|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Rektor forbyr strikkingPå denne skolen er det ikke lov til å strikke under fellesmøter. Hva sier FP til dette?
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingDet mener jeg er helt opp til rektor å bestemme.
![]() |
![]() |
#3 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg syns det er riktig, og syns den læreren som er intervjuet, som avslutter med at hun skal ta med annet håndarbeid på møtene, er veldig spesiell.
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg synes det er ganske fascinerende at noen påstår at de vet de ikke forstyrrer noen, når folk har klaget nettopp fordi det forstyrrer.
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg skulle gjerne hatt en slik rektor. Jeg synes blant annet strikking er utrolig forstyrrende og for meg virker det som at vedkommende ikke er særlig interessert i det som foregår.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg synes det er ganske absurd å si "Jeg vet at jeg ikke forstyrrer noen. Jeg er kvinne så jeg kan multitaske." At hun ikke forstyrrer seg selv er jo ikke det samme som at man ikke forstyrrer andre.
![]() |
![]() |
#7 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg er enig med rektor. Selv om man selv mener man er konsentrert, kan det virke på andre som om man ikke følger med. Jeg mener det samme om telefoner og andre ting som tar fokus vekk fra det som skjer i møtet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingHurra for rektoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg syns det er rart at noen i det hele tatt kommer på at de skal strikke på jobb. Og det er hvertfall rart at man sutrer over at man ikke får lov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg konsentrerer meg bedre når jeg kan sitte og fikle med noe, enten det er strikketøy eller skrivesaker. Trikset er jo å gjøre det uten å forstyrre de rundt. Det er stor forskjell på å strikke kompliserte mønstre med metallpinner, hvor du må konsentrere deg og samtidig bråker, og å strikke ensfarget glattstrikk med trepinner. Så saken handler vel egentlig om møtekultur på skolen heller enn akkurat strikkingen. (Og kanskje litt om selvinnsikt, hvis man ikke skjønner av seg selv at metallpinner klirrer...)
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikking
Dette. At noen skulle sittet i møter her hos oss og strikka, er en fullstendig absurd tanke.
![]() |
![]() |
#13 |
Shake it out!
|
Jeg er helt enig. Ikke pokker om mine ansatte hadde fått strikke under møter.
![]() |
#14 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Jeg og. Uavhengig av om folk mener de kan sy bunad (hun i intervjuet), bake boller, ta armhevinger eller øve til 60 meter'n under et møte uten å miste konsentrasjonen, synes jeg det signaliserer at man ikke er helt "på" + at da mange distraheres av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg syns det er bra, for jeg syns strikking er like forstyrrende som de som sitter på telefonen eller PC under møter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg jobber med noen som strikker, og det har aldri falt meg inn at det forstyrrer. Men når først noen synes det forstyrrer, bør selvsagt strikkerne rette seg etter det.
![]() |
#18 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingMan skal vel i den perfekte verden følge med eller ta notater på fellesmøter, eller bidra på et eller annet vis. Å sitte og strikke/hekle er også et signal til andre om at man ikke er så opptatt av det som skjer i møtet.
![]() |
#20 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingDet er like mye bevegelsene for meg, de har jeg jo gjerne i sidesynet. Når det er sagt, voksne folk (og særlig lærere er ille?) som ikke kan la være å gjøre helt andre ting på fellesmøter er irriterende. Jeg blir like forstyrret av surfing som av strikking.
![]() |
|
|