Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Store damer og mote

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 23:34   #1
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Store damer og mote

Er det mulig å kle seg moderne når man er overvektig?

Jeg får på meg str 42. Hender ofte jeg må ha XL i klær. Mens andre ganger passer M faktisk. Men vanlig konfeksjon pleier sitte ok i allefall og jeg er ganske normal tror jeg. Ikke sylfide, men heller ikke stor liksom.
Tenker at det må være veldig vanskelig å være tidsriktig hvis man er litt mer enn litt overvektig? Stemmer det?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 23:40   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store damer og mote

Ja det er vanskelig om man ikke driter penger. Mitt budsjett taler for H&M-shopping, og på fedme-avdelingen der har de jo et ok utvalg men ofte er de utsolgt eller mangler enkelte størrelser, spesielt de største, og mye av det er veldig "konete". Jeg er 27 år og vil kle meg ungdommelig, ikke som ei på 60!
De har nok et bedre utvalg lekre klær i de dyrere sjappene.

Skal være så HELSIKES glad når jeg slipper å gå i fedme-avdelingene på jakt etter klær! Til sommeren kan jeg legge bort det meste av feiteklærne mine, tenker jeg.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 23:45   #3
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja det er vanskelig om man ikke driter penger. Mitt budsjett taler for H&M-shopping, og på fedme-avdelingen der har de jo et ok utvalg men ofte er de utsolgt eller mangler enkelte størrelser, spesielt de største, og mye av det er veldig "konete". Jeg er 27 år og vil kle meg ungdommelig, ikke som ei på 60!
De har nok et bedre utvalg lekre klær i de dyrere sjappene.

Skal være så HELSIKES glad når jeg slipper å gå i fedme-avdelingene på jakt etter klær! Til sommeren kan jeg legge bort det meste av feiteklærne mine, tenker jeg.

Fedmeavdeling

BIB. Big is beautiful Iset!!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 02:14   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er vanskelig å finne klær i den stilen jeg liker i store størrelser.
om jeg hadde vært en moteløvinne hadde det ikke vært så vanskelig egentlig.

BiB og XLNT kjøper jeg ikke klær på. De er formløse og sekkete. Og som Iset nevner så er jo gjerne store klær ellers ganske dyrt. Jeg handler altså ikke mye klær.

Gammel 18-02-07, 02:14   #5
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns faktiskt det er teit og kalle det fedmeavdelingen Iset.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 02:20   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo det, bortsett fra at jeg kaller det feiteklær. I'm a fat, proud bitch!

Gammel 18-02-07, 04:32   #7
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er jo det, bortsett fra at jeg kaller det feiteklær. I'm a fat, proud bitch!

Jo men det er jo ikke alle som har din selvtilitt da.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 08:12   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg syntes det var vanskelig å finne fine klær da jeg brukte 46 + i klesstørrelser .
Jeg handlet på BiB og XLNT, men mye av det var jo grusomt. Både i mønster og fasong .

Jeg må si at det føles GODT å gå forbi de avdelingene nå. Og kunne kjøpe seg en topp på "normalavdelingen". For da har man ufattelig mye større utvalg, i stiligere klær.

Men jeg kan også varierer fra S til XL i topper da

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 08:24   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ja- det er fryktelig vanskelig å finne pene klær når man er stor. Har alltid lurt på hvem som har bestemt at store folk bør gå i telt
Så snart klærne bikker over 44-46, så er jo ofte snittet borte.
Og fargene i stormoteavdelingen er mye kjedeligere enn i resten av klesbutikken.
Nå har jeg såvidt klart å kreke meg inn i 44 størrelse, og du verden så mye mer det er å velge i, og så mye billigere det er med klær, også
(Man skulle jo ikke tro at det gikk SÅ mye mer stoff, at prisene burde være det doble en i resten av butikken, liksom..?)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 08:32   #10
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som alle andre sier - det er veldig vanskelig, med mindre du har god råd. H&M, KappAhl og slikt - har veldig dårlig utvalg. Av en eller annen grunn tror de visst at store damer liker store blomster og grumsete farger.... Og man skal i allefall ikke følge moten. Feks var har det vært moderne med topper i litt tunika fasong - de burde vært ypperlig for store mager, men slikt finnes ikke i store størelser.

De reine stormote butikkene har nok mye mer fint og bedre snitt osv, men der er det veldig dyrt. Passer dessverre ikke min lommebok.

Men Danmarksferie anbefales! Der har de mye fint til en grei pris. Har handlet endel på nett derfra også, selv om det selvfølgelig er litt vanskelig når man ikke får prøvd. Men nå har de jammen fått en slik type butikk i Oslo også - der kommer nok jeg til å vanke litt.

Sist redigert av Anuk : 18-02-07 kl 08:37.
Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 08:56   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg syns faktiskt det er teit og kalle det fedmeavdelingen Iset.

