|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
FloridaJeg har søkt opp og lest meg gjennom ørten Florida-tråder, men det står så mye her og der at jeg mister oversikten. Så derfor lager jeg meg min egen tråd, slik at jeg kan samle råd og tips. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: FloridaI Orlando anbefaler jeg Bella Piazza. Mange norske utleiere, store, fine leiligheter, to bassengområder og veldig rolig område.
|
|
|
|
#3 |
|
~~~~~~~
|
Sv: FloridaBosted: Mange norske har leilighet på Bella Piazza, her får du 3 og 4 soverom i samme leilighet. Søk på finn.no der ligger mange leiligheter, det er 30 min fra MCO, 20 min til Disney og 40 min til Universal. Ligger sørvest retning Tampa. Anbefaler å være tidlig ute. Vår er allerede ganske godt belagt 1. halvår i 2015. deler av juni/hele juli/deler av aug er vår b.la. booket). Trenger du tips om leiligheter med bra beliggenhet på området får du gi meg ett pip.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 13-08-14 kl 19:08. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Florida
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
~~~~~~~
|
Sv: FloridaRegn: ja, det er en del tropiske regnskyer, juli i år har det regnet 2-3 dager i uken, 30 min - 1 time pr gang. Gjerne på kvelden. Forfriskende. Det regner ikke så lenge, men det regner MYE og veldig lokalt.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 13-08-14 kl 21:48. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FloridaI Orlando bor du billig og romslig. Vi betalte 7.000,- for 8 netter i rekkehus med fire soverom, tre bad, fullt utstyrt kjøkken og stue og eget basseng samt fellesbasseng på området.
|
|
|
#7 |
|
~~~~~~~
|
Sant Naples er fint! Sarasota er absolutt på høyden de også, og her er det litt mer å finne på. Naples kan bli drygt i 3 uker, hvis man ikke da vil ligge på stranda mye da.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Ikke glem å plusse på lyn og torden. Men det er gjerne ikke det verste i juli, det tar seg opp utover høsten.
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Sv: FloridaDet var forresten helt GULL å kjøre Norwegian. 8,5 time hver vei, svosj igjennom security.
|
|
|
#11 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Dette kan jeg i grunn signere og herved avbefale United airlines, eller det å mellomlande i USA i det hele tatt om det ikke er nødvendig.
|
|
|
#12 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: FloridaFint å kjøre til St. Petes beach fra Orlando forresten! Det tar en drøy time i bil og var en veldig rolig, avslappet strand med latterlig varmt vann! Anbefales.
|
|
|
#15 |
|
~~~~~~~
|
Norwegian har ikke fått flytillatelse til USA for neste år. De er i forhandlinger med luftfartsmyndighetene og p.t. så flyr de på den norske lisensen og da får de godkjennelse for 6 måneder ad gangen. Vi bestilte billetter september i fjor til årets sommerferie. Jeg krysser fingrene for at møtet som var forrige uke mellom E.U og USA - luftfartsmyndigheter gjør at Norwegian Long Haul får sine tillatelser veldig snart.
|
|
|
#16 |
|
Metallica!!
|
Sv: FloridaJeg likte godt outleten som ligger ved/på vineland ave, den var stor men det var ikke like kaotisk som den i enden av international dr. Vi gjorde mange kupp på outlethandel. Erfarte at det var greit å gå midt i uken, typ tirsdag og onsdag, gjerne litt utpå dagen.
|
|
|
#17 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: FloridaSuper tråd |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: FloridaHenger her! Vi har visst planer om Orlando og Florida neste sommer vi også.
|
|
|
#19 |
|
~~~~~~~
|
Sv: FloridaPark:
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 16-08-14 kl 23:16. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: FloridaJeg liker best Premium Outlets på Vineland ave. Den på International dr. føles bare større og mer uoversiktelig, uten at man finner bedre tilbud.
|
|
![]() |
|
|