|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemTråden om bloggen med navnet "sjarmerende slitt og bare mitt" (eller noe sånt) fikk meg til å tenke på kommentaren til Heidi i denne artikkelen: http://www.aftenposten.no/bolig/--Sk...46965925417366
For jeg syns det er gjengs overalt i disse bloggene, jeg? Hun bestemmer, ståker og handler, han betaler og maler på kommando. Og resultatet er et ultrafeminint hjem. I noen av dem er det umulig å se for seg en stor, voksen mann sette seg til rette i sofaen uten at det ser ut som om han har tatt på seg rosa strutteskjørt.
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMannen min hadde aldri godtatt verken shabby chic eller at eg skulle brukt ei formue på interiør, utan at han skulle hatt eit ord med i laget. Eg forstår ikkje fenomenet, og la og merke til Aftenpostensaka forrige veke.
![]() |
![]() |
#3 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem
Så og si enig. Jeg har fordommer mot alle som interesserer seg for fjolleinteriør og mistenker dem for å være domme og at chybby chiksa er de blånneste av dem alle. Med andre ord: Mannen min kommer aldri til å bli utsatt for noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg hater både shabby og chic og landstedstil og alt annet som ligner på rustikt og presumptivt slitt with a purpose. Det gjør mannen også. Og vi er like engasjert i interiør.
![]() |
#5 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemDet er nok jeg som er mest interessert i interiør hos oss, uten at det sier så mye for så vidt.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg er alt for lat til å ha et utpreget shabby chic hjem, og vi har heller ikke økonomi til å "leke" med interiør. Det er nok min smak som legger flest føringer på hjemmet, men huset vårt er stadig et kompromiss mellom mitt behov for visuell sjelefred, og hans behov for et praktisk hjem. Det fungerer veldig bra.
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMannen min og jeg bestemmer sammen hvordan det ser ut hjemme. Ingen av oss liker shabby-chic eller fransk landstil.
![]() |
#8 |
This is normal!
|
Samme her.
![]() |
![]() |
#9 |
This is normal!
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg tenker at vårt hjem skal avspeile hvem vi er - mannen, ungene og jeg. For meg blir disse gjennomførte shabby-chic-hjemmene ofte uttrykk for én av beboernes stil.
![]() |
![]() |
#10 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemVårt hjem er vel mest innredet med tanke på komfort og funksjon. Ingenting matcher egentlig. Brun überbehagelig utslitt sofa, et gammelt arvet lakkert eikestuebord med morsomme utskjæringer, billigste sort spisestue fra jysk, hvite bokskap, sort TV bord. Store høyttalere, akvarium, stort keyboard og PC-krok har vi også. Blondebloggere ville ikke ha syntes det var noe fint hos oss, men vi trives, selv om vi ikke eier mye typisk nips. Har fått kommentarer på at vi har det alt for ryddig hjemme til å være en småbarnsfamilie, og at vi derfor er unormale
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg er ingen shabby chic-fan. Men jo, det er jeg som er interiørsjefen her i huset. Men det er rett og slett fordi mannen ikke bryr seg stort om interiør, mens jeg digger det. Pluss at vi har samme stil. Men selvsagt, jeg kjøper ikke store møbler eller maler om hele stua uten at vi er enige. Men om jeg kjøper nye gardiner eller nytt servise, så gjør jeg det glatt uten å spørre mannen først. For jeg vet jo at svaret hadde vært "Det er greit for meg", uansett.
![]() |
#12 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer. Men nå er jeg ei IKEA-dame, og det er nærmere mannens smak enn shabby chic.
![]() |
#13 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemTja. Jeg er verken shabby chic eller rosa - men om jeg hadde vært det hadde jeg sikkert fått gjøre som jeg vil. Så lenge jeg ikke brukte masse penger, da. :gift med en skotte: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Kan du ikke poste bildene i en poll så skal vi nok få tørket støv av det og ut av kottet
![]() |
#15 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg liker brukt og gammeldags (og visse elementer av shabby chick), og mannen min er sånn passe interessert og finner seg stort sett i at det dukker opp ting han ikke hadde kommet på å kjøpe sjøl. Så veldig feminint er det ikke her, da, kanskje med unntak av spisestua. Jeg tar ham med på råd når det gjelder større ting, har ikke innredning som hobby og han sier tydelig fra om noe er uaktuelt, og det er jeg glad for. Det er vårt hjem. Derfor har vi romantisk, hvit spisestue med utsikt til to svære, svarte Klipsch-høyttalere, som riktignok snart flytter ned i nytt, dedikert hjemmekinorom. I stua kommer det noe nytt i hvitt etter hvert, men det blir fortsatt store golvhøyttalere og kompromiss-tv-bord med plass til forsterker og dingser og bokser. Og i grunnen liker jeg det sånn, ellers hadde det ikke føltes som vårt.
![]() |
![]() |
#16 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemVi forhandler og prøver å møtes. Jeg har den største interessen, men jeg får ikke ta store interiøravgjørelser uten han på laget. Der er selvsagt ok. Vi liker stort sett samme stil, selv om jeg har flere fikse idéer, pleier vi å være enige om hva vi skal kjøpe og hvordan det skal se ut hos oss. Shabby Chick er ikke for oss. Sammen med rustikk fransk landstil og den der moten med industrielle ting sammen med alt dette.
![]() |
#17 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemVi har et veldig shabby chic hjem og vi elsker det begge to.
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemAltså, jeg har ikke noe imot stilen i og for seg, men den fremstår for meg som ekstremt feminin. Sånn at å putte inn en mann der blir som å putte ham i dragkostyme.
![]() |
#19 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg er enig Polyanna, og tenker i grunnen at dette er en damestil. Mulig det er fordomsfullt.
![]() |
#20 |
Off the map.
|
![]() Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg er helt enig. Skjønneratmange menn ikke bryr seg. Men det må da være visse grenser for hvor feminint og dillete de orker å bo? På den ene Ylvis-brorens soverom henger det to gamle nattkjoler til pynt. Og nei, det er ikke oldemors gamle, men de er innkjøpt spesielt til dekorasjon.
![]() |
|
|