Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 12:46   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

En ting jeg har lyst til å si er at DN er ikke alltid like etterettlige med fakta, og har en egen evne til å vinkle saker slik at det kan se at røyken de sender ut faktisk har ild i bunn, noe det ikke alltid har.

Det har du jammen rett i. Arbeidsgiveren min har vært utsatt for det samme flere ganger, og da særlig i lørdagsutgaven.

Gammel 25-06-07, 13:24   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HETSE? Nei, nå må dere legge av.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 13:33   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det som jeg har vært glad for med min eldgamle Simovogn kontra mange nye, er at de store hjula (uten luft) så lett triller over brostein og fortauskanter.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 13:36   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Forskjell? Jo, det ene koster mere? Og hva var poenget igjen, sa du?

Poenget for meg er at jeg overhodet ikke kan sette meg inn i hva man tenker når man har en vogn som fungerer fint, men velger å kjøpe en annen (og svindyr) vogn fordi det har kommet en ny farge på markedet.
Jeg kan overhodet ikke forstå at det skal spille noen rolle i det hele tatt. Da er vi tydeligvis forskjellige.

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Det er da flere her inne som bruker mange ganger den summen på andre ting...
Merkeklær f.eks.

Jeg synes det er sykt også, jeg har aldri vært opptatt av merker i noen sammenheng.

Gammel 25-06-07, 13:40   #5
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes det er sykt også, jeg har aldri vært opptatt av merker i noen sammenheng.

Jeg er ikke opptatt av slikt selv. Men skjønner jo at folk er forskjellige.

Gammel 25-06-07, 13:41   #6
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Poenget for meg er at jeg overhodet ikke kan sette meg inn i hva man tenker når man har en vogn som fungerer fint, men velger å kjøpe en annen (og svindyr) vogn fordi det har kommet en ny farge på markedet.
Jeg kan overhodet ikke forstå at det skal spille noen rolle i det hele tatt. Da er vi tydeligvis forskjellige.

Sorry, men da synes jeg du er en smule dum. Jeg kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å skjønne at folk har ulike interesser. Noen har skapet fullt av klær, sko og vesker som de kjøper uten at de virkelig har behov for det. Andre gjør det samme med barnevogner. Selger en og kjøper en ny.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 13:50   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Sorry, men da synes jeg du er en smule dum. Jeg kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å skjønne at folk har ulike interesser. Noen har skapet fullt av klær, sko og vesker som de kjøper uten at de virkelig har behov for det. Andre gjør det samme med barnevogner. Selger en og kjøper en ny.

Og jeg synes du er dum.
Hattifnatten og jeg er nok meget like, for meg er det fremdeles et mysterium at noen kan være så lidenskapelig opptatt av materialistiske ting at det blir en hobby på dette planet.

Det som jeg undrer meg mest over er det intense ønsket om å overbevise oss ikke-frelste om at dette er en legitim hobby? Kjøp så mange vogner du vil for min del, men jeg har vel en rett til å sette spørsmålstegn til det like mye som du har rett til å himle med øynene av min utstyrs-ignoranse?

Gammel 25-06-07, 13:57   #8
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Shannon er litt kul
Standard

Og jeg synes du er dum.
Hattifnatten og jeg er nok meget like, for meg er det fremdeles et mysterium at noen kan være så lidenskapelig opptatt av materialistiske ting at det blir en hobby på dette planet.

Det som jeg undrer meg mest over er det intense ønsket om å overbevise oss ikke-frelste om at dette er en legitim hobby? Kjøp så mange vogner du vil for min del, men jeg har vel en rett til å sette spørsmålstegn til det like mye som du har rett til å himle med øynene av min utstyrs-ignoranse?

Jeg selv gidder ikke bruke masse penger på klær, sko og vesker, men jeg har da ingen rett til å dømme andre som er interessert i det? Hva de bruker pengene sine på er da deres sak. Det handler om respekt for at folk har andre interesser enn en selv.
Er det flere interesser som folk har du henger deg like mye opp i? Ting som du bestemmer at ikke er legitimt nok til å bruke mye penger på?

