|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glad
|
BobiltrådenVi gikk fra campingvogn over til bobil i fjor, og trives egentlig godt med det. Imidlertid sniker det seg inn ønsker om andre løsninger, annen motor, annet merke osv. Er det flere her som kjører bobil? Hva er dere fornøyd med i bilen? Hva ville dere velge annerledes ved et neste kjøp? Kjører dere selv eller er der kun partner som kjører?
|
|
|
#2 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BobiltrådenJeg ser at du ikke har fått så mange svar, så da bare henger jeg meg litt på her. Vi har hatt noen ferier med stort telt, og det er jeg nå drittlei av. Jeg vil ha bobil, men enn så lenge venter vi. Vi har vært på to bobilmesser (før korona), og jeg syns det er vanskelig å finne rett bil. Jeg har ikke lyst til å ha en kjempestor bil som krever spesial-førerkort, for det har jeg ikke, og da blir det kun mannen som kan kjøre. Samtidig er det mange av bilene som er så tunge i utgangspunktet, at man knapt kan ta med seg klær.
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: BobiltrådenNoen venner av oss bygde om en varebil. Etter en sesong kjøpte de seg bobil. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: BobiltrådenHvis jeg skulle hatt en (men det skal jeg ikke) hadde det blitt en bybobil. Under 6 meter. Med ryggekamera og popuptak. Da vet jeg at jeg kan kjøre den også på trange plasser, og jeg og to ungdommer hadde hatt ok med plass.
|
|
|
#5 |
|
heimføing
|
Sv: BobiltrådenHva er en bybobil egentlig? Ombygd Hiace? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: BobiltrådenVi har en Fiat Ducato, slim 599 cm og 2002 modell. Er på vår femte sesong og bytter etter denne sesongen.Den er liten og med to ekstra måtte vi legge ned sittegruppen for overnatting. De fleste bobiler er foresten bare registrert for 4. Nå er bare minste med og da har vi ekstra madrass og plate vi legger fremme, slik at vi kan bruke sittegruppen. Fungerer supert for oss, men vi er i tillegg godværscampere. Er ikke mange dagene på camping i kaldt og grått vær.
|
|
|
|
#7 |
|
Glad
|
Sv: BobiltrådenHva er delintegrert bobil egentlig?
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bobiltråden
Tror min eksmann hadde lik. Han var kjempefornøyd og tapte ikke noe på den da den ble solgt. Den var veldig lettsolgt også.
|
|
|
#9 |
|
Sv: BobiltrådenHøres supert ut.
|
|
|
|
#10 |
|
Hvor: Viken
Sv: BobiltrådenHer står det litt om forskjellene på de forskjellige typene bobil.
|
![]() |
|
|