbruk (Man kjøper dyre ting, ikke nødvendigvis så mange.)

Jeg synes dette er to ganske forskjellige ting, iallefall miljømessig. Som nevnt så spiller det sannsynligvis liten rolle for miljøet om jeg kjøper en vogn til 2000,- eller en til 10 000,-. På den andre siden kan man diskutere det etiske ved å bruke så mye penger på en død ting, når man vet at det finnes så mange fattige som lider. Barn som ikke får skolegang, medisiner og mat. Noen ganger kan det være ok å løfte blikket litt. Det føler jeg iallefall behov for etter å ha lest den mye omdisuterte artikkelen.

Gammel 25-06-07, 22:42   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en rød kaffetrakter[ vi drikker ikke kaffe men den står på benken som"pynt", rød vannkoker og en TFK
Men har ikke stelleveske , har en snoopy veske som kombinert veske og stelleveske hihi

Sist redigert av Honda : 25-06-07 kl 22:49.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:44   #18
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

Og selvsagt har jeg MT babyhawk og buggis, noe annet skulle tatt seg ut

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:36   #19
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har kaffemaskin og OTH.

...og kjøper third-hand og økologisk.

Gammel 25-06-07, 22:38   #20
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

:bekjenner: Jeg kjøpte Teutonia Y2K i 2004. Men bare fordi den var den eneste som fikk plass i bilen, altså... Kompenserer med mye økologisk melk.

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.