Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg tror ikke jeg kan svare på det du spør om men …

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-07, 20:59   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror ikke jeg kan svare på det du spør om men …

Sånne svar irriterer meg.
Når man spør om noe man lurer på, og man får svar der vedkommende selv sier at han/hun ikke egentlig kan svare på det man lurer på, men svarer likevel. Jeg snakker ikke om svarene der folk skriver " jeg kan ikke svare på det du lurer på, men håper du snart får svar", men de som svarer "jeg tror ikke jeg kan svare på det du lurer på, men kanskje det er sånn at …", eller for eksempel "ikke vet jeg, men jeg vil tro at. …" o.l. Dersom man ikke kan svare på det hoverdinnlegger lurer på, så ville i alle fall jeg foretrukket å slippe å få sånne svadasvar.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:01   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror ikke jeg kan svare på det du spør om men …

Ja, for ikke å snakke om de som føler for å svare og ikke engang synser! F.eks "dere som har jenter, har alle barbiedokker?" og så kommer svaret "jeg kan ikke svare, for jeg har sju gutter". Jamen så ikke svar da!

Gammel 25-02-07, 21:03   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det avhenger.

I innlegget mitt om ztjernas utslett før helgen var jeg veldig taknemlig for alle som synset selv om de ikke visste. Og å ønske noen lykke til, selv om man ikke kan svare på et spørsmål, syns jeg bare er hyggelig.

Det får da være grenser for hvor saklige man skal være. Dette er jo ikke noe oppslagsverk.

Tråder som tar helt av med "privat" utenfortema dialog mellom to brukere derimot, synes jeg er slitsomme.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:59   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, for ikke å snakke om de som føler for å svare og ikke engang synser! F.eks "dere som har jenter, har alle barbiedokker?" og så kommer svaret "jeg kan ikke svare, for jeg har sju gutter". Jamen så ikke svar da!

Ja, akkurat det har slått meg en del ganger også. "Hvor mange gjester hadde dere da dere giftet dere?" "Vi er ikke gift, vi. ". Man kan lure på om en del ikke helt har skjønt at ikke alle spørsmål de leser egentlig er rettet til akkurat dem.

Gammel 26-02-07, 06:13   #5
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, akkurat det har slått meg en del ganger også. "Hvor mange gjester hadde dere da dere giftet dere?" "Vi er ikke gift, vi. ". Man kan lure på om en del ikke helt har skjønt at ikke alle spørsmål de leser egentlig er rettet til akkurat dem.

Og dersom man påpeker akkurat dette, så får man gjerne til svar at "det står da ingen steder at vi ikke får lov til å svare".

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 07:50   #6
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:03   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, så usikkerhet i om man har det riktige svaret er altså ikke tillatt. Jaggu.

Gammel 25-02-07, 21:13   #8
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Hva slags type diskusjoner dukker slike irriterende svar opp i?
Hvis noen for eksempel spør om sykdom og helse synes jeg det er viktig å poengtere at jeg ikke vet før jeg eventuelt kommer med et svar. Jeg har ikke alle fakta rundt situasjonen og er heller ikke lege. Jeg kan allikevel sitte med erfaringer og tanker som kan være nyttige for andre, håper jeg.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:15   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil nok fortsette å svare på ting jeg er usikker på.
SÅ lenge jeg tror det kan være en ting vil jeg svare, og vil selvfølgelig opplyse om at jeg er usikker.

Gammel 25-02-07, 21:22   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Hvis noen for eksempel spør om sykdom og helse synes jeg det er viktig å poengtere at jeg ikke vet før jeg eventuelt kommer med et svar. Jeg har ikke alle fakta rundt situasjonen og er heller ikke lege. Jeg kan allikevel sitte med erfaringer og tanker som kan være nyttige for andre, håper jeg.

Av frykt for nå å komme med et unyttig svar, signerer jeg

Jeg synes stort sett det er veldig greit med synsing. Hadde de fleste tråder vært om ting med klare fasitsvar hadde man sikkert klart å finne svaret uten å starte en tråd på et forum? Jeg oppfatter veldig mange av trådene som oppfordring til synsing, ikke som et rop om klart svar.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:25   #11
Stjerne
Stolt trebarnsmor :)

Stjerne sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Stjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Av frykt for nå å komme med et unyttig svar, signerer jeg

Jeg synes stort sett det er veldig greit med synsing. Hadde de fleste tråder vært om ting med klare fasitsvar hadde man sikkert klart å finne svaret uten å starte en tråd på et forum? Jeg oppfatter veldig mange av trådene som oppfordring til synsing, ikke som et rop om klart svar.

Dessuten så er jeg så lei av at jeg ikke husker om jeg har lest et innlegg så jeg sørger for at jeg svarer på det som "virker" intresant så jeg vet at jeg har gjort det

Stjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:25   #12
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg svarer sånn innimellom, når jeg mener at jeg kanskje vet noe om temaet, men ikke er helt sikker på om kildene mine stemmer. Da vil jeg jo ikke føre folk bak lyset ved å gi uttrykk for at dette VET jeg.

Ellers så er jeg veldig enig med zol

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:33   #13
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Oi, så usikkerhet i om man har det riktige svaret er altså ikke tillatt. Jaggu.

Nei, det var det da...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg vil nok fortsette å svare på ting jeg er usikker på.
SÅ lenge jeg tror det kan være en ting vil jeg svare, og vil selvfølgelig opplyse om at jeg er usikker.

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

... Det får da være grenser for hvor saklige man skal være. Dette er jo ikke noe oppslagsverk.

...

Jeg kan godt svare at jeg ikke vet i en tråd, men komme med tips og ideer om hva jeg tror.

Dessuten det en bruker kan oppfatte som "svadasvar" kan av en annen oppleves som meningsfyllt. Jeg vil også anta at selv "svadasvar" er gitt i beste mening og med en hensikt og et ønske om å være til hjelp/oppmuntring eller lignende.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 07:46   #14
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

signerer.

Gammel 25-02-07, 21:39   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er hovedinnlegger litt hormonell (jfr tittelen hennes), så la nå damen irritere seg litt da.

Gammel 25-02-07, 21:52   #16
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå er hovedinnlegger litt hormonell (jfr tittelen hennes), så la nå damen irritere seg litt da.

Kirsebær, ikke skriv sånn svada her

Sorry MaritK, kunne ikke dy meg

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:12   #17
pixie
Fullverdig medlem

pixie sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: oslo
pixie har et hav av muligheter foran seg
Standard

pixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:24   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synser litt for å holde tråden oppe jeg *praktisk anlagt* - Eller fordi problematikken e.r interessant for meg også

Gammel 25-02-07, 22:26   #19
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Gammel 25-02-07, 23:18   #20
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan jo være at noen vil hjelpe til med å løfte en tråd, og det kan jo også være noen som skriver litt fordi de er interesert i å lese eventuelle svar, jeg gjør det noen ganger.

Jeg er glad for at noen skriver i de trådene jeg starter selv om de ikke har svar å komme med. men bare det å få respons synes jeg er koselig, men nå er jeg sjeldent bortskjemt med så veldig mange svar, sikkert fordi jeg spør om kjedelige ting.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.