Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grilltråd sommeren 2007

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-07, 14:06   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Grilltråd sommeren 2007

Jeg prøver meg litt, jeg ... og legger opp til en tråd som forhåpentligvis blir lang, og som vil leve helt ut i september/oktober når grillsesongen er over! Vi har endelig fått grillen som jeg har siklet etter i over et år i hus! Jeg drømte om den og alle de lekre rettene jeg har lyst å lage på terassen i sommer i natt!

Kan vi bruke denne tråden til grilltips og triks, oppskrifter på marinader etc?

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 14:12   #2
daffy

daffy sin avatar

daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilltråd sommeren 2007

Jeg kan jo bidra med mine favorittgrønnsaksgrillerier først.

Fylte champignoner er kjempegodt med fetaost, finhakket løk salt og pepper i.

Hele maiskolber smaker fortreffelig når de er gnidd med hvitløksfedd, smurt med meierismør og krydret med maldonsalt og pepper.

Jeg har lyst å etterlyse noe også, jeg skulle gjerne hatt oppskrift på gode kyllingmarinader. Noen som har noen å dele?

Jeg laget en utrolig kjapp en selv her om dagen, jeg blandet akasiehonning og dijonsennep som jeg penslet på filetene. Det ble veldig godt, og er veldig enkelt, men jeg kunne tenke meg noe mer avansert å variere med!

Gammel 09-05-07, 20:51   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Champignon delt opp i biter og lagt i forlie sammen med smør og krydder er en slager her i huset (for de som liker sopp)
Det er også godt å gjøre det samme med broccoli.
Kan sikkert gjøre det med andre grønnsaker også, men det har ikke vi prøvd på.

Gammel 09-05-07, 21:40   #4
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Vi pakker inn alt mulig rart i folie. Ungene liker løk når den blir stekt sånn, for da blir den så god og søt. Mmm Grillmat er digg. Dette blir sikkert en lang tråd. Har såvidt begynt grill-sesongen, da hadde mannen biff og jeg falafel. Så hadde vi masse grønnsaker (i folie), bakt potet og god salat med feta.

Gammel 09-05-07, 22:25   #5
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Kyllingmarinade: 1 appelsin i skiver
2 ss rapsolje/solsikkeolje
1 ss soyasaus
2-3 fedd hvitløk
1 ts kyllingkrydder/pommesfrites krydder
Legg alt i en pose sammen med kyllingen i 2-3 timer!

Denne syns jeg er god og litt anderledes!

Gammel 09-05-07, 22:45   #6
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har også laget en slik tråd.
Men var det noen som brydde seg om den?

Jeg får abonnere på denne i stedet, da.

Gammel 10-05-07, 13:59   #7
daffy

daffy sin avatar

Standard

Denne marinaden er kjempegod til kyllingfileter. Oppskriften er nok til ca 8 fileter. Kyllingbrystene blir utrolig møre, saftige og gode hvis man legger dem i denne marinaden natten over i kjøleskapet. Jeg brukte en ss tørket rosmarin fordi jeg ikke hadde fersk. Jeg brukte Noilly Prat (har brukt Dry Martini før), men det er sikkert like godt med hvitvin, eller til nød hvitvinsedikk.

Oppskriften er forresten fra Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt

Sennep og rosmarinmarinade
2 ss finhakket frisk, rosmarin
2 båter finhakket hvitløk
1 finhakket sjalottløk
5 knuste einerbær
1 ss finrevet sitronskall
1/2 dl tørr vermut
1/2 dl sitronsaft
1/2 dl olivenolje
1/2 dl Dijonsennep
1/2 dl soyasaus
1 ss chilisaus
Bland alle ingrediensene til marianden. Ha
hvitt kjøtt og marinaden i en plastpose. Knyt
posen og bland godt. Legg posen i kjøleskap.

Gammel 10-05-07, 14:02   #8
daffy

daffy sin avatar

Standard

Hvordan rengjør dere grillristen, forresten? Jeg har weber Q grill med emaljert støpejernsrist. Den er fryktelig tung å bære inn og ut på kjøkkenet for å vaske den i kummen. Jeg har til nå brukt en grillbørste, men den tar jo ikke bort alt det svarte fra risten.

Gammel 10-05-07, 14:08   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hvordan rengjør dere grillristen, forresten? Jeg har weber Q grill med emaljert støpejernsrist. Den er fryktelig tung å bære inn og ut på kjøkkenet for å vaske den i kummen. Jeg har til nå brukt en grillbørste, men den tar jo ikke bort alt det svarte fra risten.

Den enkleste måten å rengjøre grillristen på er å bruke avispapir, krøll sammen og bruk det som "oppvask-kost".

Gammel 10-05-07, 14:09   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal foresten grille i dag.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.