Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 11:57   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av SnippSnappSnupi, her.

så når det ikke er missunnelse hva er det da? toveis kommunikasjon hadde hjulpet litt det også! uten at folk bare skal skrive nedlatende ting.

Mener du at det er min misunnelse som gjør at jeg reagerer på miljøfiendtlighet? Hva er det jeg skulle vært misunnelig for?

Gammel 25-06-07, 12:00   #2
SnippSnappSnupi
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mener du at det er min misunnelse som gjør at jeg reagerer på miljøfiendtlighet? Hva er det jeg skulle vært misunnelig for?

kansje det ikke er missunnelse her, men på NM er det noe slikt ja.

Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 13:49   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

kansje det ikke er missunnelse her, men på NM er det noe slikt ja.

Jeg tror ikke det er så mye misunnelse her på FP, men folk er veldig opptatt av å påpeke hva slags forbruk som er akseptabelt, og hva som ikke er det. Det er ikke bra å ha 2 design-vogner med ditto tilhørende Fleurville eller Skip Hop stellevesker, for det er bruk og kast mener mange her. Men det er absolutt trender her også, bl.a. innen kjøkkenutstyr, kaffemaskiner, pc og elektronikk (fellesord?), møbler og interiør o.l. og det er veldig trendy å snakke om miljø-engasjement og riktig mat (helst økologisk - ikke tør å nevne Thousand Island-dressing og TORO her!!).

Gammel 25-06-07, 12:02   #4
SnippSnappSnupi
Passiv

Standard

dette er faktisk ganske morsomt å, å komme inn her var som å gå inn til fienden!

akurat som NM i begynnelsen, samme følse... at man har tråkket over en grense og alle skal "ta deg".

som et territorium liksom

vel slapp av, jeg skal ikke bli her inne.

Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 12:12   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

dette er faktisk ganske morsomt å, å komme inn her var som å gå inn til fienden!

akurat som NM i begynnelsen, samme følse... at man har tråkket over en grense og alle skal "ta deg".

Det henger vel litt sammen med hvordan man oppfører seg når man kommer inn på et nytt forum også. Når det første man gjør er å kaste seg inn i en het diskusjon er det ikke til å unngå at folk får et ensidig bilde av en.

Gammel 25-06-07, 12:31   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg mer enn noensinne ufattelig stolt av vår grønne Brio-vogn fra 1999 uten luftputehjul (som ble påpekt heftig når vi trillet S i den, av andre på helsestasjonen).

Å være opptatt av utstyr er en ting, men å dra det så langt som dette fremstår som det reneste hysteri og får meg til å flire i skjegget både titt og ofte.

Gammel 25-06-07, 12:32   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slettet.

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 21:28.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 12:36   #8
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

Morsom artikkel!

Men missa, du skulle ha TM'et den definisjonen din!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 12:37   #9
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Miss Norway har blitt bøffa!

Jeg tok et lite søk på jakt etter en viss artikkel, og se hva jeg fant i Rogalands Avis: http://www.rogalandsavis.no/meninger...cle1647544.ece

-Politimester Monsoon-

Gammel 25-06-07, 12:51   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Miss Norway har blitt bøffa!

Jeg tok et lite søk på jakt etter en viss artikkel, og se hva jeg fant i Rogalands Avis: http://www.rogalandsavis.no/meninger...cle1647544.ece

-Politimester Monsoon-

Jeg husker den artikkelen faktisk! Den var nevnt inne på NM i sin tid. Mener å huske at skribenten var mannen til en venninne av en av jentene på vognforumet eller noe sånt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 12:38   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nå er jeg mer enn noensinne ufattelig stolt av vår grønne Brio-vogn fra 1999 uten luftputehjul (som ble påpekt heftig når vi trillet S i den, av andre på helsestasjonen).

Ja, den er jo også usedvanlig lekker.

Gammel 25-06-07, 12:48   #12
SnippSnappSnupi
Passiv

Standard

det er ok å være opptatt av miljøet, jeg og vår familie er det. jeg skrev det på forrige side men det virker ikke som dere fikk det med dere ?

en skrev det var så høye inntekter her, blir mye bytte av biler da. tviler det står en gammel granada i deres garasjer! verdens bilpark er jo et problem. i forhold til barnevogner som bare blir en bagatell i forhold.

emballasje er det som irriterer meg. serlig fjorland! hva er vitsen med all den pappen.

vel, jeg skal dra ut herfra nå. dette var ikke "mitt" sted. men jeg fikk et lite inntrykk av hvordan det var her.

ps:

viss det er noe mere som vil spørres om så får dere komme inn til meg

Sist redigert av SnippSnappSnupi : 25-06-07 kl 13:01.
  Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 13:22   #13
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ærlig innrømme at jeg nok er i overkant sidrumpa når det kommer til vogner og stellevesker. Det vil si, jeg klarer jo å SE at SIMO kombivogna ikke er trendy (ei heller den matchende stelleveska med en lekker slufse på lokket), men klarer liksom ikke fortvile nok over å være umoderne til at jeg løper og kjøper en ny fargerik 3-hjuling med koppholder og stelleveske trukket i brokadestoff...