Det får du lov til å synes, men det er altså det jeg kaller det. Når jeg kommer hjem fra jobb/ute, så pleier jeg å hoppe ut av dongeribukser etc. og ta på meg fedmebuksene mine (joggebukse).

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 09:07   #12
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ja- det er fryktelig vanskelig å finne pene klær når man er stor. Har alltid lurt på hvem som har bestemt at store folk bør gå i telt
Så snart klærne bikker over 44-46, så er jo ofte snittet borte.
Og fargene i stormoteavdelingen er mye kjedeligere enn i resten av klesbutikken.
Nå har jeg såvidt klart å kreke meg inn i 44 størrelse, og du verden så mye mer det er å velge i, og så mye billigere det er med klær, også
(Man skulle jo ikke tro at det gikk SÅ mye mer stoff, at prisene burde være det doble en i resten av butikken, liksom..?)

Merker det godt nå, ja. Jeg var 42-44 før jeg ble gravid sist, og var så glad for å endelig kunne finne fine klær. Nå er det tilbake til bumseklærne i (44)-46-48. Finner ingen ting jeg liker noe sted. BIB, XLNT osv. er ubrukelige på meg. Jeg trenger noe med innsving i livet og samtidig plass til pupper og rumpe, og det er det ikke lett å finne noe sted. Snart tror jeg jeg tar turen til den lokale stormotebutikken. Mye kjerringklær der, men noe pent har de også, selv om det er dyrt, dyrt, dyrt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 09:09   #13
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Som alle andre sier - det er veldig vanskelig, med mindre du har god råd. H&M, KappAhl og slikt - har veldig dårlig utvalg. Av en eller annen grunn tror de visst at store damer liker store blomster og grumsete farger.... Og man skal i allefall ikke følge moten. Feks var har det vært moderne med topper i litt tunika fasong - de burde vært ypperlig for store mager, men slikt finnes ikke i store størelser.

De reine stormote butikkene har nok mye mer fint og bedre snitt osv, men der er det veldig dyrt. Passer dessverre ikke min lommebok.

Men Danmarksferie anbefales! Der har de mye fint til en grei pris. Har handlet endel på nett derfra også, selv om det selvfølgelig er litt vanskelig når man ikke får prøvd. Men nå har de jammen fått en slik type butikk i Oslo også - der kommer nok jeg til å vanke litt.

Hvor i Danmark da, Anuk? Jeg skal dit i vinterferien, og trenger virkelig nye klær. Kanskje jeg kunne klare å finne noe, men aner ikke hvilke butikker det er verdt å kikke i. Hater å handle.

Gammel 18-02-07, 09:11   #14
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Men hva med Zizzi da damer?? Moteklær for kvins fra størrelse 42 og oppover. Litt dyrere enn HM, men snittet er laget for kurver!

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 09:14   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Trenger tips om Danmark jeg også, reiser til København i morgen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 09:15   #16
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Hvor i Danmark da, Anuk? Jeg skal dit i vinterferien, og trenger virkelig nye klær. Kanskje jeg kunne klare å finne noe, men aner ikke hvilke butikker det er verdt å kikke i. Hater å handle.

Min erfaring var at veldig mange butikker hadde egen stormote avdeling.

Vi var i en liten by (Nykøbing på Sjælland), og i allefall 3-4 av "damebutikkene" hadde store størrelser.

Her har jeg handlet et par ganger på nett : http://www.lisg.dk/ De har butikk i Kolding og Ålborg.

Gammel 18-02-07, 09:16   #17
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jo men det er jo ikke alle som har din selvtilitt da.

Skjønner godt at hun kaller det fedmeavdelingen, jeg. Klærne der innbyr ikke akkurat til å føle seg lekker og flott. Jeg finner som regel masse bumsete teltklær i stygge farger, grelle mønstre og dårlige fasonger der (noen unntak er det jo). Hater å handle på BiB/XLNT osv. Og ja, det kjennes som at det er feiteklær. Som om man ikke fortjener skikkelige klær så snart man har litt fett på kroppen.

Gammel 18-02-07, 09:20   #18
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Men hva med Zizzi da damer?? Moteklær for kvins fra størrelse 42 og oppover. Litt dyrere enn HM, men snittet er laget for kurver!

Har ikke sett Zizzi. Får lete etter butikk i nærheten.

Gammel 18-02-07, 09:21   #19
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Min erfaring var at veldig mange butikker hadde egen stormote avdeling.

Vi var i en liten by (Nykøbing på Sjælland), og i allefall 3-4 av "damebutikkene" hadde store størrelser.

Her har jeg handlet et par ganger på nett : http://www.lisg.dk/ De har butikk i Kolding og Ålborg.

Takk for tips!

Gammel 18-02-07, 09:24   #20
Anuk

Anuk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Ja det er bla dem jeg tenker på. Her kan man finne hvor de selges: http://www.zizzi.dk/ Har mye i Danmark, og etterhvert litt i Norge også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.