|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Ser at Dagbladet hadde ambisjoner om live-overføring, men synes det står lite, der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Vi hadde nylig fellessamling på jobben (på teams, selvfølgelig) med tema om trakassering, konflikthåndtering og arbeidsgivers styringsrett. Denne saken ser ut til å treffe midt i den suppa.
![]() |
![]() |
#3 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Denne saken kommer ikke å gi Line de gamle oppgavene tilbake, det er helt sikkert. Og jeg tror heller ikke allmennheten kommer til å få innsyn i alle vurderinger foretatt av arbeidsgiver her. Og saken har sikkert mange vinklinger og alle har nok noe rett i sin vinkling.
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Hadde vært lærerikt å se vurderingene i saken. I et yrkesliv hender det jo at man får tilsvarende saker tett på. Opplever at partene her gir gode partsinnlegg (uansett hvordan man vurderer kjernen), derfor kunne det vært verdifullt å få med seg mer enn det lille jeg har funnet. På det generelle planet. Personlig er det selvfølgelig noe dritt for alle som er involvert, uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Hva er det ved denne saken som gjør at den har blitt løftet så høyt i media mon tro? LA er et kjent ved ansikt, men hun er jo ikke en A-kjendis akkurat. Livedekning av rettsak og greier, er det ikke litt vel mye sirkus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Det er en del detaljer i denne artikkelen - og den skal visst oppdateres underveis.
![]() |
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Jeg tror du må lese litt forskjellige steder, for å få et fullstendig bilde av saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Smugleser
|
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?
![]() |
#9 |
villende
|
Jeg vet ikke om det kommer av motbør er NRK-siden som har "lekket" eller om det er avisene som har klart å grave frem alle historiene om henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Det er ikke mye ære du levner en hel yrkesgruppe, må jeg si.
![]() |
#11 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Dette har blitt en mediesak og da mener jeg man må ha lov til å diskuterer den og kommentere det som faktisk fremkommer. Så langt har det fremkommet en årelang konflikt og etter de forklaringene som har kommet sålangt tyder det på temmelig drøy oppførsel fra LAs side. Dette gjelder både oppførsel, verneombud- varlser, overbevisning om egen fortreffelighet på bekostning av andre og forsøk på å velge seg oppgaver.
![]() |
#12 |
villende
|
Hva mener du med det? At det er galt at journalister kjenner sin egen bransje? For det er det jeg skriver her. At man kjenner til alle «triksene» og vet hvordan man skal bruke dem er ikke det samme som å si at alle bruker dem. Det er ingen tvil om at det er forskjell på folk som er medievante/kan media og folk som ikke er medievante ift hvor godt de håndterer pressen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Smugleser
|
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Ja, sluttinnlegg er vel også offentlige.
![]() |
#14 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Men, om hun vinner saken er det jo fortsatt konflikt mellom de to?
![]() |
#15 |
På vei
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Jeg kan love dere at her er det så mye andre ikke vet, at det ikke gir mening å spekulere. Å bli utsatt for mobbing i arbeidslivet er en så ekstrem påkjenning at ikke noe av hennes oppførsel trenger å si noe om henne som person. Man blir presset og manipulert så til de grader at ledelsen greier å framprovosere en ønsket reaksjon, for så å bruken det mot vedkommende. Det hun beskriver er svært gjenkjennelig fra andre mobbesaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
villende
|
Hvis dette hadde vært et enkeltstående tilfelle som ble blåst ut av proporsjoner, så hadde jeg vært enig med deg. Men det kom en del frem i går, som er dokumentert gjennom e-poster og SMSer, som får meg til å tenke at de som har vært utsatt for mobbing i denne saken ikke er henne, men de som har jobbet sammen med henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Jeg pleier å være ganske naiv og tro det beste om folk. Men i denne saken er det mye som skurrer, og jeg synes ikke det er i LA sin favør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
På vei
![]() Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?Jeg vet bare at det er svært mye man ikke vet, og derfor skal man være svært forsiktig med å uttale seg. Det jeg ser, er at det er mye i denne saken som er felles med mobbesaker. Og i mobbesaker bedriver de som mobber karakterdrap, og er i en slik posisjon at de greier å framstiller den de mobber akkurat så negativt som de selv ønsker. Mobbesaker er ekstremt krevende. Det er ikke uten grunn at min advokat frarådet meg å gå til rettssak. Det er blant annet det som utspiller seg i denne rettsalen, som hindrer de aller fleste som blir mobbet på og fra jobb, til å gå til sak, og som dermed gjør dem i praksis rettsløs. Og det er derfor et skrikende behov for å få opprettet en annen instans, som et varslerombud, for å avhjelpe denne problematikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
villende
|
Jeg skjønner at dette er en sak som fører til sterke følelser hos deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
På vei
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|