Alle ønsker vi å være gode (best?) på noe, og jeg tror at disse damene med full oversikt over det siste av det siste innen barneutstyr har funnet sin nisje. I sitt forum kan de belære og forklare, tipse og anbefale, og jeg skjønner godt at det gir mersmak å være beundret. For å holde seg på toppen er man imidlertid NØDT til å ligge et skritt foran, og det innebærer vel da at man kjøper inn og prøver ut det som måtte finnes innen ekstrautstyr til vogner og barn generelt.

Akkurat det med miljøhensynet kan man jo trekke til ethvert innkjøp (også her på dette forumet finnes tråder og diskusjonsgrupper hvor man kunne tenke seg å minne om ulempene med overforbruk). Jeg ser ikke at disse damene i vognmafiaen nødvendigvis utgjør noen større miljøfare enn alle oss andre.

Nå det gjelder artikkelens vinkling så synes jeg ikke nødvendigvis at damene som ble intervjuet virket som annet enn snobbete og masete. Sikkerhetsperspektivet var nærmest fraværende, og for meg kunne det virke som at i den grad man skulle kjøpe noe som kunne bedre sikkerheten til de små, så var det viktigste egentlig at dingsen
a)var dyr
b)var "sjelden"
c)helst var av kjent merke (i de engere kretser)
d)matchet alt annet
e)gjorde andre misunnelig

Hilsen Billa ...som forsatt har en fars kamp med Stokke Xplory på holkeføre i vinter på netthinnen...

Sist redigert av Billa : 25-06-07 kl 13:31. Årsak: Kjeft fra Irma :wink:
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 13:25   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Alle ønsker vi å være gode (best?) på noe, og jeg tror at disse damene med full oversikt over det siste av det siste innen barneutstyr har funnet sin nisje. I sitt forum kan de belære og forklare, tipse og anbefale, og jeg skjønner godt at det gir mersmak å være beundret. For å holde seg på toppen er man imidlertid NØDT til å ligge et skritt foran, og det innebærer vel da at man kjøper inn og prøver ut det som måtte finnes innen ekstrautstyr til vogner og barn generelt.

Gammel 25-06-07, 13:26   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hilsen Billa ...som forsatt har en fars kamp med Stokke X-plorer på holkeføre i vinter på netthinnen...

Xplory takk! Dessuten er Xplory´n bedre enn Bugaboo på vinterføre, vi har brukt den to hele vintre for tenk! *trer rett inn i vognomanirollen igjen og forsvarer vogna med nebb og klør*

Gammel 25-06-07, 13:29   #16
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Xplory takk! Dessuten er Xplory´n bedre enn Bugaboo på vinterføre, vi har brukt den to hele vintre for tenk! *trer rett inn i vognomanirollen igjen og forsvarer vogna med nebb og klør*

Beklager, skal rette det opp etterpå Vogna så bra ut den (og faren og for den saks skyld), men jeg var nok hakket mer "elegant" med min gamle traver gitt...

Gammel 25-06-07, 16:00   #17
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Dessuten er Xplory´n bedre enn Bugaboo på vinterføre, vi har brukt den to hele vintre for tenk! *trer rett inn i vognomanirollen igjen og forsvarer vogna med nebb og klør*

Pøh! Jeg har brukt min Bugaboo på skikkelig trått vinterføre i Trysilfjellet (Elinblu: legg merke til at jeg bruker i ) og det selv UTEN de spesialkonstruerte vinterhjulene som Bugaboo har produsert for skandinaviske vinterforhold.

Bugaboo ruler!

Gammel 25-06-07, 12:19   #18
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, folk er vel strengt tatt ikke ute etter å ta deg. De prøver å tilbakevise påstandene dine, og det er noe litt annet. Jeg kan foreløpig ikke se at noen har brukt noe annet enn saklige argumenter i denne tråden.

Jeg har lest artikkelen og flirte faktisk ganske godt. Ikke minst fordi den er så langt unna min hverdag som overhodet mulig. Jeg klarer liksom ikke helt å se for meg at noen kan finne på å se ned på meg fordi vognen jeg kjører ikke er kul nok, evt. at jeg har ”feil” stelleveske. Jaja, dem om det tenker jeg. Og det har ingenting med misunnelse å gjøre, for jeg hadde sikkert hatt råd til å bruke de pengene på babyutstyr hvis det hadde vært viktig for meg. Noe det ikke er.

For øvrig må jeg si meg enig i miljøaspektet som er uttrykt av flere.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 13:50   #19
Elin

Elin sin avatar

Standard

Bare bli du, for det er tydelig at du har ristet liv i gjengen her, for det har vært ganske stille her i det siste, så det er tydelig at folk setter pris på en heftig debatt

Gammel 25-06-07, 12:45   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting jeg har lyst til å si er at DN er ikke alltid like etterettlige med fakta, og har en egen evne til å vinkle saker slik at det kan se at røyken de sender ut faktisk har ild i bunn, noe det ikke alltid har. Jeg har selv vært involvert i to saker som DN har slått stort opp, og sittet der passe månebedotten og lurt på hvor i alle dager de tar det her fra. Så jeg vil dermed legge litt skyld på DN, som har skrevet en passe dårlig artikkel, som manglet fokus og konklusjon. Det ble veldig på den ene ekstreme siden og på den andre ekstreme siden, og glemte alle de som er midt i mellom. Og de er det mange av.

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.