|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Store damer og moteEr det mulig å kle seg moderne når man er overvektig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Store damer og moteJa det er vanskelig om man ikke driter penger. Mitt budsjett taler for H&M-shopping, og på fedme-avdelingen der har de jo et ok utvalg men ofte er de utsolgt eller mangler enkelte størrelser, spesielt de største, og mye av det er veldig "konete". Jeg er 27 år og vil kle meg ungdommelig, ikke som ei på 60! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
![]() Sv: Store damer og mote
Fedmeavdeling |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Store damer og moteJeg syns det er vanskelig å finne klær i den stilen jeg liker i store størrelser.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Det får du lov til å synes, men det er altså det jeg kaller det. Når jeg kommer hjem fra jobb/ute, så pleier jeg å hoppe ut av dongeribukser etc. og ta på meg fedmebuksene mine (joggebukse). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Store damer og moteDet er jo det, bortsett fra at jeg kaller det feiteklær. I'm a fat, proud bitch!
![]() |
#9 |
WF: Sausnebbet
|
Skjønner godt at hun kaller det fedmeavdelingen, jeg. Klærne der innbyr ikke akkurat til å føle seg lekker og flott. Jeg finner som regel masse bumsete teltklær i stygge farger, grelle mønstre og dårlige fasonger der (noen unntak er det jo). Hater å handle på BiB/XLNT osv. Og ja, det kjennes som at det er feiteklær. Som om man ikke fortjener skikkelige klær så snart man har litt fett på kroppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
Hva har det med hva JEG kaller klærne jeg kjøper å gjøre? Eller hva Iset kaller de?
![]() |
#12 |
awesom
|
Jeg har en veninne som er stor, Hun er ikke feit, men over 180, grovbyggd og med litt rumpe. Det kunn ikke falt meg in å si "Det var en fin fedmegenser du har kjøpt deg" når hun har vært og shoppet, rett og slett for det høres sårende ut.
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
Jeg kan da ikke erindre at jeg har kalt noen andres klær for feiteklær. Om noen blir sippete over at jeg kaller mine klær det, så har de et problem.
![]() |
#14 |
Pauset
Sorry men.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Store damer og moteJa, jeg syntes det var vanskelig å finne fine klær da jeg brukte 46 + i klesstørrelser
![]() |
#16 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Store damer og moteJa- det er fryktelig vanskelig å finne pene klær når man er stor. Har alltid lurt på hvem som har bestemt at store folk bør gå i telt |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Merker det godt nå, ja. Jeg var 42-44 før jeg ble gravid sist, og var så glad for å endelig kunne finne fine klær. Nå er det tilbake til bumseklærne i (44)-46-48. Finner ingen ting jeg liker noe sted. BIB, XLNT osv. er ubrukelige på meg. Jeg trenger noe med innsving i livet og samtidig plass til pupper og rumpe, og det er det ikke lett å finne noe sted. Snart tror jeg jeg tar turen til den lokale stormotebutikken. Mye kjerringklær der, men noe pent har de også, selv om det er dyrt, dyrt, dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Store damer og moteSom alle andre sier - det er veldig vanskelig, med mindre du har god råd. H&M, KappAhl og slikt - har veldig dårlig utvalg. Av en eller annen grunn tror de visst at store damer liker store blomster og grumsete farger.... Og man skal i allefall ikke følge moten. Feks var har det vært moderne med topper i litt tunika fasong - de burde vært ypperlig for store mager, men slikt finnes ikke i store størelser. Sist redigert av Anuk : 18-02-07 kl 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Hvor i Danmark da, Anuk? Jeg skal dit i vinterferien, og trenger virkelig nye klær. Kanskje jeg kunne klare å finne noe, men aner ikke hvilke butikker det er verdt å kikke i. Hater å handle. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|