|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Sv: Vognmafiaen
Det har du jammen rett i. Arbeidsgiveren min har vært utsatt for det samme flere ganger, og da særlig i lørdagsutgaven.
![]() |
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
Poenget for meg er at jeg overhodet ikke kan sette meg inn i hva man tenker når man har en vogn som fungerer fint, men velger å kjøpe en annen (og svindyr) vogn fordi det har kommet en ny farge på markedet.
Jeg synes det er sykt også, jeg har aldri vært opptatt av merker i noen sammenheng.
![]() |
#5 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke opptatt av slikt selv. Men skjønner jo at folk er forskjellige.
![]() |
#6 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sorry, men da synes jeg du er en smule dum. Jeg kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å skjønne at folk har ulike interesser. Noen har skapet fullt av klær, sko og vesker som de kjøper uten at de virkelig har behov for det. Andre gjør det samme med barnevogner. Selger en og kjøper en ny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
Og jeg synes du er dum.
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
![]() |
Jeg selv gidder ikke bruke masse penger på klær, sko og vesker, men jeg har da ingen rett til å dømme andre som er interessert i det? Hva de bruker pengene sine på er da deres sak. Det handler om respekt for at folk har andre interesser enn en selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel det samme man tenker som når man kjøper bil. Den er nyere, mer fancy, og har fått forbedringer i forhold til eldre modeller. Det er ikke å komme fra at moderne vogner som f.eks. Bugaboo har egenskaper som tunge, eldre vogner av andre merker ikke har. Det vet man dersom man har prøvd. Selvfølgelig har det litt med design/farger å gjøre også.
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
![]() Sv: VognmafiaenAlt med måte, synes nå bare jeg. Jeg ser ingenting i galt i matchende buggis og stelleveske, eller å sørge for at vognposen (om man finner ut at man trenger en sånn) faktisk ikke er rosa om vogna er rød. Men det er det ekstreme overforbruket som enkelte driver med, og det enorme presset som enkelte overfører på andre vi reagerer på.
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: VognmafiaenAt man kan la seg engasjere sånn over hva folk bruker penger på er for meg merkelig. Der er jo ikke slik at vognene kastes. Derimot gjøres det ofte med klær, sko, vesker og annet stæsj som er fullt brukelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vognmafiaenjeg har 3 vogner. jeg liker vogner og vil ha de beste å triller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: VognmafiaenDet er vel ingen som prøver å ta noen her. Det var snakk om en artikkel i DN, der flere, meg inkl., mente at de selverklærte mafiosaene kom noget dårlig ut. I betydningen snobbete, ekskluderende og en liten smule latterlige. Så kom noen svært engasjerte NMere og hisset seg litt opp over hvorfor vi var så dømmende.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Vognmafiaentakk til dere som skrev PM og grønne prikker! det var koselig. |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fin avatar!
![]() |
#16 |
frakoblet
|
Og jeg syns det er omtrent like fjernt.
Her sa du veldig mye lurt, fnatten.
![]() |
#18 |
Passiv
|
Takk! jeg vet ikke hvorfor jeg er her, føler ikke jeg har så mye felles med de fleste i denne tråden men det finnes andre mennesker fant jeg ut. |
![]() |
![]() |
#19 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Emneord |
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter |
|