|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
17. mai-kake som kan frysesVi skal på hyttetur på 17. mai, men jeg har likevel lyst til å lage en 17. mai-kake. Vi blir dog bare to som spiser kake, så jeg trenger oppskrift på en kake som kan fryses ETTER at den er ferdiglagd (ikke sånn "frys før du har på glasuren"-kake, altså).
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17.mai-kake som kan frysesSarah Bernard i langpanne kan med stort hell fryses. Den er veldig god! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: 17.mai-kake som kan frysesHva med den gode osteiskaken som fins her inne et sted, strødd med Nonstop i rødt! hvitt og blått? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: 17.mai-kake som kan fryses
Ja, det skulle jeg også si.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17.mai-kake som kan frysesDen er så god at for meg kan det være jul hele året. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: 17. mai-kake som kan frysesHer er osteiskaken. Man kan ha hva man vil av kjeks, hakket sjokolade, nøtter etc, men jeg anbefaler å ikke fryse den med bær inni. Bær ved siden av er dog helt kurant.
|
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
Sv: 17. mai-kake som kan frysesSkal den serveres "rett fra fryseren", Røverdatter?
|
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: 17. mai-kake som kan frysesJa, den må bare stå fremme 10-15 minutter og tine litt, eller kan den serveres som den er.
|
|
|
#16 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai-kake som kan frysesrullekake er jo veldig godt, da. Og kan serveres på mange måter etter den er tint, også som små porsjonskaker med en skive rullekake, litt krem/ is/ nonstop eller whatnot. Den sjokoladekaka i frysedisken er forøvrig veldig god.... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Sv: 17. mai-kake som kan frysesTrøffelkake? Den er god sammen med jordbær og blåbær, hvis du vil gjøre den litt søttendemaiete. Du trenger jo ikke å ha bærene oppå kaken, men heller servere bær i skål ved siden av. Eller disse nonstopene da. Den er fantastisk god, både dag 1, 2 og 3 (så slipper du også å fryse restene. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
This is normal!
|
Sv: 17. mai-kake som kan fryses
Hvor stor rundform (eller hva det heter - springform?) bruker man til denne?
|
|
|
|
#20 |
|
This is normal!
|
Sv: 17. mai-kake som kan frysesHm, har kaken i ovnen, men jeg vet ikke helt hvordan dette går. Røren fikk en litt mystisk konsistens etter at jeg blandet smør, sukker, vaniljesukker og kakao. Ja, ja. Det blir ikke første gang jeg serverer en litt alternativ kake.
|
|
![]() |
|
|