|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Hiawata vil ha fiskeboller. Det er noe av det beste han vet, og som han sier selv; "Jeg har prøvd å spise mye av det når vi fikk det i barnehagen og nå på AKS, siden vi aldri har det hjemme".
Sist redigert av Tallulah : 31-01-13 kl 13:19. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Tror ikke jeg ville smakt forskjell på Bjellands og Vesterålen, det er vel de to valgene vi har i butikken hos oss. Det eneste jeg bruker å se på er hvilken som inneholder mest fisk (og om jeg husker rett, er ikke forskjellen så stor).
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?
De spiste jeg da jeg var lita, har ikke spist de på mange år men om de finnes på Østlandet så skal jeg kjøpe og se om de er like gode. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Vi spiser tidvis fiskeboller. Ikke fordi jeg synes det er så godt, men fordi ungene elsker det samtidig som jeg får det ned (i motsetning til fiskepinner som jeg synes er helt avskyelig). Jeg kjøper den første jeg finner på butikken. Det er godt mulig at det er forskjell, men jeg har ikke tenkt over det.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Lager det til minsten bare da jeg ikke orker å spise det, og spiser heller ren fisk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Jeg har alltid likt Bjelland sine. Og kom plutselig på at vi ikke har hatt fiskeboller siden mannen og jeg flyttet sammen - for 12 år siden.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
lettere utlada
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?Jeg aner ikke hva slags fiskebolleprodusent vi bruker her i huset.
|
|
|
#10 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da brukar du berre melk i staden for kraft kanskje?
|
|
|
#12 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Ja, ikke bruk kraft - bare melk som væske. Vil ha minst mulig fiskesmak selv - fisk får meg generelt til å brekke meg, så ja, takk, minst mulig smak og lukt
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Kan du ikke bare spe med mindre av krafta?
|
|
|
#14 |
|
lettere utlada
|
Ah muskat har jeg ikke prøvd. Tar du hel nøtt og rasper litt eller er det ferdig revet?
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Jeg river litt fra en hel nøtt. Men ikke hele nøtta da.
Jeg syns det funker, hvertfall når jeg lager bechamel og carbonara og slikt.
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg bruker nesten bare melk og bare litt fiskebollekraft. Jeg har uansett såpass mye karri i at det dreper det meste av annen smak.
|
|
|
|
#17 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Pussig. Hvit saus er jo superlett men brun saus er jeg dårlig på. Fatter ikke hvordan man får den god ved å smelte smør og ha mel oppi....
|
|
|
|
#18 |
|
lettere utlada
|
Vi får lage for hverandre vi.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Åh, er det små små? Min farmor i Ålesund pleide å lage terteskjell andre juledag med noen sånne bittesmå fiskeboller som vi dro til fabrikken for å kjøpe i medbragt spann.
Ikke sant.
Jeg tror jeg kjøpte fiskeboller og lagde en gang etter jeg flyttet hjemmeifra for 20 år siden, men jeg har aldri laget det etter at Høvdingen og jeg ble sammen. Siden jeg ikke tåler melk så er det i grunn ikke så rart.
|
|
|
#20 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Finnes det noen fiskeboller som er bedre enn andre?De hadde forresten små fiskeboller i ferdig saus, så jeg i går.
|
![]() |
|
|