Gammel 25-06-07, 16:08   #9
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan overhodet ikke forstå at det skal spille noen rolle i det hele tatt.

Det er vel det samme man tenker som når man kjøper bil. Den er nyere, mer fancy, og har fått forbedringer i forhold til eldre modeller. Det er ikke å komme fra at moderne vogner som f.eks. Bugaboo har egenskaper som tunge, eldre vogner av andre merker ikke har. Det vet man dersom man har prøvd. Selvfølgelig har det litt med design/farger å gjøre også.

Det gjelder for babyutstyr som med alt annet vi kjøper som vi egentlig ikke trenger. Vi bytter gladelig ut en kaffetrakter som suser og brygger og går bra, for en fancy kaffemaskein fra Kitchenaide for eksempel. Vi trenger ikke kaffemaskin fra Kitchenaid, men den lager god kaffe og i knallrød farge er den absolutt noe jeg kunne tenke meg å ha kontra en Phillips kaffebrygger med papirfilter.

Jeg tror ikke mødre som er manisk (unnskyld) opptatt av babyutstyr er mer miljøsvin eller mer grådige enn andre. Det er bare prioriteringene som er litt annerledes.

Gammel 25-06-07, 13:45   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt med måte, synes nå bare jeg. Jeg ser ingenting i galt i matchende buggis og stelleveske, eller å sørge for at vognposen (om man finner ut at man trenger en sånn) faktisk ikke er rosa om vogna er rød. Men det er det ekstreme overforbruket som enkelte driver med, og det enorme presset som enkelte overfører på andre vi reagerer på.

Og for ordens skyld, jeg har også flirt i skjegget over de som har fem ulike MeiTaier eller bæresjal bare for at de skal ha et som matcher ethvert antrekk. Fanatisme er fanatisme, uansett hvilken form og farge den har.

Gammel 25-06-07, 13:49   #11
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Shannon er litt kul
Standard

At man kan la seg engasjere sånn over hva folk bruker penger på er for meg merkelig. Der er jo ikke slik at vognene kastes. Derimot gjøres det ofte med klær, sko, vesker og annet stæsj som er fullt brukelig.

Gammel 25-06-07, 14:33   #12
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

jeg har 3 vogner. jeg liker vogner og vil ha de beste å triller.
min svart til miljøproblem: jeg ha ikke lapper.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 17:20   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ingen som prøver å ta noen her. Det var snakk om en artikkel i DN, der flere, meg inkl., mente at de selverklærte mafiosaene kom noget dårlig ut. I betydningen snobbete, ekskluderende og en liten smule latterlige. Så kom noen svært engasjerte NMere og hisset seg litt opp over hvorfor vi var så dømmende. Så prøvde noen å forklare hvorfor noen synes det evt. skulle være dumt å bytte ut gode vogner hver 3. mnd. Det at det finnes andre ting det OGSÅ er dumt å bytte ut hver 3. mnd, er vel neppe et argument som slår det andre ihjel?

Jeg oppfatter det ikke som om noen er spesielt ute etter vognomane her, og jeg tror man får problemer med å "ta" de som fremstår som miljøbevisste her som superfjoller i andre fora.

:Oppsummerer:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 19:24   #14
SnippSnappSnupi
Passiv

Standard

takk til dere som skrev PM og grønne prikker! det var koselig.

Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 19:40   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SnippSnappSnupi, her.

takk til dere som skrev PM og grønne prikker! det var koselig.

Fin avatar!

Gammel 25-06-07, 19:47   #16
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Det er da flere her inne som bruker mange ganger den summen på andre ting...
Merkeklær f.eks.

