Sv: Florida
Bosted: Mange norske har leilighet på Bella Piazza, her får du 3 og 4 soverom i samme leilighet. Søk på finn.no der ligger mange leiligheter, det er 30 min fra MCO, 20 min til Disney og 40 min til Universal. Ligger sørvest retning Tampa. Anbefaler å være tidlig ute. Vår er allerede ganske godt belagt 1. halvår i 2015. deler av juni/hele juli/deler av aug er vår b.la. booket). Trenger du tips om leiligheter med bra beliggenhet på området får du gi meg ett pip.
Jeg anbefaler på det varmeste Sarasota - fantastiske strender, hele veien fra Ana Maria Island - Siesta Keys. Søk på homeaway.com.
Bil: Siden dere skal kjøre helt til Key West kan sixt være uaktuelt, de har 2000 mile inkl i leien, men er billge. Ellers gode erfaringer med alamo og holiday auto, bestill og betal ALT før du drar så blir det ingen diskusjon om pris og forsikring ved ankomst.
Park: Universal og Island of adventure er best for aktuelle aldersgruppe. Sjekk parkpakker på kgstickets.com (har promocode hjemme om du trenger eller velger å bestille der). De har hatt en stor ombygging i år, Harry Potterland i begge parkene og man kan da kjøre HP tog mellom parkene. Du får også med et badeland i de billettene.
Shopping: Mall at Millenia og Florida Mall de 2 største kjøpesentrene i Orlando, Westfield og International Plaza i Brandenton og Tampa. Ellers ligger Simons malls spredd over hele Florida. Jeg holder meg laaaangt unna Outlets, det er kaos.
I juli er det stor international fotball cup i Miami, årets finale gikk mellom ManU og Liverpool, skal ikke rippe opp i hvordan det gikk i år.... Fotball er den desidert mest voksende sporten i USA.
Sist redigert av Fløyel : 13-08-14 kl 20:08.
|