|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Grilltråd sommeren 2007Jeg prøver meg litt, jeg ... og legger opp til en tråd som forhåpentligvis blir lang, og som vil leve helt ut i september/oktober når grillsesongen er over! Vi har endelig fått grillen som jeg har siklet etter i over et år i hus! Jeg drømte om den og alle de lekre rettene jeg har lyst å lage på terassen i sommer i natt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Grilltråd sommeren 2007Jeg kan jo bidra med mine favorittgrønnsaksgrillerier først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Grilltråd sommeren 2007Champignon delt opp i biter og lagt i forlie sammen med smør og krydder er en slager her i huset (for de som liker sopp)
![]() |
#4 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grilltråd sommeren 2007Vi pakker inn alt mulig rart i folie. Ungene liker løk når den blir stekt sånn, for da blir den så god og søt. Mmm Grillmat er digg. Dette blir sikkert en lang tråd. Har såvidt begynt grill-sesongen, da hadde mannen biff og jeg falafel. Så hadde vi masse grønnsaker (i folie), bakt potet og god salat med feta.
![]() |
#5 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: Grilltråd sommeren 2007Kyllingmarinade: 1 appelsin i skiver
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Grilltråd sommeren 2007Denne marinaden er kjempegod til kyllingfileter. Oppskriften er nok til ca 8 fileter. Kyllingbrystene blir utrolig møre, saftige og gode hvis man legger dem i denne marinaden natten over i kjøleskapet. Jeg brukte en ss tørket rosmarin fordi jeg ikke hadde fersk. Jeg brukte Noilly Prat (har brukt Dry Martini før), men det er sikkert like godt med hvitvin, eller til nød hvitvinsedikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Grilltråd sommeren 2007Hvordan rengjør dere grillristen, forresten? Jeg har weber Q grill med emaljert støpejernsrist. Den er fryktelig tung å bære inn og ut på kjøkkenet for å vaske den i kummen. Jeg har til nå brukt en grillbørste, men den tar jo ikke bort alt det svarte fra risten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
er her
|
![]() Sv: Grilltråd sommeren 2007
Den enkleste måten å rengjøre grillristen på er å bruke avispapir, krøll sammen og bruk det som "oppvask-kost".
![]() |
#11 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Grilltråd sommeren 2007Vi og. Kyllinggrillspyd . |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|