Og jeg syns det er omtrent like fjernt.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg engasjerer meg i det med kjøpepress.
Hysteriet omkring mote er noe som "rammer" de som ikke har styring på økonomien sin og som faktisk tror at de "må" ha slike ting for å bli "godtatt" og ikke sett ned på. Jeg har faktisk møtt mødre som føler at de blir uglesett på grunn av gammel vogn. Mødre med dårlig selvtillitt fra før.
På NM har det vært eksempler på mødre som i en tråd snakker om hvor dårlig råd de har og i neste tråd "må" ha ei dyr vogn.
Noen gir blaffen i press, men det er enklere å gi blaffen i slikt om man har økonomi til det. Det er jeg overbevist om.

Det blir noe av det samme som med tenåringer og motepress. (Jeg tror ikke voksne er særlig bedre). Tenåringer kan godt ha råd til å kjøpe jeans til 1400 kr buksa, men jeg synes ikke det er bra at de som har råd til det velger å gjøre det. Tenåringer som ikke har råd til det kan slite fryktelig på grunn av slikt og det hjelper lite at de med dyre bukser latterliggjør billigere jeansmerker. Noen sterke tenåringer velger å gi blaffen, men igjen gjelder dette ofte de som faktisk kunne hatt råd til å kjøpe bukser til 1400 kr, men som ser hvor totalt unødvendig det er.

I det hele tatt er samfunnet vårt ganske kvalmende opptatt av kunstig skapte behov og forskjellene øker.

Au da.. Begynner jeg å bli sosialist tro ?

Her sa du veldig mye lurt, fnatten.

Gammel 25-06-07, 19:50   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Her sa du veldig mye lurt, fnatten.

Ja, ikke sant?

Gammel 25-06-07, 20:05   #18
SnippSnappSnupi
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Fin avatar!

Takk! jeg vet ikke hvorfor jeg er her, føler ikke jeg har så mye felles med de fleste i denne tråden men det finnes andre mennesker fant jeg ut.

i avataren er det bildet av de to vognene jeg har. jeg har kun hatt en før de. de skal vare ut vognperioden. jeg er en person som blir veldig fort lei ting. må ommøblere i stua, bytte mobil ofte.

det som skuffet her på dette forumet var / er at de fleste ikke engang prøvde forstå! ikke ville eller høre at man faktisk kan være slik jeg er. det er forskjell på folk. det er bare det at noen ser ting sorthvitt andre ser fargene og noen få ser nyanser og former.

jeg bruker vannkoker og pulverkaffe og bruker ikke penger på slikt kjøkkenting. jeg FORSTÅR at noen liker å dille hjemme med slikt utstyr.

hvorfor kan ikke jeg bli forstått tilbake. =?

håper å få svar ikke kommentarer eller slengmeldinger som "hykler".

jeg er kristen og slike bemerkninger vil jeg være foruten.

Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 20:06   #19
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av SnippSnappSnupi, her.

Takk! jeg vet ikke hvorfor jeg er her, føler ikke jeg har så mye felles med de fleste i denne tråden men det finnes andre mennesker fant jeg ut.

i avataren er det bildet av de to vognene jeg har. jeg har kun hatt en før de. de skal vare ut vognperioden. jeg er en person som blir veldig fort lei ting. må ommøblere i stua, bytte mobil ofte.

det som skuffet her på dette forumet var / er at de fleste ikke engang prøvde forstå! ikke ville eller høre at man faktisk kan være slik jeg er. det er forskjell på folk. det er bare det at noen ser ting sorthvitt andre ser fargene og noen få ser nyanser og former.

jeg bruker vannkoker og pulverkaffe og bruker ikke penger på slikt kjøkkenting. jeg FORSTÅR at noen liker å dille hjemme med slikt utstyr.

hvorfor kan ikke jeg bli forstått tilbake. =?

håper å få svar ikke kommentarer eller slengmeldinger som "hykler".

jeg er kristen og slike bemerkninger vil jeg være foruten.

Gammel 25-06-07, 20:11   #20
SnippSnappSnupi
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

trodde dette var foreldreportalen?

Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.